Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drikker presskanne kaffe eller espresso, kommer litt ann på tidspunkt, selskap o.l. Pleier å kjøpe kaffebønner fra Kristiansand (bor i stavanger) og kverner dem her hjemme.. Det er golukt det :D

 

Til dere som får mye kaffegrøt i presskanna: Filterkaffe er finere malt enn presskannekaffe. Kjøp kaffe som er kvernet til presskanne

Lenke til kommentar
Jeg har ikke drukker kaffe så lenge (jeg er 16 år og 2 uker :thumbup: ), men syns pulverkaffe er best :cool:

Et par spiseskjeer kaffepulver (eller var det teskjeer), fyll opp koppen 4/5 med vann, så smak til meg ekstra lett melk :dribble:

7344279[/snapback]

 

MELK!? Sacrilege!

 

Drikker Monsooned Malabar jeg. Selvsagt kjøper jeg hele bønner og kverner hjemme ;)

Beste kaffen jeg har funnet så langt.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke drukker kaffe så lenge (jeg er 16 år og 2 uker :thumbup: ), men syns pulverkaffe er best :cool:

Et par spiseskjeer kaffepulver (eller var det teskjeer), fyll opp koppen 4/5 med vann, så smak til meg ekstra lett melk :dribble:

7344279[/snapback]

 

MELK!? Sacrilege!

 

Drikker Monsooned Malabar jeg. Selvsagt kjøper jeg hele bønner og kverner hjemme ;)

Beste kaffen jeg har funnet så langt.

7344322[/snapback]

 

Har bare drukket kaffe i et par måneder, så er bedre med melk enda :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke drukker kaffe så lenge (jeg er 16 år og 2 uker :thumbup: ), men syns pulverkaffe er best :cool:

Et par spiseskjeer kaffepulver (eller var det teskjeer), fyll opp koppen 4/5 med vann, så smak til meg ekstra lett melk :dribble:

7344279[/snapback]

Pulverkaffe gir jo bare vann med en bismak av kaffe. Nei, takke seg til presskanne som faktisk smaker.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke drukker kaffe så lenge (jeg er 16 år og 2 uker :thumbup: ), men syns pulverkaffe er best :cool:

Et par spiseskjeer kaffepulver (eller var det teskjeer), fyll opp koppen 4/5 med vann, så smak til meg ekstra lett melk :dribble:

7344279[/snapback]

Pulverkaffe gir jo bare vann med en bismak av kaffe. Nei, takke seg til presskanne som faktisk smaker.

7347357[/snapback]

 

nytraktet rett fra moccamaster´n, det er tingen. drikker minst en liter brygg daglig. for tida går det i friele frokostkaffe, men om jeg vil unne meg noe ekstra kjører jeg moka express med hjemmekvernede malabar-bønner. den er go´!

Lenke til kommentar

Ny i tråden og kaffeelsker deluxe! :)

 

Beste kaffetrakteren?

MoccaMaster seff!

 

Beste hverdagskaffen?

Evergood Filtermalt

 

Beste kosekaffe?

Nykverna mørkbrent franske kaffebønner

 

Beste kaffetilbehør?

Ikke melk, ikke sukker men ei termos!

 

Kar eller bestemor?

Helt definitivt kar: kaffen skal være sort som natten!

 

Beste kaffeinvestering?

Rensemiddel for trakter og 0.5l termos til å ha med på skolen

 

Beste sted å kjøpe coffee-to-go?

Kommer an på lommaboka. Skal du spandere ei skikkelig god kaffe på deg selv, kjøper du hos Stockfleths. Men den studenten jeg er, havner jeg ofte innom den lokale Deli de Luca.

 

Beste kaffevarient enn ordinær?

Syntes dobbel latte med brun rørsukker er best. Kommer egentlig an på situasjonen og hvor man er.

 

..mine tanker på randen :)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Slenger meg på siden jeg drikker en del kaffe :)

 

Hjemme går det mye på Friele Frokostkaffe, kokmalt. Tilberedes med vannkoker og kaffekanne med presse (?!). På Skolen har de aldeles nydelig kaffe på maskin, aner ikke hva det er, men godt er det. På jobb går det stortsett i Nescafe "Gold", smaker greit, men blir fort lei.

 

Min absolutte favoritt blant kok malt kaffe er nok "Coop kaffen", men den får jeg dessverre ikke tak i her omkring. Er jeg en tur innom Tromsø (hvor jeg egentlig bor) er det gjerne Kaffebønna eller Solid jeg henter mitt magiske brygg.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Lurer ikke på om kaffe og te butikken på CC-vest ikke er så verst. Det er vel også en del caféer som selger kaffe i løsvekt.

