Gå til innhold

På tide å avskaffe 14-tegnsregelen


Ønsker du at 14-tegnsregelen bør avskaffes?  

142 stemmer

  1. 1. Ønsker du at 14-tegnsregelen bør avskaffes?

    • Ja
      95
    • Nei
      43
    • Vet ikke/ingen formening
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde du skrevet "Jeg er helt enig.", som er den korrekte formen å skrive det på, hadde det vært 17 tegn.

Korrekte formen? Hahaha!!

Nei avskaff denne latterlige regelen, den irriterer bare folk. Om den ikke hadde irritert ville neppe denne tråden vært laget og blitt hele 7 sider. Den kan forøvrig omgås ved å bruke ALT-255 istedet for space etter et kort svar. Whoops, der røpet jeg en liten hemmelighet :)

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Personlig tror jeg ikke det er en løsning som vil være mulig i praksis her på forumet. Det vil kreve veldig mye arbeid til alle tider av moderatorer, og identiske reaksjoner blandt moderatorene på "spam". Når moderatorene har så forskjellig fartstid og så forskjellig temperatur i skjorta blir det også ekstra vanskelig å definere "spam" på en konsis måte.

Slik jeg ser det er heller ikke slik spam et så stort problem at justifiserer å dobble moderators arbeidsmengde i veldig brukerfientlig stil bare for å forhåpentligvis skremme brukerne snille. Selv jeg som hvertfall drømmer om å være nazimod syntes det hadde vært litt for aggresivt. :)

 

Men takk for tipset, og jeg skal linke til innlegget ditt fra en moderatortråd.

8349086[/snapback]

Er enig i at det er en streng og hard linje å kjøre. Bare for å nevne det, så er ikke intensjonen å skremme brukerne snille, men heller å sette en klar linje som man bare må lære seg å respektere da å være på et forum er et privelegium og ikke en rett.

 

Men jeg har et spørsmål. Hvis man ikke synest at denne linjen er verdt å kjøre, hva er det som gjør fjortegnsregelen verdt å gjennomføre? (ærlig spørsmål)

Lenke til kommentar
hva er det som gjør fjortegnsregelen verdt å gjennomføre? (ærlig spørsmål)

8380092[/snapback]

Det lurer jeg også på.

 

Jeg har vært medlem her i over 5 år nå, og har aldri lagt merke til dette "spam-problemet" denne regelen visstnok skal forhindre. Eneste problemet jeg har lagt merke til er at det nå skrives veldig mange innlegg som f.eks:

Kort svar! .... blablabla **fjortentegn**
For min del har denne regelen utelukkende innført et problem - ikke fjernet et problemet

 

La meg forresten presisere at jeg aldri har støtt på denne begrensningen før når jeg har skrevet innlegg (bortsett fra én gang for å teste), og irriterer meg derfor kun over denne regelen pga resultatet av at andre som støter på den (se eksempel over). Det burde si det meste over hvor unødvendig regelen er.

 

For å understreke poenget, les følgende tre alternative innlegg:

:yes:
Enig...  blablabla **fjortentegn**
Etter nærmere gransking av min egen personlige mening vil jeg informere om at jeg på det nåværende tidspunkt vil si meg enig med ytringen skribent Bruker Navn uttrykket i innlegg nummer 24.

En smily er langt mindre irriterende enn de to andre innleggene. Spesielt den siste, hvor en må lese en lang setning for å registrere det éne ordet av betydning.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Det er ikke på tide å avskaffe 14-tegnsregelen. Det inviterer ikke til skikkelige diskusjoner i heletatt. Ja, nei, enig-svar synes jeg ikke er noe vi skal trakte etter uansett.

8297947[/snapback]

 

Helt uenig.

 

I mange tilfeller så ser vi poster som dette: Eg tror noe er slik og slik, stemmer det?

 

Og dersom den som spør da har rett i det han tror, så er det på ingen måte nødvendig med mere enn ett ja.

 

Dersom ett ja/nei svar er godt nok, så burde vi tillate det. Eg mener regelen om 14 tegn er meningsløs og bortkastet. Den løser ingen problem, og gjør ikkje forumet bedre på noen måte.

 

Folk som poster tull poster bare mere tull på grunn av den, og de som diskuterer saklig gjør det uansett regler.

 

Personlig tror jeg ikke det er en løsning som vil være mulig i praksis her på forumet. Det vil kreve veldig mye arbeid til alle tider av moderatorer, og identiske reaksjoner blandt moderatorene på "spam". Når moderatorene har så forskjellig fartstid og så forskjellig temperatur i skjorta blir det også ekstra vanskelig å definere "spam" på en konsis måte.

Slik jeg ser det er heller ikke slik spam et så stort problem at justifiserer å dobble moderators arbeidsmengde i veldig brukerfientlig stil bare for å forhåpentligvis skremme brukerne snille. Selv jeg som hvertfall drømmer om å være nazimod syntes det hadde vært litt for aggresivt. :)

 

Men takk for tipset, og jeg skal linke til innlegget ditt fra en moderatortråd.

8349086[/snapback]

 

Dersom man skal gjennomføre det Hwoarang foreslår så måtte man hatt betalte moderatorer som overvåket forumet 24/7 og sjekket hver eneste post. Det blir helt umulig å gjennomføre.

 

Og ett spørsmål som eg synest er like viktig: Vil vi egentlig ha ett forum der det ikkje tillates en fleip eller en usaklig post i det hele tatt? For meg blir det "litt" for mye kadaverdisiplin og formynderi fra enkelte her.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

For min del har aldri 14-tegnsregelen vært til bry. Men det er i grunn iriterende når folk skriver en smiley som svar etterfulgt av 14141414 etc.

Men så igjen, hva er vitsen med en slik regel når ikke alle moderatorene håndhever den?. Min mening er altså; Enten fjernes regelen, eller så blir den håndhevet med jernklo.

Lenke til kommentar
For min del har aldri 14-tegnsregelen vært til bry. Men det er i grunn iriterende når folk skriver en smiley som svar etterfulgt av 14141414 etc.

Men så igjen, hva er vitsen med en slik regel når ikke alle moderatorene håndhever den?. Min mening er altså; Enten fjernes regelen, eller så blir den håndhevet med jernklo.

8383241[/snapback]

Hvem er det som ikke følger de reglene? Jeg har aldri sett at mod/admins ikke har fulgt denne regelen (med unntak av Diskuter-kategoriene til de forskjellige nettverkene).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...