Gå til innhold

Innlevering av Xbox 360


fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skader gjort av Xbox'en (sånn som riper i dvd), kan du kreve erstatning for det?

7714179[/snapback]

 

ja:)

7715187[/snapback]

Av butikk, eller Microsoft?

7715362[/snapback]

 

det er teknisk sett ditt valg. Forutsatt at dette er forbrukerkjøp så kan forbruker kreve erstatning om produktet ødelegger noe det er forventet å være i nær kontakt med.

 

 

kan noen si kort hvorfor noen skrev at xbox360 er forventet å være på service minst 1 gang?

Lenke til kommentar
Skader gjort av Xbox'en (sånn som riper i dvd), kan du kreve erstatning for det?

7714179[/snapback]

 

ja:)

7715187[/snapback]

Av butikk, eller Microsoft?

7715362[/snapback]

 

det er teknisk sett ditt valg. Forutsatt at dette er forbrukerkjøp så kan forbruker kreve erstatning om produktet ødelegger noe det er forventet å være i nær kontakt med.

 

 

kan noen si kort hvorfor noen skrev at xbox360 er forventet å være på service minst 1 gang?

7715433[/snapback]

Jeg tipper lav kvalitet/-sjekking

Lenke til kommentar

Svaret på dette er nei, du har ikke rett på det. Men det er ikke ulovelig å prøve seg Den største årsaken til at xbox360 spill får "riper" er at den enten flyttes på mens dvden spinner, eller at den ikke står stødig. Det står også i manualen at du ikke må flytte eller bevege konsollen når den står på- En svakhet i gulvet hvor xboxen stå kan være nok til at xboxen beveger seg nok til å lage striper i spillet. Annbefaling la konsollen ligge ikke stå der du har plassert den. Ikke sett den på suben o.l Der jeg jobber selger vi både xbox360 og spill, vi bytter ikke spill som er ripet eller har striper. Men som jeg skrev det er ingen lov som sier at du ikke kan prøve ;)

Lenke til kommentar
Svaret på dette er nei, du har ikke rett på det. Men det er ikke ulovelig å prøve seg Den største årsaken til at xbox360 spill får "riper" er at den enten flyttes på mens dvden spinner, eller at den ikke står stødig. Det står også i manualen at du ikke må flytte eller bevege konsollen når den står på- En svakhet i gulvet hvor xboxen stå kan være nok til at xboxen beveger seg nok til å lage striper i spillet. Annbefaling la konsollen ligge ikke stå der du har plassert den. Ikke sett den på suben o.l Der jeg jobber selger vi både xbox360 og spill, vi bytter ikke spill som er ripet eller har striper. Men som jeg skrev det er ingen lov som sier at du ikke kan prøve  ;)

7716702[/snapback]

Min xbox ligger som den ble lagt da den var ny. Har aldri blitt flyttet på når den er på og såvidt jeg vet er også gulvet "stødig."

Lenke til kommentar
Svaret på dette er nei, du har ikke rett på det. Men det er ikke ulovelig å prøve seg Den største årsaken til at xbox360 spill får "riper" er at den enten flyttes på mens dvden spinner, eller at den ikke står stødig. Det står også i manualen at du ikke må flytte eller bevege konsollen når den står på- En svakhet i gulvet hvor xboxen stå kan være nok til at xboxen beveger seg nok til å lage striper i spillet. Annbefaling la konsollen ligge ikke stå der du har plassert den. Ikke sett den på suben o.l Der jeg jobber selger vi både xbox360 og spill, vi bytter ikke spill som er ripet eller har striper. Men som jeg skrev det er ingen lov som sier at du ikke kan prøve  ;)

7716702[/snapback]

 

dette var interessant;

for du skjønner, jeg finner fint den paragrafen som sier det motsatte av deg. Hvis du slår opp forbrukerkjøpsloven §34 og leser den, så vil du se at med mindre dere kan godtgjøre at skaden ikke skyldes produktet, men forbruker sin behandling, så kan dere havne med erstatningsansvar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
l Der jeg jobber selger vi både xbox360 og spill, vi bytter ikke spill som er ripet eller har striper. Men som jeg skrev det er ingen lov som sier at du ikke kan prøve  ;)

7716702[/snapback]

Som det sies rett over meg bør dere være mer forsiktig på dette punktet. Jeg har selv måttet bytte spill 2 ganger fordi det var riper på disken, senest med Oblivion til 360. Begge var forseglet, så ripene må ha oppstått på produskjonsstedet.

Jeg tror ripene på Oblivion ikke var dypere enn at disken var lesbar(jeg var uten konsoll på den tiden), men når jeg kjøpe et nytt spill forventer jeg at disken er i utmerket stand. Jeg fikk som sagt byttet den etter en prat med butikksjefen.

Lenke til kommentar

Sånn!

 

Som jeg viste tidligere på bilde hadde jeg et spill med 2 heftige riper i som gjorde at xboxen hang seg.

 

Jeg dro ned på elkjøp sammen med dama som er en klepper på forbrukerkjøpsloven og etter litt diskusjon fikk jeg ny xbox og nytt spill.

 

*alltid morsomt å pakke opp noe nytt igjen*

Lenke til kommentar

Etter å ha fått hun på svenske microsoft kundesenter til å forstå meg, tok det ca 1.5 uke til jeg fikk esken 360'n skulle sendes tilbake med.

