Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan startet din hodetelefon interesse miCro? Hvilket utstyr har du hatt tidliger?

De eneste hodetelefonene jeg har hatt før jeg kjøpte HD 650 er et par trådløse Sennheiser RS 120 og et par Philips HP550, ikke det største utvalget med andre ord. Som nevnt i det første innlegget mitt har det alltid vært stereoanlegget mitt som har fått mest lyttetid og ikke minst der pengene har blitt lagt for min del. Som jeg nevnte i det første inlegget i denne tråden er ikke bosituasjonen min per i dag like fleksibel som jeg er vant med, derfor invisterte jeg i opsettet avbildet på forrige side. Benchmarken har jeg hatt lenge siden den er kilden i stereoanlegget mitt, men hodetelefonoppsettet har jeg kun hatt en måneds tid. Jeg er relativ nyfrelst, men andre ord. :wee:

Lenke til kommentar

Føler selv jeg er på vei til å bli en hodetelefonofil. Har for øyblikke en D2 og ett gammelt Koss PP. Reiser til Berlin på skoletur om litt over en uke. Satt lenge å sikla over Audio-Technica ATH-ES7, men tror jeg har ombestemt meg. Så nå lurer jeg på og bestille AKG K518dj og Sennheiser CX400 plugger fra cdon. Litt av grunnen er at jeg betaler like mye for disse til sammen som ATH-ES7 (fra norge vell og merke).

 

Er dette en bra begynnelse for en som er ny i gamet? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Føler selv jeg er på vei til å bli en hodetelefonofil. Har for øyblikke en D2 og ett gammelt Koss PP. Reiser til Berlin på skoletur om litt over en uke. Satt lenge å sikla over Audio-Technica ATH-ES7, men tror jeg har ombestemt meg. Så nå lurer jeg på og bestille AKG K518dj og Sennheiser CX400 plugger fra cdon. Litt av grunnen er at jeg betaler like mye for disse til sammen som ATH-ES7 (fra norge vell og merke).

 

Er dette en bra begynnelse for en som er ny i gamet? :)

 

Vil da absolutt si det :)

 

 

 

Selv har jeg hatt en liten pink floyd incident her nå... momentary lapse of reason. som følger av det er det et par DT770 på vei i posten. Lommeboka skriker av smerte

Lenke til kommentar
Føler selv jeg er på vei til å bli en hodetelefonofil. Har for øyblikke en D2 og ett gammelt Koss PP. Reiser til Berlin på skoletur om litt over en uke. Satt lenge å sikla over Audio-Technica ATH-ES7, men tror jeg har ombestemt meg. Så nå lurer jeg på og bestille AKG K518dj og Sennheiser CX400 plugger fra cdon. Litt av grunnen er at jeg betaler like mye for disse til sammen som ATH-ES7 (fra norge vell og merke).

 

Er dette en bra begynnelse for en som er ny i gamet? :)

 

Vil da absolutt si det :)

 

 

 

Selv har jeg hatt en liten pink floyd incident her nå... momentary lapse of reason. som følger av det er det et par DT770 på vei i posten. Lommeboka skriker av smerte

 

Hehe, det er fort gjort ;)

 

Har sett litt på Jays også, noen som vet om det er noen merkbar forskjell på Jays d-jays og CX400? Ser de ligger på ca samme pris på cdon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Føler selv jeg er på vei til å bli en hodetelefonofil. Har for øyblikke en D2 og ett gammelt Koss PP. Reiser til Berlin på skoletur om litt over en uke. Satt lenge å sikla over Audio-Technica ATH-ES7, men tror jeg har ombestemt meg. Så nå lurer jeg på og bestille AKG K518dj og Sennheiser CX400 plugger fra cdon. Litt av grunnen er at jeg betaler like mye for disse til sammen som ATH-ES7 (fra norge vell og merke).

 

Er dette en bra begynnelse for en som er ny i gamet? :)

 

Vil da absolutt si det :)

 

 

 

Selv har jeg hatt en liten pink floyd incident her nå... momentary lapse of reason. som følger av det er det et par DT770 på vei i posten. Lommeboka skriker av smerte

 

Hehe, det er fort gjort ;)

 

Har sett litt på Jays også, noen som vet om det er noen merkbar forskjell på Jays d-jays og CX400? Ser de ligger på ca samme pris på cdon.

 

CX400 er veldig nye på markedet... har faktisk ikke hørt noen erfaringer med dem. kanskje du får svaret om du søker på head-fi.org

 

 

 

For de her som fortsatt har penger...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Har nå bestilt meg et par AKG 518 DJ fra CDON nå , til portabelt brukt :p Gleder meg til å slippe litt av støyet på bussen til og fra skolen :) Til hjemmebruk har jeg et par Grado SR325i og Grado SR80 som er tilkoblet ej en C&C forsterker som er tilkoblet et middelmådig eksternt lydkort , som så er tilkoblet macbooken :p

 

 

Og så et lite bilde av dem tilkoblet ipoden :p

IMG_3940.JPG

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Grado sine klokker er jaggu lekre! Sikler selv på et par RS-1, forhåpentligvis åpner det seg et stort nok hull i budsjettet iløpet av våren.

