Gå til innhold

Realism feelingen i våpnene på spill


Anbefalte innlegg

Gunfreak, det er jo en grunn til at det ble produsert få av dem:

 

The Gewehr 43, Karabiner 43 (G43, K43; Gew 43, Kar 43) was a semi-automatic rifle of Nazi Germany developed during World War II, developed from the G41(W) but using the gas system of the Tokarev SVT40. The program for a semi-automatic infantry rifle resulted in two designs the G41(M) and G41(W), from Mauser and Walther respectively. They both proved unreliable in combat when introduced in 1941, more so the Mauser, and only several thousand were made of each. In 1943 Walther combined the SVT40 system with aspects of the G41(W), which performed much better. It was accepted and entered service as the Gewehr 43, and in 1944 renamed Karabiner 43, with production amounting just over 400,000.

 

The issue arose once again during the invasion of the Soviet Union. The Red Army had been in the process of replacing its own rifles in the immediate pre–war era. Increasing numbers of semi-automatic Tokarev SVT38 and SVT40s were reaching the units, meaning that they outgunned their German counterparts considerably. The army had been attempting to introduce semi-automatic weapons of their own, notably the Gewehr 41, but these were proving rather problematic in service, and were therefore being delivered at a trickle while the problems were being worked out.

 

G43 var altså brukbar, men den var fortsatt av "samme modell", og hadde flere av problemene som G41 hadde. Dessuten var nok de fleste skeptisk til G43 når den kom, ettersom G41 var en slik flopp. Det kan også være en grunn til at det ble produsert så få.

 

Ja, Xantir, spillet er selvsagt balansert i sin totalitet. Det er sjelden våpnene det går på når et lag vinner, men heller hvilket map det er, og hvor gode lagene er til å samarbeide. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en av de MANGE probeleme med dods er at MP40 og Thompson er cloner.

 

de er helt like med forskjellig model. de har lik skade, lik RPM, lik spreding og rekyl.

 

når våpene er veldig anderledes.

 

MP40:9mm

Thompson: .45

----------------------

MP40: 550rpm

Thompson: 700rpm

6588041[/snapback]

 

Er det virkelig sånn? :o Alltid trodd at thomson skøyt litt fortere enn Mp40 jeg. :(

6595940[/snapback]

Den gjør jo det....

6595962[/snapback]

 

Dow. Jeg mente i spillet da. :p

Lenke til kommentar

Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro.

Lenke til kommentar
Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro.

6598298[/snapback]

 

hvilket er grunnen til at man max skyter 2 eller 3 skudds salver (hvilket igjen er grunnen til at nyere versjoner av f.eks. M16 bare har 3 skuddssetting)...men man skal gjerne føle det ja.

Lenke til kommentar
Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro.

6598298[/snapback]

 

Jeg snakker ikke om mega-uber-100%-realistisk rekyl. Jeg snakker om litt, nok til at du føler du skyter.

 

Machinegun i Quake 2 har perfekt spill-rekyll, ingenting slår den. :(

Lenke til kommentar

Har akkurat prøvd Red Orchestra nå, og er veldig fornøyd med realismen i våpnene.

 

F.eks; I Call of Duty 2 var det ingen problem og skyte 10 skudd nogenlunde rett fram med ett G43. Her i Red Orchestra derimot, kan man maks skyte 2-3 skudd før geværet flyter oppover. Dette liker jeg!:)

Lenke til kommentar

Kan nok ha noe med å gjøre at det var mitt første virkelige store FPS tenker jeg.

Synes lyden i den rifla var utrolig kul. Samtidig med at man kunne bruke både single shot og burst mode. Synes det var stort den gangen med rumble pack i kontrollen. Vet ikke med dere men den rifla der har alltid en plass nært mitt hjerte. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...