7381812[/snapback]

ja, masse caféer som selger løskaffe. fant en dritdigg malabarblanding på det lille kaffebrenneriet på torshov. lurte egentlig bare på om det finnes et sted som hever seg nevneverdig over alle andre, eller om det er omtrent samme varene og prisene overalt.

Lenke til kommentar

Huffameg! Har ikke sett denne tråden før nå!

 

Jeg er en lidenskapelig kaffedrikker av dimensjoner, og har gått til innkjøp av en separat filterholder slik at jeg kan får skikkelig brygget kaffe på skolen hvor vi KUN har vannkoker... jeg KLARER bare ikke pulverkaffe... og med presskanne blir det mye søl...

 

Hjemme står min trofaste hvite MoccaMaster (som nå er mer gulaktig) som jeg arvet etter min mor... den er nå nærmere 10-11 år gammel :D

 

Til hverdagsbrygg går det mye i ALI MØRK Brent (eller mørkbrent som den burde hete), ettersom den er den billigste og beste mørkbrente kaffen som finnes på markedet i dag. Friele kan ta seg et stev, ennå jeg bare bor 300 meter fra frieles fabrikk. Det er i grunn digg å bo nært en kaffefabrikk... spesielt når dem driver på å brenne kaffen. Lukten er helt HIMMELSK.

 

Ellers har jeg en billig og kjip kaffekvern som jeg benytter når jeg skal lage noe litt mer spesielt... da blir det nykværnet kaffe i presskanne. Helst blå java eller noe annet fra sør-amerika.

 

Fint å se at jeg ikke var den eneste kaffoholikern på dette forumet :D

Lenke til kommentar
noen som vet om noen bra steder i oslo der de selger kaffe i løsvekt? skulle gjerne hatt noe espressobønner.

7378451[/snapback]

Stockfleets på Oslo City har en fint lite utvalg men koster deretter..

 

 

Eh, er det noen som sliter med x-mengder kaffe på tom mage her?

Endret av Zande
Lenke til kommentar
noen som vet om noen bra steder i oslo der de selger kaffe i løsvekt? skulle gjerne hatt noe espressobønner.

7378451[/snapback]

Stockfleets på Oslo City har en fint lite utvalg men koster deretter..

 

 

Eh, er det noen som sliter med x-mengder kaffe på tom mage her?

7383231[/snapback]

Ja, da blir jeg dårlig :dontgetit:

Men kaffe er best svart og god, rett fra trakteren om morgene eller til vaffel med brunost i lunsjen :thumbup:

Hva er dagen uten? :whistle:

Lenke til kommentar

Vær hilset, alle aktive kaffedrikkere. Jeg trenger deres hjelp til å få meg til å drikke kaffe. Det er noen dager der jeg kunne ha trengt en kaffe kopp eller to når jeg føler at jeg trenger en liten boost. Problemet er at jeg liker ikke kaffe smaken bortsett fra iskaffe som man får kjøpt i butikkene - Da de er noe mildere og mindre kjipe i smaken. De gangene jeg drikker kaffe kjøper jeg Nescafé XPress eller Tine iskaffe.

 

Jeg trenger rett og slett en turtorial på hvordan bli en aktiv (men ikke avhengig) kaffe drikker. Jeg er ikke så keen på å stikke til butikken hvergang jeg trenger en dose kaffe. Litt melk i kaffen? Hadde det vært noe for en nybegynner? Kom gjerne med tips og gode kaffe oppskrifter :)

 

Verdt å nevne at jeg har en aktiv tedrikker før. (Vanlig te + vann + melk + sukker)

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
Vær hilset alle aktive kaffedrikkere. Jeg trenger deres hjelp til å få meg til å drikke kaffe. Det er noen dager der jeg kunne ha trengt en kaffe kopp eller to når jeg føler at jeg trenger en liten boost. Problemet er at jeg liker ikke kaffe smaken bortsett fra iskaffe som får kjøpt i butikkene - Da de er noe mildere. De gangene jeg drikker kaffe kjøper jeg Nescafé XPress eller Tine iskaffe.

 

Jeg trenger rett og slett en turtorial på hvordan bli en aktiv (men ikke avhengig) kaffe drikker. Jeg er ikke så keen på å stikke til butikken hvergang jeg trenger en dose kaffe. Litt melk i kaffen? Hadde det vært noe for en nybegynner? Kom gjerne med tips og gode kaffe oppskrifter :)

7383292[/snapback]

aller først så kjører du på med så store doser melk og sukker at du nesten ikke kjenner kaffesmaken. deretter trapper du gradvis ned etter evne og behov. slik vil du snart venne deg til den deilige kaffesmaken, men i et relativt humant tempo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...