Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testet absolut ingenting nå, sitter her og nyter en kaffe med melk (har begynt med melk siden kroppen har bygget en resistanse mot sort: stikkord rennerass)..

 

Skal kjøpe ny MoccaMaster neste uke :)

8645135[/snapback]

 

Modell? *glise*

 

Moccamaster :love:

 

Forslag?

8645303[/snapback]

 

Treat yourself to a nice cup of coffee! :thumbup:

8645326[/snapback]

 

Regular? ;)

Lenke til kommentar
Ja, leste oom dette pepper greiene... Må prøve det en dag!

 

Er det veldig fint malt pepper?

8645500[/snapback]

 

Stemmer..

Det kan hende jeg bruker grovt og.. helkornet.

 

liker godt en kaffe som er lignende 50/50 melk, kaffe og litt brunt sukker..

 

kaffe latte eller no sånn?

8645912[/snapback]

 

Caffê Latte er den Italienske varianten av kaffe med melk. En god Caffê Latte er alltid en espresso.

  • Melk (omtrent 1,5 dl)
  • Kaffebønner
  • Sukker (etter smak)

Varm 3/4 glass med melk (Ulikt fra skumme prosedyren, så bør melken her ha litt mindre luft), deretter setter du bare koppen under kaffe-utløpet og tapper ut espressoen.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt BLÅ java for å teste denne. Fikk den kvernet på Black Design Shop. Herlig smak. Ikke for bitter (heller ikke for lite ;)), noe rundere enn min vanlige Friele frokost kaffe. Likte denne veldig godt. 21 kr hektoet var ikke å forakte heller, selv om det er mer enn dobbel pris fra den vanlige kaffen.

 

Har bare en gammel Mocca master, så går i filter kaffe. Men no skal eg gå til innkjøp av en esspresso trakter. Jeg har ikke så stort budsjett så kanskje noen har noen å anbefale med grei trakting til rundt 1000 lappen ?

 

har sett på denne : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

 

 

Billig er den iallefall, men er litt usikker på kvaliteten og om den trakter espressoen fort nok. Stusser også litt på at den går på 15 BAR, esspresso skal gå på 9 BAR såvidt jeg har fått med meg ?

Lenke til kommentar

Så bra at du likte Blå Java da! Jeg for min del elsker den kaffen!

 

Når det gjelder bar, så har det en tedens til å synke veldig fort etter at det kommer ut av pumpen. Så tipper det ligger på rundt 9 bar, når vannet endelig kommer frem til kaffen...

 

Kjenner ikke denne trakteren, men jeg har Krups trakter selv, og den er helt grei på espresso...

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli lei av "vanlig svart kaffe" nå. Har fått mere innteressen for espresso variantene... blir nok en maskin + kværner etter sommeren når lønningene kommer :D

8658081[/snapback]

 

Sjekk www.coffeegeek.com og www.home-barista.com for å se hvor langt du kan dra det. Det er fint å ta av andres erfaringer.

Lenke til kommentar
blir nok en maskin + kværner

8658081[/snapback]

Greit å kjøpe èn maskin som gjør begge deler :) Et lett alternativ til dette er selvfølgelig Nespresso-maskinene hvor du bruker kapsler (kjøper kister om gangen). Perfekt resultat hver gang og minimal vedlikeholdskostander. En annen ting du kan se etter, er om maskinen også støtter ordinær filterkaffe. Da kan du jo slå to fluer i en smekk. Vet at noen Krupsmaskiner gjør det.

 

Er viktig å sjekke prisene på nett, gjerne med https://prisguiden.no Fant ut at Siba solgte en Krups ekspressomaskin til 2000kr mer enn den billigste, som også var en butikk ;)

 

 

PS: Nyter forøvrig Löfbergs Lila Skånsk Blanding nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...