Gå til innhold

Hvor får man kjøpt høns?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde høner i mange år, men var bare interessert i en måned eller to. Høner er dumme dyr. Ikke kan de fly særlig langt (max opp på toppen av låven om du kaster dem høyt nok) og ikke er de noe særlig til problemløsere heller (Å sitte på toppen av en låve i minusgrader i ett døgn er ikke smart. Hvorfor ikke fly ned liksom?) Dessuten driter de masse og lukter vondt.

Lenke til kommentar

Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger.

 

75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge?

Lenke til kommentar
Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger.

 

75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge?

6505833[/snapback]

Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall :p)
Lenke til kommentar
Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger.

 

75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge?

6505833[/snapback]

Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall :p)

6505986[/snapback]

 

WHat?lever ikke hønene lengre enn 1 år?...det kan da vel ikke være mulig?

Lenke til kommentar
Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger.

 

75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge?

6505833[/snapback]

Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall :p)

6505986[/snapback]

 

WHat?lever ikke hønene lengre enn 1 år?...det kan da vel ikke være mulig?

6507615[/snapback]

Når sant skal sies så kjøres disse hønene temmelig hardt da..

Mye lys, som gjør at de verper mer, fór som gjør at de verper mer.

- Tror de blir mer slitne og dør fortere da..

Disse verper ca en gang om dagen.

 

Kanskje frittgående høner lever lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...