Gå til innhold

Omtale av Red Orchestra: Ostfront 41-45 (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg for min del foretrekker et omtale som er vel skrevet og har testet alle aspekter med spillet, fremfor en forhasted omtale som bare kan si det som du ser ved første øyekast. Well done gamer.no...

 

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom det å ønske en velskrevet og velfundert omtale, og det å publisere omtaler tettere opp til releasedato. RO: Ostfront ble sluppet via Steam 14. mars (dette burde forresten inkluderes i gamer.no sin "produktinformasjon"). Omtalen til gamer.no ble publisert 4. juni. Det er lang tid, det. Altfor lang tid. Å bruke begrepet "forhastet" om alternativet til å publisere en omtale 82 dager (!) etter releasedato blir feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg for min del foretrekker et omtale som er vel skrevet og har testet alle aspekter med spillet, fremfor en forhasted omtale som bare kan si det som du ser ved første øyekast. Well done gamer.no...

 

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom det å ønske en velskrevet og velfundert omtale, og det å publisere omtaler tettere opp til releasedato. RO: Ostfront ble sluppet via Steam 14. mars (dette burde forresten inkluderes i gamer.no sin "produktinformasjon"). Omtalen til gamer.no ble publisert 4. juni. Det er lang tid, det. Altfor lang tid. Å bruke begrepet "forhastet" om alternativet til å publisere en omtale 82 dager (!) etter releasedato blir feil.

6246611[/snapback]

 

Om det tar 82 dager for skribenten å teste ut og gjøre seg fortrolig med spillet, så er det den tiden det tar. Om gamer.no fikk tak i spillet 14 mars, så ville jeg satt spørsmålstegn om de kom med omtale 15 mars for å si det slik. joda, kunne sikkert kommet med en omtale raskere enn som så, men jeg synes de må få bruke den tiden de trenger for å virkelig teste ut et spill.

Lenke til kommentar

Den sene omtalen skyldes at vi rett og slett ikke har rukket å ta for oss alt i disse travle eksamensdager. Har brukt den siste uka på å sette meg inn i spillet for å levere en mest rettferdig omtale som overhodet mulig.

 

Håper dere har forståelse for dette :)

Lenke til kommentar
Jeg for min del foretrekker et omtale som er vel skrevet og har testet alle aspekter med spillet, fremfor en forhasted omtale som bare kan si det som du ser ved første øyekast. Well done gamer.no...

 

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom det å ønske en velskrevet og velfundert omtale, og det å publisere omtaler tettere opp til releasedato. RO: Ostfront ble sluppet via Steam 14. mars (dette burde forresten inkluderes i gamer.no sin "produktinformasjon"). Omtalen til gamer.no ble publisert 4. juni. Det er lang tid, det. Altfor lang tid. Å bruke begrepet "forhastet" om alternativet til å publisere en omtale 82 dager (!) etter releasedato blir feil.

6246611[/snapback]

 

Om det tar 82 dager for skribenten å teste ut og gjøre seg fortrolig med spillet, så er det den tiden det tar. Om gamer.no fikk tak i spillet 14 mars, så ville jeg satt spørsmålstegn om de kom med omtale 15 mars for å si det slik. joda, kunne sikkert kommet med en omtale raskere enn som så, men jeg synes de må få bruke den tiden de trenger for å virkelig teste ut et spill.

6246743[/snapback]

Nei, om det tar 82 dager for en anmelder å sette seg inn i et spill så er han unormalt treig og burde ikke skrive omtaler. Punktum. Det er et aktualitetsaspekt over omtaler av kulturprodukter. Denne omtalen er ikke lenger særlig aktuell pga. at den kommer såpass lenge etter releasedato (uavhengig av om det er en god omtale).

 

Selv om det å skrive omtaler for gamer.no trolig utelukkende skjer på ubetalt og høyst frivillig basis så kan man selvfølgelig kreve noe mer enn som så. At du først omtaler alternativet til å publisere en omtale 82 dager etter utgivelse som "forhastet", for så å tilsynelatende få alternativet til å se ut som publisering av omtalen dagen etter release er fullstendig usakelig. Det finnes selvfølgelig en mellomting. Hvis man går videre med den argumentasjone du står for her, kan gamer.no ende opp med å publisere omtaler så seint at de blir fullstendig uten verdi. Noen rimelige tidskrav må det kunne være lov å sette.

 

Farnoy skriver at han brukte en uke på å sette seg inn i spillet. Det høres rimelig ut, såpass må trolig til når det gjelder et spill som RO: Ostfront. Å prioritere eksamen i en slik frivillig og ubetalt setting som gamer.no er, er selvfølgelig også legitimt. Men jeg mener at omtalen isteden burde ha vært skrevet av andre når Farnoy var i den situasjonen han var i, slik at omtalen kom tettere opp til releasedato (ikke noe personlig angrep på deg dette, Farnoy. Dette er en redaksjonell avgjørelse.)

Lenke til kommentar
Det er egentlig ikke så komplisert sålenge du skjønner at du ikke kan løpe og spraye som i CS. Man må ta seg tid til å plukke fienden forsiktig. Krigføring med tanks er også veldig bra gjennomført, faktisk det beste jeg har sett i ett spill.  Ufattelig morsomt !

