Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javist trives jeg! Gratis kaffe, og masse bra folk hele tiden!

 

Er jeg ikke flink? Får med kaffe relaterte ting i hver post :D Offtopic er lett :p

8669963[/snapback]

 

Haha, du er flink ja. Jeg får med meg kaffe-relaterte ting i hver post selv :)

 

Jeg og trives her forresten. Samme som deg.. hyggelige folk og gratis kaffe :)

 

... nå har jeg aldri syntes kaffe er dyrt igrunn.. ikke når du lager hjemme..

 

Den beste kaffen er jo bålkaffe. Den du får når du lager på tur. Fyflate den er god  :D

8669996[/snapback]

 

 

Det er noe spesielt med den, det skal jeg innrømme. Men det er ikke den samme ;)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Hei igjen godtfolk!

 

Ble dårlig med den lovede testen av dansk kaffe. Det viste seg at den lokale "daglibrugsen" som det heter i danmark - ikke hadde verdens beste utvalg, og kaffetrakteren på hytta vi hadde leid var ikke noe å juble for. Så, det eneste jeg kan slå fast er; at dersom man ønsker seg god kaffe i danmark - bør man:

 

A: Ha med seg egen trakter (eller kjøpe)

B: finne seg en cafè.

 

Sistnevnte er det ikke så stor forskjell på mellom landene. Dansekene lager espresso og americano på samme måte som vi gjør, og har nonelunde det samme utvalget kaffetyper.

Lenke til kommentar

Ja, hadde faktisk gledet meg til å teste litt kaffe selv. Men var helt håpløst da kaffetrakteren var av typen 100 kroner på europris. Det eneste jeg merket meg var at den typen kaffe som dansker flest drikker (den som tilsvarer "friele" i norge på en måte) var av en langt mørkere, mer brent og kraftig karrakter og med betydelig mindre syrlighet. I tillegg var den utrolig vanskelig å treffe blandingsforholdet med. Dog, igjen vet jeg ikke hvor mye trakte-utstyret innvirket på dette.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Jeg tror vi trenger å ta en tur til forskjellige land, og sammenligne kaffe der.. på forskjellige cafeér og med moccamasteren :)

8677846[/snapback]

 

Vi arrangerer "Kaffedrikkerenes kaffetur til kaffeland" i sommer?

Får tak i en litt større bil, eller minibuss, og kjører nedover i Europa en uke i sommer?

 

Sikkert en del fra denne tråden som er med, og så kjenner vi sikkert noen venner som kunne tenke seg å være med....

 

Edit:

Feil med ord og sånne ting

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Jeg tror vi trenger å ta en tur til forskjellige land, og sammenligne kaffe der.. på forskjellige cafeér og med moccamasteren :)

8677846[/snapback]

 

Vi arrangerer "Kaffedrikkerenes kaffetur til kaffeland" i sommer?

Får tak i en litt større bil, eller minibuss, og kjører nedover i Europa en uke i sommer?

 

Sikkert en del fra denne tråden som er med, og så kjenner vi sikkert noen venner som kunne tenke seg å være med....

 

Edit:

Feil med ord og sånne ting

8678076[/snapback]

 

Hadde jeg ikke måttet jobbe hadde jeg bestilt turen allerede :p

Og selvfølgelig ville det blitt buss, da er det mulighet for kaffetrakter.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Jobbe? Skal du jobbe i ferien?

Hvor uflaks er ikke det da?

Eneste fordelen jeg ser med det, er at du kan starte kaffedrikkingen tidligere enn meg :p

8678191[/snapback]

 

Uflaks? Jeg har da valgt det selv. Trenger pengene..

 

Jeg blir vel sittende her.. jeg og min trofaste kopp med kaffe.. *sukk*

Lenke til kommentar
Hehe, da så!

Trodde du hadde slem sjef der en stund.

 

Kaffekoppen er forresten veldig trofast. Setter aldri spørsmålstegn ved det du gjør, og støtter deg gjennom alle situasjoner

8678411[/snapback]

 

Nesten alle situasjoner.. :ph34r:

 

Men kaffe er vi glade i, fått meg moccamaster på "arbeidsbordet" her også.. så slem sjef? Neeei :) Han sitter ca 1 meter fra meg og vil nok ha kaffe selv.

Lenke til kommentar

Det bør du da så absolutt! Så lenge man gjør det klart overfor lærer og medelever at kaffe skal traktes / fylles på i friminuttene og ikke i timen - så bør det gå bra ;)

 

Husker første dagen på videregående, en av lærerene kom inn med en kaffetrakter under armen og sa: "jeg er ikke glad i trøtte elever..."

 

Det var tidenes icebreaker, den læreren ble alles favoritt i det sekundet.

Lenke til kommentar
Det bør du da så absolutt! Så lenge man gjør det klart overfor lærer og medelever at kaffe skal traktes / fylles på i friminuttene og ikke i timen - så bør det gå bra ;)

 

Husker første dagen på videregående, en av lærerene kom inn med en kaffetrakter under armen og sa: "jeg er ikke glad i trøtte elever..."

 

Det var tidenes icebreaker, den læreren ble alles favoritt i det sekundet.

8680162[/snapback]

 

Haha, det var en fin en ja.

 

--

 

Når det gjelder kaffetrakter på skolen har jeg fått lov til det i alle årene jeg gikk på skole. Jeg brukte 'unnskyldningen': "Jeg vil være våken og følge med i timene."

Lenke til kommentar
Det varmer ett lærerhjerte når elevene er villige til å gjøre en innsats for å være våkne... hehe

 

Jada, bare ett spm demonizer, hva er det du egentlig jobber med (en eller vakt-jobb?) siden du har så mye tid til forum på dagtid?

8680281[/snapback]

 

Jobber for Cinet.no; MPX.no og XD.no.

 

Jeg er effektiv, så jeg har lite å gjøre. Sitter og oppdaterer bloggen..

Lenke til kommentar

Vel jeg drikker for tiden Friele Frokost kaffe stort sett. Når jeg er ute på kafe går det i Mocca / Cappuchino / espresso. Americano kunne eg tenkt å prøve, men ser ikke helt vitsen med å tynne ut espressoen. Vel smaken får avgjøre.

 

Skal jobbe i sommer jeg og, ellers hadde jeg glatt blitt med på den turen :D Tar heller på meg ansvaret for at om jeg reiser til utlandet, tar jeg med meg kaffetrakteren og skriver noen brukertester / anmeldelser og prøver ut de beste kaféene.

 

Har kjøpt meg en pose med Blå java, (nykværnet) men skal gå litt videre med somsagt innkjøp av maskin / kværner og har sterkt ønske om å prøve brenning selv :)

 

 

Et lite spørsmål, noen som vet om noen steder eller butikker som brenner kaffe for deg, slik at jeg kunne fått prøvd forskjellen uten å betale masse dyre kroner for "feilt utstyr for meg"... ?

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...