Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Mine siste ord i denne tragiske "diskusjonen"

 

Jeg tror at de fleste som kjøper gull selger all looten sin hos vendor, og har et høyt forbruk av noggerfogger. Jeg har liten tro på at de sitter og rasjonerer gullet sitt til repairs only. De klarer/gidder simpelten ikke å tenke lenger enn nesetippen sin.

 

Uansett hva man bruker gull på, så kan det ikke forsvares fordi det går utover andre. Men hvis dere absolutt må, kan dere ikke heller kjøpe av noen som ikke er profesjonelle, så kanskje vi andre slipper å bli plaget fullt så mye av ivrige gullselgere.

 

Jeg tror også at det er mange som spiller MYE som også kjøper gull.

 

Å gå til skritt som å utpeke gullkjøpere som "vanlige mennesker som har et liv, samtidig som de spiller WoW", er ikke et argument - det er en desperat handling.

 

Jeg har summert opp mye av hvorfor jeg er mot gullkjøp i Post #283. Jeg antar at det ikke har kommet noen replikker fra motparten på posten, simpelten fordi det ikke finnes noen.

 

Kun seriøse - gjennomtenkte svar er dere greie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OM DU BRUKER GULLET DU KJØPER PÅ REPAIRS SÅ SKADER DU JO IKKE INGAME ØKONOMIEN HELLER!

Blizzard sine regler bryter jo 80-90% av spillerene i løpet av sin wow karriere alikavell. (les blizz reglene før du poster takk neste flame post takk

6498315[/snapback]

 

At 80-90% av spillerne bryter reglene begrunner du med hva? Det er noe du bare har tatt ut av løse lufta. Du mener at vi skal sitte å studere blizz reglene grunding for å få en slags aha-opplevelse av hva du mener her?

Det gidder jeg ikke. Og antageligvis ingen andre heller, og det vet du. Det er bare et billig poeng du bruker for å motargumentere.

 

Selvfølgelig skader du økonomien i spillet ved å kjøpe gull selv om du bruker det til repairs. Det er jo som å si at "jeg snyter på skatten for å reparere på bilen, sånn at jeg kommer meg på jobb" - bare at dette er enda verre. For "jobben" din har absolutt ingen samfunnsverdi i spillet overhodet.

Metodene kinesiske gull farmere bruker for å anskaffe seg gull som de selger til deg, er akkurat like skadelige for økonomien uansett hva du bruker dem til.

De ligger i direkte konkurranse med ærlige folk som betaler ekte penger for å spille et spill de forventer skal være fritt for ødeleggende uærlige elementer (iallefall elementer som går utenfor rammene av det som er tillatt i spillet).

 

Jeg tror egentlig du vet godt at hvis alle som trenger gull i dette spillet hadde kjøpt det sånn som deg, så hadde hele WoW vært veldig annerledes og mye kjipere enn det det er i dag. Hvis du ikke skjønner det, så foreslår jeg at du tar 5 minutter og setter deg ned og tenker litt på hvordan det ville vært hvis alle som trengte gull kjøpte det av profesjonelle farmers.

 

*gullprisene ville gått opp, ettersom etterspørselen hadde steget (altså - verre for deg)

*det ville vært enda flere hacks, cheats, bots som farmet overalt og ødela for vanlige spillere

*prisene på Auction House hadde vært borti natta sinnsyke

*Blizzard hadde måttet ansette en bråte med GMs for å luke ut alle gullfarmerne/exploiters. Derav hadde lønnsutgiftene økt. Derav hadde månedsprisen for å spille gått opp. Ergo - det hadde blitt dyrere å spille for deg og meg.

*Din økonomi i ditt virkelige liv hadde blitt avgjørende for hvor bra du gjorde det i spillet. Nettopp fordi ifølge din argumentasjon, så er mann nødt til å bruke gull for å komme seg noen vei.