 

DHL kom og hentet esken samme dag som jeg ringte og sa den var klar.

 

Har tatt ca 2 uker, og nå har jeg fått en annen 360 i retur. Har ikke kommet så langt at jeg har prøvd den enda, for jeg stusser fortsatt veldig over produksjonsdatoen på den jeg har fått. Jeg vet den jeg LEVERTE var 01-2006. Den jeg har fått må være verdens eldste 360, og burde være på museum: 11-2001 :nei:

 

Jeg mener... WTF? Hvis den ikke virker nå / går i stykker så er det vel umulig å få reparert den på noe garanti :hmm:

 

Fantes det i det hele tatt 360 i 2001 ?!?

Lenke til kommentar

Lurte på noe :

 

På et par spill som jeg har så får jeg innimellom feilmeldingen "The disc is unreadable...1.clean disc...restart machine bla bla"

 

Dette gjelder som sagt 2 av mine spill nemlig Dead rising og Enchanted arms, er det flere av dere som har dette problemet?

 

Selve discene er fullstendig ren og uten noen riper, og når det skjer så hører jeg av DVD drevet spinner ned og mener også å ha hørt et lite klikk.

 

Bør jeg kanskje få sendt inn maskina?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For min del har xbox supporten vært raske og effektive innenfor det dem har lovet. Faktisk så fikk dem boksen min (den nye jeg fikk av dem som ble defekt over en uke) levert den 23. Å den 24 Januar sendte dem en ny.

 

Men det som er problemet her et de forbaska tullingene DHL. Sjaføren har "prøvd" og levert den til meg 3 ganger nå men har verken ringt på døra her. Eller meg på tlf, så han får aldri sendt den ut!

 

Ringte og sa mitt, samme som jeg sa på fredag. Fikk totalt forskjellige svar. Å Han jeg prata med på fredag hørtes så stressa ut at han ikke ville prate med meg. Å nesten ba meg ringe tilbake en annen dag etter og ha ventet 25min i tlf.

 

Så DHL er noe forbaska tull. De skulle ha holdt seg til UPC. Eller hva dem kalte seg.

 

Måtte bare få ut fustrasjonen!

Lenke til kommentar
Men det som er problemet her et de forbaska tullingene DHL. Sjaføren har "prøvd" og levert den til meg 3 ganger nå men har verken ringt på døra her. Eller meg på tlf, så han får aldri sendt den ut!

7822638[/snapback]

Samme skjedde meg, helt til jeg i depresjonens hete ringte og skjelte ut saksbehandleren deres på telefon (hun som snakker så lavt at du ikke engang hører det om du skrur opp volumet på telefonen til fullt). Først da "fant" hun noe informasjon som tydeligvis må ha vært usynlig før - der stod at de ventet på at jeg skulle komme til dem for å hente den jævla esken.

 

Etter det ble det fortgang på ting.

Lenke til kommentar

Ja ser ut som at han skal komme i morra.. Men det er så idiotisk. For sjaføren skriver en ting som vi brukere kan lese på nettet. Så skriver dem på Hovedkontoret DHL noe annet. Altså, er det vanskelig og lever ut en jævla pakke i tid?

 

Det virker som dem må dokumentere og skrive rundt hverandre 5 uker først for å så få ræva i gir. Jeg måtte gi sakbehandleren inn selv, selv om jeg hater det for jeg veit at hun som er i tlf har ingen ting med at pakka ikke har kommet. Men hun er den eneste jeg får snakket med så da fikk hun hele faenskapet. Å da så det ut som at hun fikk gitt en beskjed direkte til sjaføren.

 

Men som du sier, det er helt høl i huet.

Lenke til kommentar

Ja det virker ikke som om de har noe særlig god kommunikasjon innad i firmaet. Mulig det har noe med å gjøre at jeg bor i Bergen og ringte hovedkontoreet i Oslo, men likevel.

 

Etter at jeg ringte dem for n'te gang fikk jeg i hvertfall beskjed om at de skulle komme dagen etter - noe de overraskende nok gjorde. Så fpr vi se om de er like flinke når jeg skal ha burken tilbake, eller om jeg må gjennom samme helvetet en gang til.

Lenke til kommentar

jeg bor i oslo så tror ikke det har noe med saken og gjøre ;) Ja jeg skal få 360`en tilbake nå! Den ligger i Oslo, men jeg får den ikke siden DHL aldri kommer! De spurte om jeg kunne komme og hente den selv, men sist jeg gjorde det måtte jeg vente 1 og en halv time der for og få pakka. Siden dem ikke viste hvor den var.. En halvtime før viste dem at den var på lager når jeg satt i tlf med dem. Men når jeg kom ned var dem ikke sikker... Inkompetente tullinger..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

ok, før jeg ringer og får sendt X360'n, .:

 

det er dette jeg skal ringe sant ?

 

 

""Kundestøtte via telefon er:

 

800 14 174

 

eller +47 23162554 fra mobiltelefon.""

 

og angående boksen, kommer fraktfirmaet (DHL?) på døra med den tomme boksen eller kommer den på postkontoret ? for da må jeg prøve å time det så jeg er hjemme når den kommer.. (Bor på hybel en time unna hjemmet mitt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...