Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Hehe.. Kaffe er litt sånn at det må læres ja. Mange foretrekker å blande den ut med melk i "innlæringsfasen", enkelte går så langt at det har litt nesquick oppi også. Det er en grei måte å lære det på, uten at jeg har noe kjennskap til denne metoden da jeg "alltid" har drukket kaffe rent...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.... Er enig i at det ikke høres helt optimalt ut... Men min bror på 11 drikker denne blandingen av sjokomelk (nesquick og melk - ikke "litago" for å si det sånn) og kaffe og trives overmåte bra med det. (blandingsforhold 1/3 kaffe 2/3 melk/nesquick.

8614031[/snapback]

 

Det må da få en særdeles merksnodig smak?

 

Jeg er fristet til å prøve.

Lenke til kommentar
Hehe.... Er enig i at det ikke høres helt optimalt ut... Men min bror på 11 drikker denne blandingen av sjokomelk (nesquick og melk - ikke "litago" for å si det sånn) og kaffe og trives overmåte bra med det. (blandingsforhold 1/3 kaffe 2/3 melk/nesquick.

8614031[/snapback]

 

Det må da få en særdeles merksnodig smak?

 

Jeg er fristet til å prøve.

8614121[/snapback]

 

Hehe... Ja ser for meg at det blir noe ice-coffee aktig... Hehe... Men, det værste er vel at det blir lunka... Når det er sagt så er det jo mulig å kjøle det ned før man drikker det... Tror ikke det trenger å bli så aller værst...

Lenke til kommentar
Hehe.... Er enig i at det ikke høres helt optimalt ut... Men min bror på 11 drikker denne blandingen av sjokomelk (nesquick og melk - ikke "litago" for å si det sånn) og kaffe og trives overmåte bra med det. (blandingsforhold 1/3 kaffe 2/3 melk/nesquick.

8614031[/snapback]

 

Det må da få en særdeles merksnodig smak?

 

Jeg er fristet til å prøve.

8614121[/snapback]

 

Hehe... Ja ser for meg at det blir noe ice-coffee aktig... Hehe... Men, det værste er vel at det blir lunka... Når det er sagt så er det jo mulig å kjøle det ned før man drikker det... Tror ikke det trenger å bli så aller værst...

8615214[/snapback]

 

Nei, du sier noe der. Prøver i morgen jeg.

Kanskje broren din er inne på noe.

Lenke til kommentar

Jeg var nervøs; nervøs og skeptisk.

 

Jeg laget meg en kopp etter morgenkaffen etter opplysningene som anvist.

  • Varm
    - "Kaffen" er mer eller mindre en blanding av kaffe og kvalme
     
     
  • Lunket
    - "Kaffen" har forbedret seg til den store gullmedalje, smaker nå litt pikant. Nesquick-sjokolade-aktig med en ettersmak av grovmalt kaffe.
     
     
  • Kald.
    - "Kaffen" har nå den beste smaken hittil, som nevnt tidligere fikk den faktisk en litt icecoffe-aktig smak over seg. Meget spesiell smak som er vanskelig å beskrive.
     
    Dette var riktignok første og siste gang jeg drakk denne blandingen, jeg sitter nå på jobb og tviholder på en kopp med svart god varm kaffe.

EDIT:

 

Laget en liste

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan smaken er på blå java, jeg orker ikke å lese gjennom tråden. :)

8618630[/snapback]

 

Lett og elegant aromabilde. Ren med svært god harmoni mellom brenthet og bitterhet, flott syrlighet i midten og fin bitterhet i ettersmaken. Fin karakter.

 

Særdeles god kaffe som jeg alltid pleier å ha en pose stående av.

Duften er nydelig.

 

EDIT:

 

Velkommen til denne tråden sirslask :)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Har fått kjøpt blå java nå, skal prøve den i kveld :)

 

EDIT: Ah, dette var noe annet enn den kjedelige ali kaffen :)

8620424[/snapback]

 

Ikke sant! Godt å høre det er flere kaffe-aktivister her på forumet.

Syntes det er veldig stille i denne tråden, skulle vært flere aktiver personer her.

Lenke til kommentar

Har ikke vært tid til det. Pluss at kontoen min ikke er sammarbeidsvillig i det hele tatt, og jeg får ikke lønning før den 20, mai :(

 

Men etter den 20. er det opp på vår lokale alt mulig butikk, Troll i eske, og kjøpe noe spennende espresso greier, og så hjem å leke litt...

Lenke til kommentar

God formiddagg godtfolk!

 

Fri fra forelesning og jobb i dag, 17.mai tur til danmark står på agendaen. Morgenkaffen er inntatt, "fransk espresso" kvernet som filtermalt, en start på dagen som røsker mildt og vennlig smaksløkene.

 

Det store spørsmålet blir horvidt danskene kan lage kaffe, det er og blir avgjørende for kvaliteten på denne turen. Rapport og test av danske kaffesjapper og kaffetyper kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...