Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortene med PCIe v2.0 skal i hvert fall være bakoverkompatible med PCIe v1.1. Altså at man kan putte PCIe v1.1-kort i de nye hovedkortene. Men jeg er ikke sikker på om det er bakoverkompatibilitet andre veien. Altså om man kan putte ett PCIe v2.0 skjermkort i et hovedkort med PCIe v1.1, men jeg håper det er sånn.

Lenke til kommentar
Nå koster jo ikke hovedkort skjorta som visse andre ting gjør, faktisk noe av det billigste i en pc.

8595047[/snapback]

 

 

Tja, tror heller det er det nest dyreste. CPU (untatt X, QX serien), RAM (untatt de syke PC9500++), HDD, PSU (untatt 1000++ Watt) er billigere, i min PC ihvertfall. Men ja, grafikkortene er vel det dyreste ja, med klar margin de tre GTX kortene har kostet meg tilsammen nesten 15000 kr, så kommer vannkjølingen som nesten kostet 8000.

 

Men vil PCIx 2.0 gi noe ytelseforbedring til dagens grafikkort eller må de lage en helt ny løsning i grafikkortene?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Men vil PCIx 2.0 gi noe ytelseforbedring til dagens grafikkort eller må de lage en helt ny løsning i grafikkortene?

 

pci-e 2.0 dreier seg vel mest om større bånbredde og at man henter mere strøm fra HK. og siden folk har meget fin/lik ytelse på pci-e x8 vs x16 blir vi neppe og se noe økning i ytelse

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere så er jeg skuffet over hva Ati har fått til denne runden, utifra en del tester som allerede er ute så ser det ut til at kortet sliter i høyere oppløsninger og har lavere min. fps i forhold til 8800Gts. Kan ikke forstå hvorfor dem addet en 512 bits bus på kortet som ser ut til å ha en veldig svak Gpu, noe som igjen må gjøre kortet dyrt å produsere.

Lenke til kommentar

En veldig svak GPU er det nå ikke. Den høye båndbredden kommer nok godt med i høyere AA levels og med stor økning i vertex data båndbredde med DX10 applikasjoner.

Vi får nå også se hvordan ting utvikler seg på driver fronten. Det skal visnok være en solid ytelse forbedring med 8.38 driveren.

Lenke til kommentar
Tre GTX kort?!! ka skal du med tre stk eigentleg? E du rik eller? :p

8596121[/snapback]

 

 

Vel, hadde jeg vært rik hadde jeg hatt 2 Ultra kort. Jeg har 2 i SLi å har litt lyst å prøve å bruke et som fysikk, bare for å ha testet det. Jeg har ellers det tredje i en annen maskin.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Dog håper jeg vi slipper å se PCIe 2.0 før 2009, da jeg akkurat nå har kjøpt meg nytt P35 system og ikke liker tanken på å ikke kunne benytte nye skjermkort.

8593956[/snapback]

 

 

Der har jeg et enkelt svar....

 

 

Da selger du P35 hk'et og kjøper et med pci-e støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...