 

Dette er bare noen få av de negative effektene, resten får du nesten prøve å tenke deg selv. Hvis ikke du orker det, tar jeg det som et bevis på at du egentlig ikke bryr deg en dritt.

 

Det virker som du synes at spillestilen din rettferdigjør at du jukser. Tilogmed at folk som raider endgame gjør noe "viktig". Det er selvfølgelig det reneste tøv min gode mann!

 

Tilpass spillestilen din etter hva du har tid og muligheter til å gjøre, istedenfor å bruke juksemetoder som ødelegger for andre.

Alternativt kan du inrømme det og si "jeg er en jukser, og jeg driter i alle dere andre". Men ikke forvent deg noen sympati fra majoriteten som holder seg for gode til sånt.

 

Innrøm at du er en negativ faktor i World of Warcraft.

6499801[/snapback]

 

Så utrolig bra skrevet! Der fikk dere en rett i fjeset, juksemakere! :)

6500813[/snapback]

 

bra skrevet? hvorfor er dette bra skrevet? det er ikke slik i WOW at goldfarming er et stort problem...det er ikke en inflasjon av gullfarmers og buyers i WOW... hadde det vært det så kunne det kanskje vært et problem...du tror at vis gullprisen hadde gått opp p.g.a. etterspørsel at spillere fortsatt hadde kjøpt? hadde prisen gått opp så hadde sannsynligvis ikke mange kjøpt gull...bare de som har ræva full av penger.det viser seg at kombinasjon virtuelle penger for ekte penger i andre online spill har fungert utmerket...og det mener jeg det gjør i WOW også... det er ikke noe problem med dette... skønner virkelig ikke hva dere henger dere opp i. kanskje misunnelse for ikke økonomi som tillater kjøping av gull..men lukk opp øyene folkens...i den virkelige verden er det klasseskiller...noen har råd til en ferrari andre ikke. slik er det...noen har råd andre ikke...og det ødelegger ikke på noen måte...om noen kjøper gull så blir mer penger omsatt i WOW og man har større sjans for salg av items e.t.c. dessuten det er ingenting ulovlig med dette....Blizzard er ikke en myndighet og norske lover forbyr det ikke... du ser det kanskje på urettferdig men da skal jeg be deg sette deg ned i 5 min og tenke på urettferdighet...at du klager på dette viser bare din arroganse og uvitenhet om mennesker. det er nemlig ikke slik at de som kjøper gull bryr seg om deg eller andre whinere og sannsynligvis bryr du deg lite om dem også(menneskelig ikke plage)...hvorfor skulle de det? gi meg en grunn til at jeg ikke skal kjøpe gull i WOW? hvorfor skal jeg bry meg om dine interesser?jeg kjenner deg ikke, vet ikke navnet ditt en gang. for meg er du bare en virtuell spiller i WOW og jeg bryr meg ikke om du tar deg nær av mine kjøp...her sitter du og klager på urettferdighet i et SPILL mens barn sulter i afrika,terror ,katastrofer, etc. foregår i vår verden.. ja det er en urettferdig verden og alle lever neppe så godt som oss som kan ta oss til rette av å klage på et spillcommunity...

Lenke til kommentar

KRAFortune, bare fordi noe er galt betyr ikke at det er greit å gjøre det værre.

 

Det Der Kommissar skrev var forøvrig skrevet godt, fordi han faktisk kommer med noe som gir mening og skriver forståelig, men det du skriver er passe elendig. Du må trykke på space-knappen istedenfor punktum-knappen.

Lenke til kommentar
Å gå til skritt som å utpeke gullkjøpere som "vanlige mennesker som har et liv, samtidig som de spiller WoW", er ikke et argument - det er en desperat handling.

6540617[/snapback]

 

Helt enig. Jeg er et såkalt vanlig menneske, og jeg spiller WoW end-game (Instructor down atm, men det blir vel mere). Verken jeg, eller andre i guilden har hatt bruk for å kjøpe gull. Verken de yngste, eller de på 32 år som jobber dagen lang og spiller på ettermiddagen.

