Gå til innhold

Musikk i spel, kor blir det av rocken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg hugse enda den dagen eg fyrte opp Quake2 og rocka meg igjennom det. Idag så kjem dei fleste store spel med ein type 'klassisk filmmusikk'. Den sitter liksom ikkje i hovudet lenger enn når eg er ferdig med spelet. Eg savner dei litt eldre spela som kom med musikk som kunne fenge meg skikkeleg. Kva skjedde med den gode gamle retro musikken frå nittitallet?

Musikken i Quake 1, 2 og 3 var mykje meir stemningsfullt enn Quake 4. Unreal og Unreal Tournament leverte og knallkul musikk i motsetning til UT2003/4

Det einaste av dei nyare spela eg har fått rocka til er GTA San Andreas. Nå spele eg ikkje alt av spel men finnes det nokon nyare spel idag som har musikk som rocker eller baserer seg på retro datamusikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
musikken i Hitman bloodmoney er verdt å få med seg :) kansje ikke hva du tenker på med den er fin og passer bra.

6340103[/snapback]

Ave Maria. Dadadada. Digger musikken i Hitman. Den er så rolig og passende. Føles godt å være leiemorder i Hitman: Blood Money ;)

Skrevet

Vel, alle Hitman-spillene har genial musikk. Ble egentlig litt skuffet over musikken i 4'ern, jeg. 2'ern har den definitivt beste musikken. Jesper Kyd gjør klart sin beste prestasjon her. Musikken hans er simpelthen til å forelske seg i. :love:

BTW: DOOM III og Quake IV har jo tungmetal.

Skrevet

Di bøn er høyrd, og svaret er Machinae Supremacy! Dette er eit metal/rock-band som baserar seg veldig på gammal spel-musikk. Dei har tilogmed laga musikken til eit spel som heiter Jets 'n Guns. Sjekk innom sida deira, trur du skal kunne laste ned ein del av songane deira derfrå.

Og NYT Jets 'n Guns. Du kan laste det ned og kjøpe ein produkt-nøkkel eller liknande for 20 dollar.

Skrevet (endret)

Musikken skal stå til spillet. Jeg for min del klarer ikke akkurat å få spennings følelsen i et FPS snikespill når den værste blodrockepunke skiten spyes ut av høytalerne.

Tiden med Duke Nukem 3D og "run and gun down" er over, og nå er spillene mer "sofistikert" i oppsette. SP spesielt bygger mye på musikken. Som f.eks Max Payne 1 og 2. Bedre spillmusikk til et FPS skal du lete lenge etter. Stemningen blir bare perfekt.

Og da musikken i Drømmefallet. Meget bra stemnings skapende musikk. Passer ikke akkurat med heavy metall der i gården heller.

Musikk er viktig for å skape stemning i spillet, men den skal ikke overdøve resten. Om jeg f.eks skulle had "Hard rock Halleluja" av Lordi i bakgrunnen mens jeg spilte Max Payne så hadde bare stemninga blitt totalt feil. Musikken står til spillet, thats the game :)

Endret av Bear^
Skrevet

Nå meiner eg ikkje at det skal rocke heile tida, men når det er mykje action på gang så synes eg det er mykje betre med skikkeleg rock istadenfor klassisk dramamusikk.

Ninja Gaiden hadde jo av og til rock til bossfightene, passa jo perfekt og skapte god stemning!

Skrevet

Kan ikke akkurat skryte av musikken i Battlefield 2, for jeg blir bare lei av å høre den hver gang jeg setter på spillet. Og jeg har bare spill med melodi for det meste uansett så jeg skal egentlig ikke si så mye.

Skrevet

Sier meg enig med Siddis ang. Quake2 ihvertfall Herlig herlig herlig!

Men musikken i Homeworld spiller er jo fantastisk stemningsfull syns ihvertfall eg, får virkelig feelingen av å vere åleine i det episke verdensrommet :)

Skrevet

Syns ihvertfall Unreal sin musikk har beholdt samme kvaliteten. Unreal 2004 soundtracket er noe av det beste jeg har hørt, men vinnerne er uten tvil folka bak Halo musikken. Klarer ikke helt å beskrive det men du skal lete lenge etter noe mer melodisk enn det. Samme folka laga musikken til Unreal 2 også som var dødsbra.

Skrevet

musikken i skytespill skal være nogenlunde forutsigbar mener nå jeg.. god rock er lite forutsigbar.. men hadde jo vært litt digg og:P

Skrevet

Savner og litt heftig rock i FPS spill nå til dags. Dagens musikk til for eksempel denne sjangeren er altfor repetivt og kjedeleg. Men det er bare mitt synspunkt.

Skrevet
Falt Out har utrolig bra musikk, noen som vet hvor jeg kan finne musikken?

6342835[/snapback]

Falt Out? Mener du Flatout kanskje?

6344060[/snapback]

ops ja mener Flatout

Skrevet

Tja, de prøvde seg jo med noen litt slappe metal-riff i Prince of Persia: Warrior Within... Og vi så jo hvordan det gikk.

Det er vanskelig nok å få til musikk som forsterker og hjelper til med å bygge stemningen, om ikke den absolutt være metal også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...