Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg drikker mye kaffe. Er en fin erstatning for snus. Drikker etter hvert måltid og da går det i messekaffe fra armyen eller instant coffee fra Nescafe. Hjemme drikker jeg vanlig Evergood fra presskanne. Kaffe :love:

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd denne?

Jamaica-Blue-Mountain-Blend.jpg

 

Jamaica Blue Mountain

 

Husker jeg fant en sånn liten 125g pose på butikken engang. Reagerte ikke spesielt på utseende for det finnes jo ei dynge med all mulig slags kvasi-kaffe med både sjokolade, vanilje og fandens oldemor, men derimot reagerte jeg på prisen. Den lille posen kosta hakke flette meg 79 kr(!). Seff måtte jeg kjøpe noe sånt.

 

Beste (og definitivt dyreste) jeg noen gang har smakt.

Lenke til kommentar

Aah! En kaffetråd!

Mitt nyeste kaffeinnkjøp er sorten "Cachoeira" kjøpt på Dromedar kaffebar i Trondheim. For en kaffe!

Jeg tilbereder kaffen selvfølgelig i presskanne, men og avogtil i kaffetrakter.

Kaffen jeg kjøper oftest nå jeg ikke er blakk, er "monsoond Malabar", en av mine absolute favoritter :D

 

Kan noen si meg hva som er så godt med kaffe? Det er alt for beiskt for min smak.

 

Kjenner flere som lærer seg til å drikke kaffe. De liker det ikke, men drikker det fordi det er voksent. Idiotisk!

Ja, å drikke kaffe fordi det er "voksent" er teit, man drikker det fordi man liker det. Det kommer anpå kaffesort og brenningsgrad hvor beskt det er. Det finnes sikkert kaffesort du og kan like.

 

Pulverkaffe FTW.

Nei! Pulverkaffe er ekkelt :cry: Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Pulverkaffe er ikke særlig godt. Drakk det på skolen frem til jeg fikk meg en bitteliten presskanne.

 

Har drukket kaffe siden sjette klasse. Har aldri behøvd å "lære meg å like det". Syntes ikke det var så værst med en gang og etter jeg hadde drukket det noen ganger syntes jeg det var godt.

Lenke til kommentar

Kun jeg som AKTIV kaffedrikker her eller?

Pga av mengden kaffe jeg tyller i meg daglig så går det på den pulverkaffen som er billigst (samt at man slipper grugg med pulverkaffe) samt Nescafe Brasero (instant-kaffe er kjekt når man har det travelt). Drikker en plass mellom 5-8 kanner kaffe om dagen. Og kaffen skal være sterk og svart. Og helst serveres med kniv og gaffel. Da er den perfekt ;)

Blir folk våken av kaffe? Hmm...kanskje jeg som er unormal da. Kan glatt drikke ett par kanner kaffe før jeg legger meg uten problem.

Lenke til kommentar
Kun jeg som AKTIV kaffedrikker her eller?

Pga av mengden kaffe jeg tyller i meg daglig så går det på den pulverkaffen som er billigst (samt at man slipper grugg med pulverkaffe) samt Nescafe Brasero (instant-kaffe er kjekt når man har det travelt). Drikker en plass mellom 5-8 kanner kaffe om dagen. Og kaffen skal være sterk og svart. Og helst serveres med kniv og gaffel. Da er den perfekt ;)

Blir folk våken av kaffe? Hmm...kanskje jeg som er unormal da. Kan glatt drikke ett par kanner kaffe før jeg legger meg uten problem.

6546895[/snapback]

 

FEM TIL ÅTTE kanner/dagen? Magesår incoming

:tease:

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange arbeidstimer som ville gått tapt i Norge dersom ingen fikk kaffe en dag....Skummelt å tenke på. Børsen ville kollapsa, og det ville vært et eneste stor søvnig anarki.

 

Nei, takke meg til kaffekoppen

 

Hartvig: Du er blitt immun. Drikker man _for_ mye kaffe blir man søvnig igjen.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd denne?

*bilde*

Jamaica Blue Mountain

 

Husker jeg fant en sånn liten 125g pose på butikken engang. Reagerte ikke spesielt på utseende for det finnes jo ei dynge med all mulig slags kvasi-kaffe med både sjokolade, vanilje og fandens oldemor, men derimot reagerte jeg på prisen. Den lille posen kosta hakke flette meg 79 kr(!). Seff måtte jeg kjøpe noe sånt.

 

Beste (og definitivt dyreste) jeg noen gang har smakt.

6546022[/snapback]

Er det så veldig dyrt da?

 

Kaffetrakter kaffe og pulverkaffe smaker ikke noe godt. Presskanne derimot er herlig. Espresso maskin er heller ikke å forakte.

 

Edit: Strife_Cloud: hva slags iskaffe er det du kjøper?

Endret av master air
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...