 

Det at alle argumenterer med at "de har et liv", eller at de ikke vil spille åtte timer hver dag er bare fordi de er "redd" for å bli flamet, istedet for bare å si at de kjøper gull fordi de liker de enkleste løsningene på problemer, lovlig eller ei (I dette tilfellet imot Blizzard sine regler).

 

Jeg mener ikke at absolutt alle som kjøper gull er slik, men av svarene i denne tråden virker det i allefall slikt for meg.

 

Dessuten, når dere kjøper gull av farmere, støtter dere bruk av cheats, exploits ogsåvidere. "Kineserne" skaffer ikke gullet av å farme Tyr's Hand akkurat...

 

(om dere, altså de som snakker om dette livet som de har, er så opptatt av at wow tar tiden deres, og at dere vil gjøre så mye annet enn skaffe gull - hvorfor slutter dere ikke bare å spille wow? Om dere er så jævla hekta, får dere spille med de fastsatte reglene.)

 

Edit: Jeg driter i om Spiller1 har 1443g og Spiller2 har 3513535513515g, sålenge de følger de reglene som er satt. Når man installerer spillet, og etter hver patch, godtar man jo at man spiller med Blizzard sine regler/retningslinjer.

 

Om du jukser på en prøve eller slikt på skolen, bryter du reglene. Hopper du to skritt ekstra i "Stigespillet", bryter du de fastsatte reglene som de andre spiller med. Samme greia, bare i annet format.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
KRAFortune, bare fordi noe er galt betyr ikke at det er greit å gjøre det værre.

 

Det Der Kommissar skrev var forøvrig skrevet godt, fordi han faktisk kommer med noe som gir mening og skriver forståelig, men det du skriver er passe elendig. Du må trykke på space-knappen istedenfor punktum-knappen.

6541256[/snapback]

 

hvordan jeg skriver har lite med saken å gjøre og jeg skriver som jeg vil... Jeg mener at WOW-Goldfarming ikke er et stort problem... Hadde det vært et stort problem så måtte sikkert blizzard gjøre noe for å fikse det opp... Men det er ikke et stort problem... Mange har nok kjøpt gull en gang men få har kjøpt flere ganger...og de få som kjøper flere ganger er egentlig ikke et problem... Når jeg spiller WOW med vennene mine så koser jeg meg... Mange hyggelige folk og et godt miljø... Jeg ser virkelig ikke noen grunn til å klage på Goldfarmer fordi jeg ikke har sett en negativ innvirkning siden jeg begynte spillet... Og faktum er at de som kjøper gull har heller ingen grunn til å bry seg om andres meninger... De har sine egne... At du sier det jeg skriver er elendig betyr sikkert bare at du er på den andre siden og ikke vil skjønne hva de som ikke synes det er et problem mener... Og det at det er slik det fungerer, online-spill... WOW er ikke det første online-spillet og jeg tror de fleste kunne forutse at det ville være mulig og kjøpe gull... Liker du det ikke så foreslår jeg at du kan begynne med single-player spill...

Lenke til kommentar
Å gå til skritt som å utpeke gullkjøpere som "vanlige mennesker som har et liv, samtidig som de spiller WoW", er ikke et argument - det er en desperat handling.

6540617[/snapback]

Edit: Jeg driter i om Spiller1 har 1443g og Spiller2 har 3513535513515g, sålenge de følger de reglene som er satt. Når man installerer spillet, og etter hver patch, godtar man jo at man spiller med Blizzard sine regler/retningslinjer.

 

Om du jukser på en prøve eller slikt på skolen, bryter du reglene. Hopper du to skritt ekstra i "Stigespillet", bryter du de fastsatte reglene som de andre spiller med. Samme greia, bare i annet format.