 

Ja , graod sine klokker er pene :p Men må si at prisen i norge for de rett og slett er Syke ! er vel nærmest 5K for et par SR325i , og så er grado så kjipe at de ikke sender klokkene sine til utlandet , så det går ikke å bestille fra USA heller , med mindre en bruker Ebay.

 

Sedsbeg :

 

Slike du tenkte på ? http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9659

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles hodetelefonofile, men koser meg bra mye med Primare A20 forsterker -> Rega Ear hodetelefonforsterker -> Ultrasone HFI 650 hodetelefoner.

 

De siste månedene har jeg dog prioritert stereooppsettet en god del mer, og sitter i dag med et herlig Audiovector-oppsett<3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Grado sine klokker er jaggu lekre! Sikler selv på et par RS-1, forhåpentligvis åpner det seg et stort nok hull i budsjettet iløpet av våren.

 

Ja , graod sine klokker er pene :p Men må si at prisen i norge for de rett og slett er Syke ! er vel nærmest 5K for et par SR325i , og så er grado så kjipe at de ikke sender klokkene sine til utlandet , så det går ikke å bestille fra USA heller , med mindre en bruker Ebay.

 

Sedsbeg :

 

Slike du tenkte på ? http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9659

 

Allessandro serien sendes internasjonalt, det er jo en serie laget av grado. Du får eks MS1 gratis tilsendt for 100 dollar, mens i norge koster drligere modeller som SR60 1000 kr o_0 de koster jo rundt 3-400 i usa

 

Jeg har hatt leiligheten for meg selv de siste dagene, så jeg må også innrømme at stereoanlegget mitt har fått mest lyttetid i det siste. Har forøvrig oppdatert minHIFI profilen min ganske kraftig i dag med masse nye bilder av hvordan det tar seg ut der jeg bor nå. Take a look. :)

 

 

Det var nice! eneste jeg kan si fyfy på er monster kablene... makan til overpriset møkk :p mye morsommere og billigere å lage kabler selv :) sjekk den linken jeg hadde over her et sted til ny pro audio, de selger toppkvalitetsledning og kontakter

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Vel, jeg betalte ikke fullpris for de, for å si det mildt. De ble faktisk det rimeligste alternativet av ferdig terminerte kabler som var godt skjermet, og siden jeg er alt for lat til å terminere mine egne kabler ble det slik. Dessuten ser de ikke så værst ut, M-pluggene er feite. :p

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mange det er av oss med en interesse en god del over det normale når det gjelder lyd formidlet gjennom hodetelefoner her inne, men jeg tenkte uansett det kunne vært artig og opprette en tråd dedikert til hodetelefonrigger. Det jeg vil med tråden er egentlig bare å se hva slags oppsett folket her inne har, gjerne med en liten utredning om hvorfor dere valgte nettopp det dere endte opp med og ikke minst bilder av oppsettet.

 

Pent anlegg du har der smile.gif

 

Jeg har hatt interesse og glede av hodetelefoner siden midten av 90-tallet. Mine første 'audiofile' hodetelefoner var Grado SR-60. Deretter oppgraderte jeg til SR-125.

 

Senere gikk jeg over til Sennheiser etter å ha lyttet på HD580. Sennheiserne var også mye mer komfortable. Etterhvert ble 580 byttet ut med 600 og 650. Sistnevnte brukte jeg sammen med en Cardas-kabel.

 

For noen uker siden skaffet jeg meg AKG K701, som hittil er de beste hodetelefonene jeg har hørt. Lydbildet er enda mer detaljert, luftig og artikulært enn på Sennheiser HD650 (trodde det ikke var mulig å grave frem flere detaljer i lydbildet enn med HD650, men der tok jeg altså feil...).

 

Etter å ha prøvd flere rimelige hodetelefonforsterkere som jeg aldri var fornøyd med, så skaffet jeg meg en X-Can v3 fra Musical Fidelity for noen år tilbake. Dette er en rørforsterker med en varm og behagelig klang.

 

Som lydkilde bruker jeg enten en Denon DVD-3930 (dedisert stereoutgang), PC eller iPod Classic (linjeutgang, AAC lossless). Ved bruk av PC anvendes DAC'ene på flerkanalsforsterkeren min (Denon AVC-A11XV). DVD-3930 og iPod'en kobles til K701 via X-Can.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Grado sine klokker er jaggu lekre! Sikler selv på et par RS-1, forhåpentligvis åpner det seg et stort nok hull i budsjettet iløpet av våren.

 

Bare husk på at for enkelte så er Gradoene såpass ukomfortable og varme i lengden at det blir en dealbreaker. Du bør prøve de i en lengre periode før du velger å kjøpe dem. Du kan riktignok bytte hodeputene med noen som er litt mer komfortable, såvidt jeg husker, og du kan bøye bøylen slik at klokkene ikke presser så hardt mot hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...