Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IKEA har også en god kaffekanne, billig er den og :)

8586889[/snapback]

 

har hatt en liknende selv. Problemet er at den typen kanner ofte holder dårligere på varmen en skikkelige "thermoskanner"... Men designet er jo myye penere på ditt forslag da...

 

Men jeg drikker heller varm kaffe fra en usexy kanne, en å drikke lunken kaffe fra en "ehh sexy" ??" kanne... :!:

Lenke til kommentar
Jeg drikker såpass mye kaffe, at det går greit.

Som regel bruker jeg presskanne, eller drikker på jobben.

 

Da er vi flere om kaffe'n og da trengs den ikke kjøles.

Man kan også la kokeplata på kaffetrakteren stå på, slik at kaffen holder seg varm..

 

Moccamaster :love:

8587116[/snapback]

 

Moccamaster er nice... århundrets investering fra min side. Utrolig hvor mye trakteren har å si egentlig.

Lenke til kommentar

Sitter på skolen og sutter i meg Ica Pulverkaffe nå :p Smaker egentlig ikke noe spessielt godt, så jeg koser meg ikke..

 

Våkna seint i dag av at faren min ringte, mobilen lå på nattbordet, jeg var så trøtt og focka i huet at jeg klarte ikke engang å ta telefonen. Stod opp en time seinere og var så jævlig trøtt og fæl i huet, har skikkelig vondt i hue i dag.

 

får håpe den fæle pulverkafffen kurerer gruffet i dag :p

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Det er sjelden kaffe smaker så godt (uansett form og type) som når hue er en eneste stor gruff... Hadde meg en himmelsk opplevelse med en kaffekopp etter endt eksamen i går...

 

God bedring  ;)

8587195[/snapback]

 

Eksamen gikk bra ja..?

 

Syns kaffe smaker bra når man må roe ned hue.

Aldri vært så trøtt som i dag, fatter ikke hvorfor fordi la meg ikke så veldig seint igrunn. Var helt hjernedød i dag, aldri vært så trøtt. Måtte gi fullstendig faen i skolen siden jeg ikke hadde sjangs til å stå opp :p var ikke på skolen før nærmere 11, begynte 8 :p

Lenke til kommentar

Eksamen gikk bra ja..?

 

Syns kaffe smaker bra når man må roe ned hue.

Aldri vært så trøtt som i dag, fatter ikke hvorfor fordi la meg ikke så veldig seint igrunn. Var helt hjernedød i dag, aldri vært så trøtt. Måtte gi fullstendig faen i skolen siden jeg ikke hadde sjangs til å stå opp :p var ikke på skolen før nærmere 11, begynte 8 :p

8587218[/snapback]

 

Eksamen gikk vel greit, kriminalitet og avvik :woot: - kjempegreier og skrive om når man er uggen etter 4 dager med lesing...

 

Men nå er det forum, kaffe - sigaretter og god musikk på gang... Gotta love it :love:

Lenke til kommentar

Eksamen gikk bra ja..?

 

Syns kaffe smaker bra når man må roe ned hue.

Aldri vært så trøtt som i dag, fatter ikke hvorfor fordi la meg ikke så veldig seint igrunn. Var helt hjernedød i dag, aldri vært så trøtt. Måtte gi fullstendig faen i skolen siden jeg ikke hadde sjangs til å stå opp :p var ikke på skolen før nærmere 11, begynte 8 :p

8587218[/snapback]

 

Eksamen gikk vel greit, kriminalitet og avvik :woot: - kjempegreier og skrive om når man er uggen etter 4 dager med lesing...

 

Men nå er det forum, kaffe - sigaretter og god musikk på gang... Gotta love it :love:

8587339[/snapback]

Politihøyskole..?

 

Har nå drukket snart 3 kopper på en time.. Huepine borte, begynner å få mer kriblinger av koffein :p

Lenke til kommentar

Politihøyskole..?