6541259[/snapback]

 

Men Blizzard har ingen myndighet, ja du godtar reglene og blizzard kan kaste deg ut av spillet om du ikke følger dem... men du kan ikke bli straffet...

 

Skole derimot har myndighet og er vel en smule mer alvorlig enn et spill... Det kan ikke sammenlignes...Og skolen kan straffe deg så det kan ha en negativ effekt på din videre skolegang.

 

stigespillet gidder jeg ikke å kommentere engang

Lenke til kommentar

KRAFortune, det er ikke min mot din mening her. Det handler ikke om hvem som har rett. Og du har helt rett i at jeg aldri kommer til å skjønne meg på deg. Poenget er at å kjøpe gull HAR en negativ effekt, det kan ikke en gang diskuteres, og d-e-t e-r i-k-k-e l-o-v. Uansett hvordan man vrir og vender på det vil det alltid være umoralskt å kjøpe gull. Trenger ikke å ha noe sympati for kinesere eller lignende, men det at det er regler mot det burde holde alle unna.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Å gud, kan ikke denne tråden bli ferdig snart?

 

- Det er ikke snillt kjøpe gull om du bruker det på ting som ødelegger økonomien i spillet, men fks. om du vil bruke på mount eller warlord settet eller noe slikt, så er det ok, det skader ingen.

 

Og dere som er i mot dette her må innse at samma hvor galt det er kan man aldri gjøre noe med det. Jeg skulle ønske det ikke var krig, og att man ødela alle våpen etc. men care? Ingen som har tenkt gjøre det alikavel. Det er liksom en helt umulig situasjon, og du gjør vertfall ikke noe med det med å sitte å whine her på forumet, som du sikkert allerede har merket.

Lenke til kommentar

Der Kommisar har helt rett, du skriver elendig, men det er ikke ditt største problem. Det er ganske typisk at gullkjøpere som deg KRA ikke er i stand til å argumentere. Si det da heller som det er, du driter fullstendig i alle andre enn deg selv. Gjør det og du kan i det minste respekteres for en viss grad av ærlighet.

 

Forøvrig må det være en svært lowpop server du spiller på om du ikke merker kinesernes tilstedeværelse. På min server EIER de flere områder fordi de er mange. Mange er de fordi mange kjøper gull. For meg er det likegyldig om de kjøper gull en gang eller flere. Problemet er at folk kjøper gull.

 

Jeg ber deg ikke forstå dette. Det ville kreve at du så ting fra et annet perspektiv enn ditt eget og jeg innbiller meg utfra dine ferske innlegg at det kan bli vel krevende.

For meg er denne tråden død nå. Det er slitsomt å forsøke å bryte gjennom en betongmur med en teskje, selv om det nok er mulig gitt nok tid.

Endret av kafan
Lenke til kommentar
Å gå til skritt som å utpeke gullkjøpere som "vanlige mennesker som har et liv, samtidig som de spiller WoW", er ikke et argument - det er en desperat handling.

6540617[/snapback]

Edit: Jeg driter i om Spiller1 har 1443g og Spiller2 har 3513535513515g, sålenge de følger de reglene som er satt. Når man installerer spillet, og etter hver patch, godtar man jo at man spiller med Blizzard sine regler/retningslinjer.

 

Om du jukser på en prøve eller slikt på skolen, bryter du reglene. Hopper du to skritt ekstra i "Stigespillet", bryter du de fastsatte reglene som de andre spiller med. Samme greia, bare i annet format.

6541259[/snapback]

 

Men Blizzard har ingen myndighet, ja du godtar reglene og blizzard kan kaste deg ut av spillet om du ikke følger dem... men du kan ikke bli straffet...

 

Skole derimot har myndighet og er vel en smule mer alvorlig enn et spill... Det kan ikke sammenlignes...Og skolen kan straffe deg så det kan ha en negativ effekt på din videre skolegang.

