Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tipper dette kortet er besti i shader intensive spill som oblivion, mener jeg så at det slo gtx der med fin margin :)

8584040[/snapback]

Det er vel ikke akkuratt lite shadere i FEAR?

 

 

Til dere som lurer på drivere til R600, så skal vist de være veldig bra allerede. Det sier iallefall ATi/AMD selv. Fant et intervju med Henri Richard fra ATi på Hardwarezone.com fra 2. april...

 

HWZ: With the merger, it is understandable that certain products have been realigned, but could we have an update on the R600 delays?

 

Henri Richard: The R600 will be out in the second quarter. The reason we decided to delay the launch was that we wanted to have a complete DX10-enabled solution top to bottom. A lot of people wrote that the reason it is delayed is because of a problem with the silicon, but there is no problem with the silicon. We are demonstrating it. We can ship it today. But if you think about it, looking at where the market is at, the volumes are going to be in the R610 and R630, so it makes sense for us to do a one time launch of the entire family of DX10 enabled products. That meant delaying the R600 for a few weeks, but frankly it doesn't make a difference in the life cycle of the product and talking with our customers and partners, they felt that it would make a bigger impact with one full launch. So we decided to do that.

 

Also increasingly in particular with Vista, as we've seen with the competition. It doesn't matter if you're shipping the silicon if the drivers are not stable. There is nothing more frustrating than having bought a new graphics card and having your system crash repeatedly because the drivers are not ready. Although we today, even by Microsoft standards, have the best and most stable drivers in the entire industry. The few weeks will give us even more time to continue improving the drivers. Again, the decision lies in the fact that we will have a top to bottom DX10 offering with drivers that will have a very very high level of stability and the only difference is a few weeks. So it seems to make a lot of sense to do it that way.

http://hardwarezone.com/articles/view.php?...229&cid=30&pg=2

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

de burde jo være minst like bra som nVIDIA sine siden de har hatt forskjellige versjoner av kortet tilgjengelig for de som skriver drivere nesten like lenge som nVIDIA.

 

Ellers så er jeg spent på om det dukker opp en omtale som beskriver hva de 320 steam enginen sakene egentlig gjør. Antar at det dukker opp en eller annen omtale som går litt i dybden på det og.

Lenke til kommentar

Stabilitet er ikke det samme som ytelse, så den uttalelsen vil jeg ikke si sier stort.

 

Jeg synes til syvende og sist heller ikke ytelsen (isolert sett) endte opp med å være spesielt imponerende, men jeg er fortsatt spent på hvordan f.eks. et XTX (eller R650?) med GDDR4 og en 65nm og høyt klokket GPU vil gjøre det.

 

Ser man på ytelsen man får for pengene (og vil få om noen uker, det vil vel gå ned litt etter release), så er XT mer enn godkjent. Mellom GTS og GTX (og ganske nære GTX) med den prisen er bra. Det er jeg ikke skuffet over i det hele tatt. Likevel hadde jeg forventet drastisk mye mer ytelse. Spesielt siden det har vært snakk om at R600 kan gjøre en del CPU-offload internt osv. Kanskje man ser et lite hopp om en driverversjon eller to, og i et flunkende nytt DX10-spill?

Lenke til kommentar
Raptor,10/05-2007 : 21:37]
tipper dette kortet er besti i shader intensive spill som oblivion, mener jeg så at det slo gtx der med fin margin :)

8584040[/snapback]

Det er vel ikke akkuratt lite shadere i FEAR?

FEAR er ganske stencil heavy, et område nVidia tradisjonelt er bedre på. (Gjelder også Quake4, Prey og X3).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
9800

 

9800pro\xt for du kjøpt på bruktmarkedet nå :tease:

 

For min del ser det ut til ventingen stopper på 8900 contra 2900xtx. Så blir det også spennendet å se på disse to i dx10 spill.

 

:)

8587253[/snapback]

 

Jeg mente Nvidia 9800 ja da :) ikke Radeon 9800 (huff, husker når det var toppkortet, 4500 kr :()

 

Hehe, jeg var bare litt sarkarstisk overnfor Theo323. Føler han bare kritiserer alt som blir gitt ut og snakker om at alt må bli så mye billigere osv osv :p

 

8900 blir litt spennende med tanke på hvilke løsninger de velger der. Nå kom jo nettopp 7300 med 65nm så da vil jeg tro at 8900 vil bli basert på 65mn teknologi.

 

Men jeg tror ikke vi vil se et nytt ytelsehop kontra 8800vs 7900, hvis vi gjør det så ja, da blir det 8900 på meg :) ATi? hum? hva er det?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Hei!

har fått nytt skjermkort nå som støtter DX10 (8600 GTS).

Men så lurer jeg på om DirectX 10 blir installert automatisk av vista når jeg bytter HK eller om jeg må installere det selv. Hvis så: Hvor finner jeg det?

 

Mvh Pessimisten :)

8588962[/snapback]

DX10 følger med Vista å trengs ikke å nedlastes. ;)

Lenke til kommentar
Hei!

har fått nytt skjermkort nå som støtter DX10 (8600 GTS).

Men så lurer jeg på om DirectX 10 blir installert automatisk av vista når jeg bytter HK eller om jeg må installere det selv. Hvis så: Hvor finner jeg det?

 

Mvh Pessimisten :)

8588962[/snapback]

Du kan jo laste ned DX10 demoen cascades. http://www.nzone.com/object/nzone_cascades_downloads.html Der kan du teste dx10

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...