Gå til innhold

Hvor får man kjøpt høns?


Anbefalte innlegg

Når sant skal sies så kjøres disse hønene temmelig hardt da..

Mye lys, som gjør at de verper mer, fór som gjør at de verper mer.

- Tror de blir mer slitne og dør fortere da..

Disse verper ca en gang om dagen.

 

Kanskje frittgående høner lever lenger :)

6507636[/snapback]

Mammas høner lever ikke så mye lenger, de verper nesten like mye også, selv om de er så frittgående at man nesten kjører på dem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frittgående høner lever mye lenger enn ett år!(Våre har rukket å bli både 4 og 5 år)

Det blir en del dritt og sånnt, men jeg vil ikke si det er mye jobb ;)

Har selv hatt over 70 frittgående høner(frittgående og utegående), kjempe koselig :)

Endret av Kiter
Lenke til kommentar
Jeg passer høner nå. Sommerjobb. Tidliere i dag stakk de av hele gjengen, jeg måtte springe rundt på tunet og fange høner :p

6544724[/snapback]

 

haha..konge:)!

6550252[/snapback]

 

Pøh!

Det er ingen ting!

Jeg jager høner nesten hver dag :!:

Lenke til kommentar
Frittgående? Så på tv en farm hvor de hadde frittgående høns. Det var et massivt rom med høner som hadde problemer med å snu seg. Mange ble hakket ihjel.

6551484[/snapback]

Det er nok forskjell på frittgående høner skal jeg si deg, noen har det ikke så bra (de du snakker om) andre har faktisk mye plass og andre igjen har så mye plass at de står i fare for å bli påkjørt.

Lenke til kommentar
Pøh, det er ingenting. Jeg sendte 2000 høner til slakting for ikke så lang tid tilbake  :cool:

6550310[/snapback]

Det er da ingenting ( ;) ) Stefaren min drev manuel-slakt med øks bak låven når naboen (som bor på den siden) hadde visning på huset ;)

6550434[/snapback]

 

Pøh, det er da ingenting ( ;) )... for besta har høner(!?) og besta er konge..ho lager go mat!

Endret av Floppsy
Lenke til kommentar
Pøh, det er ingenting. Jeg sendte 2000 høner til slakting for ikke så lang tid tilbake  :cool:

6550310[/snapback]

Det er da ingenting ( ;) ) Stefaren min drev manuel-slakt med øks bak låven når naboen (som bor på den siden) hadde visning på huset ;)

6550434[/snapback]

 

Det har jeg også gjort!

Det var riktig nok ikke visning hos naboen, men kaffebesøk :!:

Og jeg er en jente på 16 år ;):cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...