 

stigespillet gidder jeg ikke å kommentere engang

6541355[/snapback]

 

Skolen og stigespillet var andre eksempler på ting der du følger forhåndsbestemte regler. Samma faen om blizzard kan banne accounten eller putte deg i fengsel og torturere deg - det var ikke poenget. Derimot var poenget at du bryter forhåndsbestemte regler, og spiller "unfair" i forhold til de andre.

 

Dette skjønte du nok, men du valgte å rakke ned på eksemplene mine og vinkle dem mot et annet poeng. Eller, det kan jo hende du bare er en stor egoist som bare tenker på hvordan du får minst mulig straff av å bryte regler?

Lenke til kommentar

og man snakker om hvem som vrir og vender på det... sukk!

 

orker ikke å delta i denne tråden lenger for alle er tydeligvis for opphengt på å rakke ned på personer enn å diskutere subject... til informasjon så er ikke jeg en fast gullkjøper... jeg kjøpte 100g en gang for å kjøpe lvl40 mount... og hvordan kan man blande inn moral i et spill? det er bare patetisk... snakk om useriøse argumenter

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Hey folkens har dere glemt at world of warcraft er bare et spill?

du skal nyte det, ikkje snakk om kjøpe gold!!

dei så gjer det, bare la dem gjer det og kansje blir dei banne

6542018[/snapback]

 

 

Gidd de argumentene med at wow er bare et spill osv, det er det mest patetiske argumentet som finnes.

 

Jeg betaler for å spille spillet, når jeg skal farme til repairs tar jeg som regel en /who deadwind pass.

 

I skrivende stund er det 4x Unguilded huntere der oppe som gjør det umulig å farme der. Så lenge folk fortsetter å kjøpe gold vil det bli værre for andre ærlige spillere å få spillt spillet på den måten de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Hey folkens har dere glemt at world of warcraft er bare et spill?

du skal nyte det, ikkje snakk om kjøpe gold!!

dei så gjer det, bare la dem gjer det og kansje blir dei banne

6542018[/snapback]

 

 

Gidd de argumentene med at wow er bare et spill osv, det er det mest patetiske argumentet som finnes.

 

Jeg betaler for å spille spillet, når jeg skal farme til repairs tar jeg som regel en /who deadwind pass.

 

I skrivende stund er det 4x Unguilded huntere der oppe som gjør det umulig å farme der. Så lenge folk fortsetter å kjøpe gold vil det bli værre for andre ærlige spillere å få spillt spillet på den måten de selv ønsker.

6542334[/snapback]

 

ja alle unguilded players er chinese gold farmers YEAH

Lenke til kommentar
det er ikke en inflasjon av gullfarmers og buyers i WOW... hadde det vært det så kunne det kanskje vært et problem...

6541211[/snapback]

Javel? Hvordan vet du det? På min server har det vært en økning i bots, whispers og spamming i IF. Ikke uttal deg skråsikkert om ting du ikke har grunnlag for å uttale deg om.

 

du tror at vis gullprisen hadde gått opp p.g.a. etterspørsel at spillere fortsatt hadde kjøpt? hadde prisen gått opp så hadde sannsynligvis ikke mange kjøpt gull...

6541211[/snapback]

Ja, så lenge det er en økende etterspørsel, så kan man øke prisen opp til etterspørselen stagnerer. Det er enkel markedsøkonomi.

 

det viser seg at kombinasjon virtuelle penger for ekte penger i andre online spill har fungert utmerket...

6541211[/snapback]

Jasså, hvilke spill er det? Tenker du på spill der dette er en del av den etablerte mekanikken? Det er det ikke i WoW. Det er mange eksempler på spill som har gått til grunne pga. juksing. For eksempel Diablo og Lineage. Hvilke spill er det egentlig du referer til? Savner forøvrig kildehenvisninger til påstandene dine generellt.

 

og det mener jeg det gjør i WOW også... det er ikke noe problem med dette...

