Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Pearl Harbor! Forferdelig film. *Grøss*

Vær så snill, ikke sleng ut sånn dritt i hytt og pine..

Hvorfor synes du den er så forferdelig?

 

Jeg slenger da ikke dritt, selv om du er uenig med meg. Det må da være lov til å ha ulike meninger?

 

Men ok, hvis du ønsker at jeg skal komme med min begrunnelse så er det helt ok.

 

For det første:

Filmen inneholder ganske mange store historiske faktafeil. For en som har historie som en del av studie, synes i grunn det er ganske "grusomt" å se på. Men jeg mener faktisk at i en slik film, så er også historie viktig. Og da snakker jeg ikke om små ubetydeligheter. Det er som man har vridd faktaene slik at historien skal passe. Pearl Harbor er med andre ord ikke slik jeg ser det, en film som bygger på historiske fakta, heller tvert i mot. Dermed blir hele filmen ganske meningsløs for meg.

 

For det andre:

Jeg innrømmer det, jeg er en romantiker. Det er ikke noe jeg legger skjul på. Men i denne filmen har man altså da klart å stappe en kjærlighetsaffære inn i filmen, uten at det egentlig gir filmen noe mål eller mening. Det virker så malplassert og dumt rett og slett.

 

For det tredje:

Visse skuespillere er med på å dra filmen ned. Rett og slett. Jeg klarer ikke å ta filmen seriøst.

 

For det fjerde:

Det er vanskelig å egentlig vite hvor filmen egentlig vil hen. Det eneste i hele filmen jeg synes er bra, er spesialeffektene. Men historien er vridd i alle mulige retninger så til de grader, at jeg synes hele greia blir helt patetisk. Enten så legger man opp til en kjærlighetshistorie og gjør det ordentlig, eller så konsentrerer en seg om hva egentlig filmen skal handle om: Pearl Harbor.

 

Så min konklusjon: Pearl Harbor er en flåsete fremstilling av en svært dramatisk hendelse. Den har ikke noe "ekte" over seg føler jeg. Den er rett og slett altfor glossy og "Hollywood".

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DRACULA 3000 fy fader! makan til dritt skal du lete lenge etter.. Det var de mest bortkasta 90 minnuta i mitt liv!

 

Filmen var preget av elendig historie, elendige skuespillere, elendig dialog å en mildtsakt forferdelig slutt..

 

Styr vekk!

 

Memorable quotes fra imdb.com:

 

187: I want to watch my anaconda spit all over your snow white ass.

 

--------------------------------------------------------------------------------

187: Did I ever tell you how many times I'd see you and want to ejaculate all over your bazonkas... All the times I stayed up late, high as a kite, in the non-gravitational atmosphere, while I stroked my anaconda, and dreamed about your snow-white ass.

 

Haha, patetisk! Denne filmen skal sees.

Lenke til kommentar
Så filmen "Mars Attacks!" en gang i fortiden. Det også en film jeg ikke ser igjen. Det var ikke den aller værste filmen jeg har sett, men ble ikke videre imponert da jeg så den i en alder av 13år. Hold dere unna.

Ah, det er en film jeg husker godt. Tok den opp på VHS og jeg så den sikkert en tosifret antall ganger før en eller annen pøbel overskrev den med Heartbeat.

Lenke til kommentar
Så filmen "Mars Attacks!" en gang i fortiden. Det også en film jeg ikke ser igjen. Det var ikke den aller værste filmen jeg har sett, men ble ikke videre imponert da jeg så den i en alder av 13år. Hold dere unna.
Den starter ganske bra. Spesielt scenen hvor marsboerne avbryter Jack Nicholson på talerstolen er kostelig. Dessverre er handlingen rimelig svak og fra midtpartiet og utover blir det ganske så kjedelig og pregløst. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...