Gå til innhold

Omtale av Red Orchestra: Ostfront 41-45 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det snakk om ein demo ein gang?

6292061[/snapback]

Det stemmer. Utvikleren fortalte meg på lørdag at en demo kommer i nær fremtid, men ville verken avkrefte eller bekrefte om den kommer samtidig med den ventede oppdateringen. Demoen vil bli tilgjengelig via Steam i begrensede perioder, og den vil heller ikke kunne spilles utover denne perioden. Informasjon om tilgjengelighet loves i god tid, og det vil bli flere demoperioder hvis den første er suksessfull.

Lenke til kommentar
Det er egentlig ikke så komplisert sålenge du skjønner at du ikke kan løpe og spraye som i CS. Man må ta seg tid til å plukke fienden forsiktig. Krigføring med tanks er også veldig bra gjennomført, faktisk det beste jeg har sett i ett spill.  Ufattelig morsomt !

 

Men det er litt synd at miljøet er så lite, jeg sleit med å finne aktivitet noen plass selv på RO.no. Per idag så avtaler folk når de skal spille osv :(

6245211[/snapback]

 

Det er jo faktisk latterlig feil. Det finnes nesten på alle tider av døgnet flere servere som er fulle. Hvis du sikter tråden på bf2.no der IronTurd prøver å dra i gang den eneste norske serveren Red Orchestra har, så er ikke det fordi det er mangel på folk å spille mot, men heller fordi det er mangel på kjentfolk å spille mot.

 

Edit: Kan hende du mente det norske miljøet, i såfall legger jeg meg flat :blush: Men selve miljøet RO er stort nok til at det alltid er mennesker å spille mot.

 

Edit2: Må legge til at Red Orchestra er et kongelig spill. Jeg har svært stor erfaring med spill i Battlefield-serien, der jeg blant annent spilte for Team Norway, men selv om jeg har ikke har spilt Red Orchestra 40 timer, så har spillet gitt meg flere store opplevelser og stemmningsfulle øyeblikk enn det Battlefield har klart på 500 timer.

 

En annen ting med Red Orchestra er at selv om miljøet er relativt lite, så består det for det meste av godt voksne folk, så smacktarding foregår skjeldent.

6247176[/snapback]

 

Det var nå rart siden RO.no serverne stod tomme døgnet rundt og vi var flere som maste rundt på IRC og på forum for å dra igang serverne uten noe hell.

 

RO har en del realistiske elementer men også ting som sikkert irriterer mange bort fra spillet. Hoppinga i spillet er omtrent som en /emote så du kan ikke hoppe over en pinne engang. Skulle vært mer frihet i gameplayet men det er vel vanskelig å få til på HL2 motoren.

Lenke til kommentar
Fint skrevet, men som de andre sier så har spillet vært ute lenge. Og samme gjelder meg, jeg har sett dette spillet gang på gang bli vist på Steam etter pålogging. Synes dere jeg skal dra frem bankortet å kjøpe dette via Steam? Det ser veldig bra ut og jeg tror det vil overaske meg mere enn det BF2 gjorde. Kan noen si meg hvordan det er? De krigsspillene som jeg vet er basert på online-spilling og som ligger på topp er: BF2, Call of Duty og Red Orchestra. Beste krigsspillet online? Det tror jeg.

6241984[/snapback]

jeg har kjøpt det på nettet via steam og jeg syns det er bra.MEN sykt lang loadetid på det på hver brett.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Det var nå rart siden RO.no serverne stod tomme døgnet rundt og vi var flere som maste rundt på IRC og på forum for å dra igang serverne uten noe hell.

 

RO har en del realistiske elementer men også ting som sikkert irriterer mange bort fra spillet. Hoppinga i spillet er omtrent som en /emote så du kan ikke hoppe over en pinne engang. Skulle vært mer frihet i gameplayet men det er vel vanskelig å få til på HL2 motoren.

6295647[/snapback]

 

erm, RO er baset på UT2003 motoren?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hmm.. Såg Red Orchesta i butikken her om dagen( ekstremt sjelden det kommer et spillbart spill i butikken her jeg bor..).

Men jeg avventet kjøpet fordi jeg lurer på om det er noen som spiller det?

Hvor mange servere er det som kjører det, som har folk?

 

Men siden det kommer en demo snart så får jeg vente til jeg har prøvekjørt det :)

Lenke til kommentar
[erm, RO er baset på UT2003 motoren?