6541211[/snapback]

Det er et problem, og problemene vil øke i takt med antallet som jukser.

 

skønner virkelig ikke hva dere henger dere opp i. kanskje misunnelse for ikke økonomi som tillater kjøping av gull..men lukk opp øyene folkens...i den virkelige verden er det klasseskiller...noen har råd til en ferrari andre ikke. slik er det...noen har råd andre ikke...og det ødelegger ikke på noen måte...om noen kjøper gull så blir mer penger omsatt i WOW og man har større sjans for salg av items e.t.c. dessuten det er ingenting ulovlig med dette....Blizzard er ikke en myndighet og norske lover forbyr det ikke... du ser det kanskje på urettferdig men da skal jeg be deg sette deg ned i 5 min og tenke på urettferdighet...at du klager på dette viser bare din arroganse og uvitenhet om mennesker. det er nemlig ikke slik at  de som kjøper gull bryr seg om deg eller andre whinere og sannsynligvis bryr du deg lite om dem også(menneskelig ikke plage)...hvorfor skulle de det? gi meg en grunn til at jeg ikke skal kjøpe gull i WOW? hvorfor skal jeg bry meg om dine interesser?jeg kjenner deg ikke, vet ikke navnet ditt en gang. for meg er du bare en virtuell spiller i WOW og jeg bryr meg ikke om du tar deg nær av mine kjøp...her sitter du og klager på urettferdighet i et SPILL mens barn sulter i afrika,terror ,katastrofer, etc. foregår i vår verden.. ja det er en urettferdig verden og alle lever neppe så godt som oss som kan ta oss til rette av å klage på et spillcommunity...

6541211[/snapback]

 

:roll:

 

For noe nedlatende kvasimoralsk fjas du lirer av deg her. Det handler om normal folkeskikk.

Jeg kunne valgt å snakke dritt om deg også på dette forumet, til den grad at jeg hadde risikert å bli bannet, men det ville ikke rammet meg av noen lov.

 

Det er fullt mulig å være en klysete ekling, men de fleste skjønner at verden er et bedre sted uten hovne blærer. Dette gjelder også i WoW. Håper du tar poenget mitt (eller så er det vel strengt tatt ikke noe håp for deg).

 

Jeg har vel allerede nevnt at jeg er fullt inneforstått med at endel folk driter i om de ødelegger for flertallet. Jeg vil bare at de inrømmer det, istedenfor å prøve å rettferdigjøre seg selv ved å påstå usannheter. Men som sagt, hvis noen dytter meg, så dytter jeg tilbake. Hvilket i WoW-sammenheng vil si at jeg sier hva jeg mener, og hvis jeg ser noen som jukser, så rapporterer jeg ræva dems.

 

Når det gjelder dette om sultne barn i Afrika osv. så ville det vel vært litt merkelig om man skulle begynne å diskutere u-hjelps relaterte emner i et WoW-forum.

 

Temaet er oppe til diskusjon, jeg diskuterer det. Du på den annen side har begynt å trekke inn fornærmelser. Slike metoder er et tydelig tegn på du har sluppet opp for argumenter.

 

Let the personangrep and utenomsnakk commence...

Lenke til kommentar
Tenk deg om da... 4x 60 huntere som er i deadwind pass?

 

EDIT: Samme hunterne er der enda..

6542783[/snapback]

 

Så når jeg stikker til Deadwind pass med hunter'n min er jeg en kinesisk gullfarmer?

6542988[/snapback]

 

Hvis du er unguildet med hunteren og farmer der absolutt hele døgnet så ville jeg annta det :)

Lenke til kommentar

Forresten... Når det gjelder teorien din: "om noen kjøper gull så blir mer penger omsatt i WOW og man har større sjans for salg av items e.t.c."

 

Hva i huleste mener du egentlig? Det er en ufullendt og usammenhengende påstånd som det ikke er noe hold i. Vennligst forklar og utdyp på en logisk måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...