Gå til innhold

Realism feelingen i våpnene på spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trur du ville likt Rainbow Six-spillene. Rogue Spear og Raven Shield er mine favoritter.

6577271[/snapback]

 

Vel. Jo, jeg liker nok våpenrealismen i Rainbow Six, men Rainbow Six-spillene har egentlig aldri appelert til meg. Lenge siden jeg har spillt noen av dem nå da.

 

Drømmevåpenet trenger ikke å være et våpen fra virkeligheten, for all del. Bare jeg kjenner at jeg skyter.

Mr. Lee sa det på en bra måte tidlegere i tråden.

 

Det er noe med hvor mye kulere det er å slakte folk med våpen som faktisk føles som et våpen enn sånn puffpuff-greier.

Lenke til kommentar

Ganske fin realisme på våpenene i FarCry, tro det eller ei. Kan ikke huske om siktet hopper oppover e.l., men det føles heftig ut fordi det ser ut som det er ordentlig rekyl. Det beste er vel at du kan stille lyden til våpenene. På mange spill så hører du knapt at du skyter, men på FarCry kan skru opp det for å få skikkelige heftige smell. Jeg hadde det noen ganger så høyt at jeg ble skremt når jeg begynte å skyte. Herlig følelse, spesielt hvis jeg brukte DE eller M4. Ufattelig heftig!

 

Beklager om dette er nevnt tidligere, orket ikke å lese igjennom tråden så tidlig på morgenen. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ELSKER RS-spillene. Tar frem Raven Shield av og til selv nå. Det finnes massevis av gode custom-maps som har støtte for COOP. Flott å spille med kompiser. :)

 

EDIT: Eller du snakker til trådstarter?

6577296[/snapback]

 

 

rekylen og spredingen er overdrevet på RS av gameplay grunner.

 

disse super elite toptrente folka som lever og puster våpen, hånterer en M4 som bestemora mi, og en mp5 som en toåring. men for all del en av de bedre spillene.

Lenke til kommentar

jeg kan bare ikke fatte at ingen har nevnt FEAR enda!! dette spillet har definitivt den råeste våpenfølelsen av alle spill!!

 

*hagla som smeller så til de grader, mend skikkelig rekyl, og folk blir kasta veggemellom av den.

 

*granater som for det første har den coole matrix-effekten, og hvor man kan være i rommet ved siden av der det smelles av en granat, og det rister og lyset blinker. ruter knuses i stor omkrets osv. helt sinnsykt.

 

kan fortsette slik lenge, og med slow motion blir jo det hele superkult. jeg kan ikke komme på et eneste spill som er så rått som FEAR når det kommer til våpen og innendørskamper. AI`en er jo en sterk bidragsyter, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at jeg foretrekker CSS fremfor CS 1.6. Mer realistisk, mer rekyl.

 

Spill skal være så virkelighetsbetrodde som mulig, både når det gjelder grafikk.... og rekyl (i FPS spill) :D ....

 

1.6 enusiaster skjønner ingenting og klager på hitboxer osv osv når de prøver seg på CSS. Det som er realiteten er at de ikke regner med rekylen.

 

Mener jeg..

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Eg hater sci-fi våpen. Men FEAR sine likte eg faktisk, var eit våpen der (SMG`en) som var litt kake. Men resten var flott feeling på, syns eg.

 

UT sine våpen, var heilt optimale i sin tid, og eg elset dette spillet. UT spilla etter dette er havarert grunnet utseende/feeling på våpnene. Blir altfor mye på ein måte.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker at det er mest mulig realisme, det går både med henhold til rekyl, animasjon, lyd og ballistics.

 

Noen av spillene som har skilt seg ut er H&D 2 , Raven Shield og BF2 skal ha pluss for animasjonene.

RO har jeg ikke spilt enda, kun sett etpar demo-filmer\trailere, men liker måten bolt-action riflene er behandlet på.

Lenke til kommentar
black til ps2 skal vel ha ganske realistiske våpen?

og gleder meg sykt til stalker :D har teste betaen og den var digg :p men grafikken var ikke noe og skryte av :(

6579563[/snapback]

Har ikke prøvd Black på PS2, men har det til Xbox. Er ikke så altfor galt, det er en stund siden jeg har spilt det vel å merke. En utrolig dum del, det er at alle våpenene tar flere kuler enn de ordentlige våpenene tar. Colt M4 (eller noe slikt, husker ikke helt) tar 60 kuler, istedenfor 30, for eksempel. Tror ikke det er noe rekyl der heller. =/

 

Redigert: "Rekyl" som i at siktet hopper oppover når du skyter altså. Det er det ikke såvidt jeg husker. ;)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
tja, du kan jo alltids utvide magasinkappasiteten på omtrent alle våpen... du får jo 100 skudds Beta-C magasiner som passer til M4 (og omtrent alle andre våpen som tar m16-type magasiner)... Men jeg forstår poenget ditt :)

6579667[/snapback]

Det kjenner ikke jeg så mye til, men jeg tar deg på ordet. ;)

Dessverre så er det ikke slike magasiner som blir brukt i Black, så det ser litt rart ut å sette i et standard magasin som rommer opp til 60 kuler ... =/

 

ja men vis er modellert et standar 30skudds magasin som på magisk vis tar 60 skudd blir det galt.

6579676[/snapback]

Akkurat slik det er i Black.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
huff.. da er det værre ja. Har ikke spillt spillet selv, så jeg vet ikke så mye om det. Men hvis de påstår å være action spill, og ikke klarer å få slike detaljer korrekte engang, så er det dårlig.

6579902[/snapback]

 

Helt enig.

 

Sånne små mini detaljer som det kan redde et spill.

 

Ta Ghost Recon Advanced Warfighter for eksempel; det vil alltid sitte en kule igjen i kammeret etter at du har reloada. Det er kanskje ikke så mye, men sånne små detaljer hjelper spill så ekstremt.

Lenke til kommentar
huff.. da er det værre ja. Har ikke spillt spillet selv, så jeg vet ikke så mye om det. Men hvis de påstår å være action spill, og ikke klarer å få slike detaljer korrekte engang, så er det dårlig.

6579902[/snapback]

Vet ikke om jeg ville kalt det dårlig. Urealistisk, ja, men ikke generelt dårlig. Hele poenget med spillet er at det skal være grenseløst heftig action fra start til stopp, derfor magasinene så tar så mange kuler (slipper å lade så ofte). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...