Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Casablanca er jo kort og grei, en arrogant Bogart, en strålende Bergman og replikker som har gått inn i (film)historiebøkene...

 

Schichinin no samurai er også en fantastisk film som krever oppmerksomhet, det er ikke en film du sitter og ser med "gutta".

Endelig bra det ikke bare er meg som reagerer på at folk slenger om seg med med godfilmer i denne tråden. At enkelte ikke liker Casablanca kan jeg til en viss grad forstå, da den for enkelte vil oppleves som langtekkelig og kanskje kjedelig.

 

Schichinin no samurai er en av filmhistoriens beste filmer etter min mening. Hva blir det neste vi hører i denne tråden? Citizen Kane, Novecento, Gudfaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Three Amigos

Schindlers Liste

The Hulk

 

Rett og slett dårlige filmer.

 

Du er rar...

 

 

Jeg mener det. Det som er positivt med Schindler er at den setter Holocaust i søkelyset, men filmen gav meg overhodet ingenting. Får mer inntrykk av historiebøker. Typisk film som er rammet av en god idé, som ikke lot seg gjennomføre bra nok. Men en smakssak selvfølgelig. Er litt enig med Quentin Tarantinos utsagn om Shindler's og Passion of the Christ, selv om det er satt på spissen; filmene blir komiske pga all volden i de. Det går ikke inn på deg lenger. Blir til slutt en tegnefilm. Syns det er noe i det!

Schindler's Liste er ikke akkurat en film du kjøper masse godterier til, popper popkorn og brus og setter deg foran tv'n og storkoser deg til. Den bør sees en gang, fordi det å se den en gang holder, ihvertfall for meg. Dårlig er den ikke.

 

Grunner til å ikke se House of Blood:

1. Dårlige replikker som du rett og slett vil late som du ikke har hørt når du ahr hørt de.

2. Dårlig skuespillere.

3. Små pirk kanskje, men sier det likevel: Når en vampyr thingy blir spiddet med kniv ser du at den ikke går ned i kroppen, selvom vampyren blir stukket flere ganger og du ser veldig godt at den ikke går inn i kroppen.

 

 

Mulig du ikke syns Schindler er dårlig, men jeg syns det. Syns heller ikke det er noe poeng i å se filmen, bedre å lese bøker om Holocaust. For meg personlig var filmen et eneste langt gjesp. Men men, skal ikke lage noe mer nummer av det, ville bare forsvare/forklare synspunktet mitt :)

:) Hadde jeg sett Schindler en gang til hadde den blitt et stort gjesp hos meg og.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvorfor jeg ikke likte casablanca og syv samuraier, men syntes vel rett og slett at de ble kjedelige, og syntes ikke historien var spennede i det hele tatt.

Og hvorfor jeg ikke tror ben hur er spennende andre gangen du ser den?

Jeg syntes det var veldig spennende å se hvordan det det gikk med helten, og ble overrasket mange ganger underveis. Nå som jeg har sett den vil det ikke vere det minste spennede, da jeg vet hva som skjer hele tiden, og hva sitter jeg igjen med da?

Hører ofte folk klage over filmer som var for forutsigbare, spesielt fritt vilt. Har du sett en film vil den være helt forutsigbar om du ser den igjen, med mindre du glemmer handlingen, da.

Lenke til kommentar

Harsh Times. Hadde litt forhåpninger til denne, siden både Christian Bale og Freddy Rodriguez var med, men denne filmen skulle vise seg å være noe av det kjedligste jeg har sett i år. Tamt skuespill, elendige dialoger, meningsløst plott. Alt i alt var dette to timer bortkastet av mitt liv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hmm. Første filmen som dropper ned i hodet mitt nå, er "Seven Mumies". Makan til 179 bortkastede kroner.

Klarte å se en hel halvtime av den, men da var det faen meg nok... Eneste filmen i samlinga jeg ikke har gidda å sett ferdig.

Så den tviler jeg på at jeg gidder å gjøre et nytt forsøk på i alle fall ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
300.

Når så mange folk sa at det var den beste filmen de hadde sett måtte jo jeg selvfølgelig se den.

Skulle ønske jeg aldri gjorde det.

 

Og alle Saw filmene.

Kanskje ikke fordi de var så veldig dårlig, men de passer ikke til å bli sett mer enn en gang.

Er litt enig med deg om 300, synes ikke den var så bra. Den første Saw filmen var god, men ser den ikke igjen.

Lenke til kommentar
Hmm. Første filmen som dropper ned i hodet mitt nå, er "Seven Mumies". Makan til 179 bortkastede kroner.

Klarte å se en hel halvtime av den, men da var det faen meg nok... Eneste filmen i samlinga jeg ikke har gidda å sett ferdig.

Så den tviler jeg på at jeg gidder å gjøre et nytt forsøk på i alle fall ;)

 

Er meget enig med den, jeg så vel 20 minutter, så spolte jeg resten. Ekstremt dårlig film. Vil også legge til "Home alone 4" for ente gang, og "The Grudge 2" altså den amerikanske versonen.

Lenke til kommentar

Må slenge meg på 300 bølgen.

De har et drittbra plott i utgangspunktet, men de har rett og slett kasta bort en bra historie med å filmatisere den på dårlig vis. Det er ALT for mye fokus på vold, og han kongen gaper og skriker så jævlig - helt latterlig. Forøvrig er han så arrogant og stolt at det blir banalt, og det som skjer hjemme i sparta er ikke mer enn et dårlig forsøk på paralelle handlingsforløp. Til og med blodeffektene er dårlige.

 

Terningkast 2, det eneste plusset er kampscenene, til tross for at det hele er en latterlig voldsom overdreven forherligelse av vold.

Lenke til kommentar
Har blitt en del dårlige filmer i det siste, men for å nevne noen:

 

Open Water, DOA:Dead or Alive, National Treasure, Sunshine, Wild Hogs samt delvis Transformers. Hadde faktisk store forventninger at de skulle lage den bra.

 

Men neida :no:

Jeg digget Transformers. Var 3 ganger på kino på den. Va likte du ikke med den? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...