Gå til innhold

Rykter om 360 med innebygd HD-DVD


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, da var vi igang og jeg må kanskje bytte ut min i fremtiden. Har jo også gått rykter om at "spill på HD-DVD er en tanke"

 

Er bare et slags rykte, men vi får se.

 

Les mer

6413808[/snapback]

Spennende og potensielt gode nyheter. :) Hvis det er hold i ryktene skulle det ikke overraske meg om HD-DVD X360 blir sluppet samtidig eller like før PS3... ;)

Lenke til kommentar

Kansje dette er ein av salgsstrategiene til MS for å imøtekomme PS3? Litt skyting i foten blir det jo likevel. :thumbdown:

 

BTW; Såg ein silver 360 box i vinduet på ei sjappe her i området, ka er dette?

 

EDIT: At vi no får ein reall skyllebøtte fra Sony leiren er også eit faktum. :whistle:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Spennende, håper det blir noe mulighet for å bytte inn gammel mot nytt da.

6414430[/snapback]

 

Mener du gammel xbox360 mot en ny versjon? Ai. Det blir nok for dyrt for Microsoft. Det har blitt solgt en del serru..

 

Dr Peedee

6414475[/snapback]

 

 

Er greit at jeg må betale ekstra samt levere inn xboxen, tenkte noe alla ds lite greiene hvor du leverte inn din gamle ds pluss noe spill for den nye ds lite, noe slikt.

Lenke til kommentar

Løsningen blir nok, hvis ryktet er sant, at vi som har "gamle-360" kan kjøpe det eksterne HD-DVDdrevet.

Det svirret jo et løst rykte om at prisen på ekstern HD-DVD ville bli så lav som 65£, ca 700,- norske.

Det kan stemme hvis trådens rykte er sant. Da subsidierer MS oss som eier den "gamle 360" med å la oss oppgradere uten at det svir for mye økonomisk.

At vi får bytte inn gamle 360 mot nye 360 kan alle bare glemme.

Dette firmaet skal tjene penger og de har ingen forpliktelser ovenfor gamle kunder selv om de oppgraderer konsollen.

 

Det var jo ikke slik at vi med gamle PS2 kunne forlange gratis nettverksadapter etter at nye PSTwo kom med integrert nettverkskort.

Lenke til kommentar

MS har vel skjønt fordelen med HD-DVD og kansje HDD ut av pakken da...

 

kansje det ligg noe i det kaz harai sier..at det hermer blir jo et skadd ord men viss MS går for den strategien da skal sony ha skryt for og ivertfall forutsett noe som microsoft ikkje kunne eller ikkje hadde muligheit til og gjøre noe med...

 

skjønner jo det at ein 360 ville aldri solgt til 6000kr difor kunne ikkje MS ha HDD og HD-DVD ut av pakken..den har rett og slett ikkje det rykte enda..ein ps3 derimot trur eg vil selge bra med en prislapp som skriker 6000kr..er eit merkenavn som stiller sterkere noe som ikke er rart med over 200 millioner solgte konsoller..mot xbox sine ca 30 mill..

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke dette er sant. Hva med alle de som har de vanlige 360 utgavene? Nei, oppgraderinger av denne størrelsesorden synes jeg ikke hører hjemme i konsollverdenen. For de som ikke har 360 enda, blir det nok lite fristende med et kjøp når det vet at det kanskje kan komme en bedre versjon med HD-ROM.

Lenke til kommentar

Hadde ms lansert 360 med hd-dvd skal jeg love deg den hadde kostet flesk, men å heller vente et års tid til prisene på drev har gått betraktelig ned og det har rukket å komme et lite utvalg av hd-dvd filmer er taktisk spør du meg, ekstern hd-dvd for de som har 360, internt for de som skal kjøpe seg 360 og rett før ps3 får vi håpe ^^

Men jeg kommer ikke til å kjøpe meg 360 før den har hdmi

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=598450 :)

 

Men, som jeg sier tror jeg at de vil holde seg til DVD9 et år, kansje to til. Så når HD-DVD spilleren har solgt bra, begynner de å innføre interne HD-DVD spillere i nye revisjoner av XBOX 360 - og åpner derved for at spillutviklere skal få utnytte plassen HD-DVD stiller med.

 

Noen andre som kan se for seg at det er et realistisk scenario? :)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er en realistisk scenario. Det vil være veldig mange som ikke har mulighet til å spille HD-DVD spill og det vil bety et stort tap av penger. Jeg tviler på prisen vil komme ned på et så lavt nivå at mange vil se det som forsvarlig å kjøpe en HD-DVD spiller, eller enda verre, kjøpe en ny konsoll, bare for noen få spill.