6304827[/snapback]

Nei, RO er ikke basert på UT2003 motoren... UT2003 har ingen egen motor i så måte :) Unreal 2, UT03 og UT04 er basert på versjoner av Unreal Engine (UE) 2.0 og 2.5. RO er basert på UE 2.5, men Tripwire (utviklerne av RO) har pussa på motoren ytterligere. Grafikken er ikke suveren i forhold til dagens standard, men det er heller ikke noe mål fra hverken utviklernes side, eller de mest hardbarka spillerne :p

 

Hmm.. Såg Red Orchesta i butikken her om dagen( ekstremt sjelden det kommer et spillbart spill i butikken her jeg bor..).

Men jeg avventet kjøpet fordi jeg lurer på om det er noen som spiller det?

Hvor mange servere er det som kjører det, som har folk?

 

Men siden det kommer en demo snart så får jeg vente til jeg har prøvekjørt det :)

6307314[/snapback]

Antall nordmenn er jeg usikker på, men vi har nå en norsk klan på gang. Og det er flere nordmenn i europeiske klaner rundt om. I tillegg har vi de som marsjerer rundt på ulike servere public :)

 

Heldigvis er nettkoden i RO såpass bra at man kan spille med 100 i ping (noen påstår opp i mot 200) uten større vanskeligheter. Dermed er det fullt mulig å spille på europeiske servere rundt om og få masse glede (og litt frustrasjon) ut av det :D

Lenke til kommentar
[erm, RO er baset på UT2003 motoren?

6304827[/snapback]

Nei, RO er ikke basert på UT2003 motoren... UT2003 har ingen egen motor i så måte :) Unreal 2, UT03 og UT04 er basert på versjoner av Unreal Engine (UE) 2.0 og 2.5. RO er basert på UE 2.5, men Tripwire (utviklerne av RO) har pussa på motoren ytterligere. Grafikken er ikke suveren i forhold til dagens standard, men det er heller ikke noe mål fra hverken utviklernes side, eller de mest hardbarka spillerne :p

 

6307786[/snapback]

 

"UT2003 motoren", derav antatt motoren som brukes i UT2003, altså UE 2.0 :p *ro, ro ro*

Lenke til kommentar
Det er egentlig ikke så komplisert sålenge du skjønner at du ikke kan løpe og spraye som i CS. Man må ta seg tid til å plukke fienden forsiktig. Krigføring med tanks er også veldig bra gjennomført, faktisk det beste jeg har sett i ett spill.  Ufattelig morsomt !

 

Men det er litt synd at miljøet er så lite, jeg sleit med å finne aktivitet noen plass selv på RO.no. Per idag så avtaler folk når de skal spille osv :(

6245211[/snapback]

 

Det er jo faktisk latterlig feil. Det finnes nesten på alle tider av døgnet flere servere som er fulle. Hvis du sikter tråden på bf2.no der IronTurd prøver å dra i gang den eneste norske serveren Red Orchestra har, så er ikke det fordi det er mangel på folk å spille mot, men heller fordi det er mangel på kjentfolk å spille mot.

 

Edit: Kan hende du mente det norske miljøet, i såfall legger jeg meg flat :blush: Men selve miljøet RO er stort nok til at det alltid er mennesker å spille mot.

 

Edit2: Må legge til at Red Orchestra er et kongelig spill. Jeg har svært stor erfaring med spill i Battlefield-serien, der jeg blant annent spilte for Team Norway, men selv om jeg har ikke har spilt Red Orchestra 40 timer, så har spillet gitt meg flere store opplevelser og stemmningsfulle øyeblikk enn det Battlefield har klart på 500 timer.

 

En annen ting med Red Orchestra er at selv om miljøet er relativt lite, så består det for det meste av godt voksne folk, så smacktarding foregår skjeldent.

6247176[/snapback]

 

Det var nå rart siden RO.no serverne stod tomme døgnet rundt og vi var flere som maste rundt på IRC og på forum for å dra igang serverne uten noe hell.

 

RO har en del realistiske elementer men også ting som sikkert irriterer mange bort fra spillet. Hoppinga i spillet er omtrent som en /emote så du kan ikke hoppe over en pinne engang. Skulle vært mer frihet i gameplayet men det er vel vanskelig å få til på HL2 motoren.

6295647[/snapback]

 

Som sagt, mente du det norske miljøet så har du nok rett, men ellers er det nok av servere å spille på :) På de aller fleste har jeg under 80 i ping.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er endelig spillet i butikker i ca hele europa, det begynner å komme mer og mer custom maps. Custom maps blir faktisk spilt av alle, fordi man kan laste ned med høy hastighet i selve spillet. Det har kommet en patch som har fått mye god tilbakemelding.

 

Hvis de rekker å få demoen ferdig i august-september, når folk begynner å komme tilbake til pcen etter ferien, så spår jeg at den europeiske spillerbasen vil være betydelig gjennom vinteren. (Ikke cs eller bf2-stor, men mer en stor nok)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...