 

Har nå drukket snart 3 kopper på en time..  Huepine borte, begynner å få mer kriblinger av koffein :p

8587379[/snapback]

 

Nope, sosiologi... "hvorfor er samfunnet sånn det er fag" - og da er spørsmål som :

kriminalitet en nyttig samfunnsfunksjon? vanlige... Og så vidt jeg kan se det er kriminalitet en viktig del av samfunnet... men det gidder jeg ikke prate om nå :whistle: Kjempelei...

 

Gratulerer med fjernet hodepine...!

 

Hvordan er skoledagen ellers?

 

*pour some coffee i my fav'rit cup...*

Lenke til kommentar
Jeg syntes egentlig koppen man drikker av, har litt å si for kaffen.

 

Jeg foretrekker en ganske enkel kopp, med en matt "finish".

8587506[/snapback]

 

Koppen har "alt" å si. Har du prøvd å drikke vann av en kaffekopp... Smaker dritt. Sånn er det med kaffe også, hvordan det "presenteres" er alfa og omega.. Får alltid skryt for å ha god kaffe, selv om det ofte bare er "friele kaffe noir" traktekaffe.. Holder en knapp på at det er koppen som gjør det lille ekstra. Personlig foretrekker jeg korte koppe med "stor" åpning" og matt overflate. Kaffen får en noe tørrere smak, mindre syre og litt mer "brenthet".. fantastisk.

 

22405_PE107282_S3.jpg

Det er min favorittkopp. Tar akkurat 2 dl - så kaffen rekker ikke å bli kald før jeg er ferdig med koppen... mmm

 

Den værste koppen er uten tvil statoil-kopp med lokk... Generellt er høye kopper som er "rette" ikke spesiellt digg... Syresmaken i kaffen blir feil... Blå java i en sånn kopp er helt forferdelig!

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Står stødig og godt... Viktig når man har den på fanget ute i fint vær... sånn som nå :love:  :cool:

 

 

edit: den koppen så heller ikke verst ut... Kan tenke meg den er fin til presskannekaffe og annen litt "mild" kaffe...

8587572[/snapback]

 

Stemmer veldig bra. Når jeg er alene gidder jeg ikke bruke min kjære "supergamle" moccamaster.

 

Da blir det presskanne, og den står stilfullt til :)

 

Inneholder ca 3 dl, noe som holder akkurat for meg.

Lenke til kommentar

Noen tips til hvor jeg får kjøpt en skikkelig presskanne?

 

Lei av den "europris" aktige greia jeg har nå... Og espressomaskinen er "tiltak" å bruke når man bare vil ha seg litt forandring...

 

Tips til spennende kaffetyper å ha i presskanna? Malingsgrad etc. Er ikke så erfaren med presskanne selv - men den lokale kafeen er, så jeg har liksom fått litt smaken for det :dribble:

Lenke til kommentar
Noen tips til hvor jeg får kjøpt en skikkelig presskanne?

 

Lei av den "europris" aktige greia jeg har nå... Og espressomaskinen er "tiltak" å bruke når man bare vil ha seg litt forandring...

 

Tips til spennende kaffetyper å ha i presskanna? Malingsgrad etc. Er ikke så erfaren med presskanne selv - men den lokale kafeen er, så jeg har liksom fått litt smaken for det  :dribble:

8587698[/snapback]

 

Jeg ville hørt nede på den lokale kafeén din.

Hvis ikke kan jeg anbefale;

  • El Pedregal (stilren, myk og elegant)
     
  • Monsooned Malabar AA (aroma pregt av nøtter og sjokolade. Smaken er søt, nøtteaktig og tropisk krydderaktig med en lang bittersøt ettersmak)
     
  • Franskbrent (Lett bittersøt og relativ kraftig i smaken, som kan minne litt om americano når man har den i presskanne)

Når det gjelder valg av presskanne; er denne å anbefale:

 

http://www.lyk.no/index.php?page=shop.prod...chk=1&Itemid=27

 

EDIT:

 

Endret oppsett til mer oversiktelig

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...