Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen si meg hva som er så godt med kaffe? Det er alt for beiskt for min smak.

 

Kjenner flere som lærer seg til å drikke kaffe. De liker det ikke, men drikker det fordi det er voksent. Idiotisk!

6543673[/snapback]

 

Kaffe må de aller, aller fleste venne seg til smaken av. Det er en ok smak (når du er vant til det), greit om morgenen før jobb/skole/whatever du skal gjøre + det er billig.

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva som er så godt med kaffe? Det er alt for beiskt for min smak.

 

Kjenner flere som lærer seg til å drikke kaffe. De liker det ikke, men drikker det fordi det er voksent. Idiotisk!

6543673[/snapback]

 

Det som er godt, er smaken. Noen gang prøvd en kopp kaffe sammen med en perfekt sjokololadekake?

 

Og kaffedrikking handler ikke om å være vaksen. Kaffe blir brukt som en sosial drikk, på samme måte som vin og annen "sosial alkohol". Leste en god artikkel om det i dag... Husker ikke helt hvor, men kan se om jeg finner den igjen, og gi deg ett bedre svar.

 

Edit: Forsetter med mine orddelingsfeil :p

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men man er faktisk ikke mer mann bare fordi man ikke har noe oppi kaffen. ;)

6542963[/snapback]

Det er bare noe semi-kjerringer og syndige ekle homomennesker sier!

 

Ekte mannfolk drikker kaffen sin kølsvart...og har pondus. Pondus er krieg. *klappe på magen sin*

Lenke til kommentar
Er det ikke Espresso som er sterkest? det er jo kaffe i konsentrert form.

6543273[/snapback]

Trodde jeg også. Men da jeg så på mer proffe maskiner, kom jeg over denne uttalelsen

En kopp "vanlig" kaffe inneholder tre ganger mer koffein enn en kopp espresso.

Ble ett litt trist øyeblikk det der. Lette etter en annen side som kunne bekrefte dette, men kan ikke finne noe

 

edit:

 

Fant derimot denne siden http://coffeefaq.com/

Ser ut til at jeg må finne meg noe Tanzania Peaberry

6543366[/snapback]

Jøss, hadde jeg ikke trodd. jaja. Synes Nescafe cafe au chocolat duger godt til hjemmesnekra lunsj. Ellers drikker jeg som regel capuccino med sukker i. Er fortsatt på det stadiet hvor jeg "eksperimenterer" og lærer å like nye kaffedrikker. Jobber på kaffebar nemlig :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva som er så godt med kaffe? Det er alt for beiskt for min smak.

 

Kjenner flere som lærer seg til å drikke kaffe. De liker det ikke, men drikker det fordi det er voksent. Idiotisk!

6543673[/snapback]

Jeg likte det heller ikke før. Det er ikke naturlig for mennesker å like kaffe, de aller fleste på lære seg å like det. For meg begynte det med iskaffe og kaffe mocca som jeg syntes var godt (smaker ikke så beiskt). Så gikk jeg over til svart kaffe på pur faenskap fordi jeg er så jævlig trøtt om morran. Og nå liker jeg det! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvorfor drikke kaffe = for å våkne...

 

kaffe smaker dritt første gang man drikker det... Men av en eller annen grunn så blir det kjempegodt. Antagelig fordi man blir avhengig...

6544755[/snapback]

 

Eg drikk ikkje kaffe berre for å våkne. Av og til gjer eg det, men som regel er det fordi det er fantastisk godt og berre er med på å gjere heile situasjonen langt betre :)

 

Eg har likt kaffe godt sida fem-seksårsalderen, eg. Har ikkje drukke "aktivt" før dei par siste åra, though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...