En intern HD-DVD spiller vil bety høyere produksjons kostnader og jeg tviler på MS vil gå med på det, spesielt hvis det blir kun for film bruk.

Lenke til kommentar

Det er IKKE bra dersom man er nødt til å måtte kjøpe ny konsoll for å få alle spill til å virke på en 360. Jeg har har vært udelt positiv til MS sin filosofi med å slippe en konsoll tidlig på bekostning av ny lagringsteknologi, vi har tross alt spillt på 360 i et år før konkurentene gjør sin debut, MEN at MS vurdere å slippe spill på HD-DVD er et stort skritt i feil retning med mindre en HD-DVD-addon slippes billig(dvs et mellomlegg i forhold til ny pris på 360 med HD-DVD) for dem som allerede har kjøpt en 360.

 

At Sony trår feil i forhold til Blu-Ray er hevet over enhver tvil(mtp at Blu-Ray MÅ "vinne"), men at MS skal forandre specs underveis er enda verre. Å legge HD-DVD/Blu-Ray som addon derimot er svært bra.

 

Akkurat nå, virker det som Wii er den den som gjør mest riktig tett etterfulgt av MS. Hva som skjer med Sony er avhengig av at Blu-Ray slår an, men jeg håper i det lengste at Sony lykkes. Suksessfulle produkter fra Sony, MS og Nintendo er det beste som kan skje oss forbukere, så la oss i det lengste håpe at alle tre lykkes...det betyr bare at veien til PS4, Xbox 720(?) og Nintendo Wii 2(") er kortere:-)

 

Inntil videre så spilles Next-gen på 360, så kan vi vurdere hva som er best den dagen PS3 og Wii slippes...

 

...det er faktisk så enkelt...

Lenke til kommentar

Dette er jo en logisk utvikling hvis HD-DVD blir et format som ikke går dukken. Bare tull å lage en ekstern løsning hvis de kan bruke en HD-DVD-drive til om lag samme pris som en DVD-drive alikevel. Jeg tror dog ikke at dette skjer allerede i løpet av året.

 

Og hvis de skulle gjøre det lenger inn i fremtiden så er det jo helt problemfritt så lenge de har en rimelig ekstern HD-DVD-løsning tilgjengelig for 'gamle' kunder.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
At Sony trår feil i forhold til Blu-Ray er hevet over enhver tvil(mtp at Blu-Ray MÅ "vinne")

6421028[/snapback]

Er det heva over ein kvar tvil, no? Når skjedde det? Kvifor var det ingen som fortalte meg om hevinga før no? Bluray vil ha ein verdi som lagringsformat for spel på PS3, uansett korleis det går med det som neste-generasjon's filmformat. Korvidt det er verdt det, er vanskeleg å vurdere, sidan eg ikkje veit verken kor stor del av prisen eller utviklingstida til PS3 som skuldast at dei valgte Bluray i staden for DVD.

 

Men eg skal vere einig i at å forandre spesifikasjonar lenge etter lansering ville vore verre. Og intern HD-DVD på nokon XBox 360ar og DVD på andre ville vore spesielt idiotisk, sidan ein då ikkje utan vidare kunne brukt HD-DVD til spel, og i verste fall ville ha sete att med ein filmspelar for eit format som kanskje ikkje slo an.

 

Men eg trur ikkje eg ville teke dette for tungt om eg var XBox 360-eigar. Det ser ikkje ut til å vere noko anna enn spekulasjonar. Trur ikkje MS ville gjort noko so dumt.

 

Kay

Lenke til kommentar
Er jo ingen vits i og kjøpe HD DVD viss du ikkhe har HD Tv.  Spill vill ikkje bli lagd på HD DVD plater alikevell.

6421547[/snapback]

 

Og det er jo nettopp her MS scorer. At du har eit valg allerede fra starten av (ettersom ekstern HDDVD-rom er annonsert). Men at PS3 har mye meir å gå på ka lagringskapasitet angår er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Spennende, håper det blir noe mulighet for å bytte inn gammel mot nytt da.

6414430[/snapback]

 

Mener du gammel xbox360 mot en ny versjon? Ai. Det blir nok for dyrt for Microsoft. Det har blitt solgt en del serru..

 

Dr Peedee

6414475[/snapback]

 

har ikke 360 skuffende salgstall? er det noen som i det hele tatt vet hvor mange 360 konsoller som er solgt per i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...