 

Men det er litt synd at miljøet er så lite, jeg sleit med å finne aktivitet noen plass selv på RO.no. Per idag så avtaler folk når de skal spille osv :(

6245211[/snapback]

 

Det er jo faktisk latterlig feil. Det finnes nesten på alle tider av døgnet flere servere som er fulle. Hvis du sikter tråden på bf2.no der IronTurd prøver å dra i gang den eneste norske serveren Red Orchestra har, så er ikke det fordi det er mangel på folk å spille mot, men heller fordi det er mangel på kjentfolk å spille mot.

 

Edit: Kan hende du mente det norske miljøet, i såfall legger jeg meg flat :blush: Men selve miljøet RO er stort nok til at det alltid er mennesker å spille mot.

 

Edit2: Må legge til at Red Orchestra er et kongelig spill. Jeg har svært stor erfaring med spill i Battlefield-serien, der jeg blant annent spilte for Team Norway, men selv om jeg har ikke har spilt Red Orchestra 40 timer, så har spillet gitt meg flere store opplevelser og stemmningsfulle øyeblikk enn det Battlefield har klart på 500 timer.

 

En annen ting med Red Orchestra er at selv om miljøet er relativt lite, så består det for det meste av godt voksne folk, så smacktarding foregår skjeldent.

Endret av CN-Hst
Lenke til kommentar
Har ikke denne omtalen kommet litt sent? Er jo lenge siden Red Orchestra: Ostfront kom ut for salg..

6241846[/snapback]

Spillet ble sluppet i norske butikker den 19. mai, og vi fikk vårt anmeldereksemplar rundt denne datoen, så det er ikke lenge siden. Vi skulle gjerne hatt en anmeldelse ute kort tid etter det, men det lot seg dessverre ikke gjennomføre denne gangen pga. eksamensforberedelser.

 

Likevel syns jeg ikke dette er noe hinder for å legge ut en anmeldelse nå, med mindre flertallet av våre lesere helst ser at vi ikke skriver noe om dette spillet. Min argumentasjon er imidlertid som følger:

 

Det er mange som ikke er kjent med Red Orchestra, som gjennom denne anmeldelsen får øynene opp for noe artig. Dessuten er dette en anmeldelse som blir lest av mange også om et halvt år - for dem er tidspunkt for publisering totalt irrelevant, de vil kun vite hva vi syns om spillet.

 

Dette betyr naturligvis ikke at det ikke finnes en grense for hvor lenge etter utgivelse en anmeldelse kan legges ut.

 

Å prioritere eksamen i en slik frivillig og ubetalt setting som gamer.no er, er selvfølgelig også legitimt. Men jeg mener at omtalen isteden burde ha vært skrevet av andre når Farnoy var i den situasjonen han var i, slik at omtalen kom tettere opp til releasedato

Det er mange skribenter hos oss som er i akkurat samme situasjon som Fredrick "Farnoy" Arnøy nå. Valget stod mellom ingen anmeldelse overhodet, og en to-tre ukers forsinket anmeldelse. Red Orchestra er ikke det eneste gode eller viktige spillet vi ønsket å fortelle leserne om.

Lenke til kommentar
Spillet ble sluppet i norske butikker den 19. mai, og vi fikk vårt anmeldereksemplar rundt denne datoen, så det er ikke lenge siden. Vi skulle gjerne hatt en anmeldelse ute kort tid etter det, men det lot seg dessverre ikke gjennomføre denne gangen pga. eksamensforberedelser.

 

Selv om spillet ble sluppet i norske butikker den 19. Mai, så forandrer ikke det det faktum at spillet har ligget ute for salg siden 14. Mars.

 

Men hey, flott at dere tok dere tid til å anmelde spillet likevel :) Red Orchestra fortjener og trenger all den oppmerksomhet det kan få.

Endret av CN-Hst
Lenke til kommentar
Spillet ble sluppet i norske butikker den 19. mai, og vi fikk vårt anmeldereksemplar rundt denne datoen, så det er ikke lenge siden. Vi skulle gjerne hatt en anmeldelse ute kort tid etter det, men det lot seg dessverre ikke gjennomføre denne gangen pga. eksamensforberedelser.

 

Selv om spillet ble sluppet i norske butikker den 19. Mai, så forandrer ikke det det faktum at spillet har ligget ute for salg siden 14. Mars.

 

Men hey, flott at dere tok dere tid til å anmelde spillet likevel :) Red Orchestra fortjener og trenger all den oppmerksomhet det kan få.

6253820[/snapback]

 

Nå får vel gamer.no tilsendt de produktene de skal anmelde og må forholde seg til det, tenker jeg. Vet egentlig ikke hvordan dette fungerer, men tror ikke gamer.no sitter pal 14 mars (eller hva når pokker spillet kom) med VISA korte og handler spillet inn med en gang for så spy ut en omtale 2 timer etterpå.

 

Bedre sent enn aldri sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Det kan så være, og selvfølgelig er det bedre sent enn aldri. Det sa jeg jo (ikke ordrett) i mitt forrige innlegg.

 

Jeg vet ikke hvor du får det fra at vi vil ha en omtale to timer etter spillet har kommet, men du må da være enig i at en omtale som kommer 82 dager etter spillet ble lagt ut for slag er litt sent?

Lenke til kommentar

Er jo allerede forklart hvorfor den kommer sent. Gamer får vel spillet i hende i henhold til norske release datoer (noe som betyr i Mai). Det koblet med eksamensforbredelser o.l. har utsatt artikkelen.

 

Er vi ferdige med å sparke den døde hesten nå?

 

Ontopic: Pokker, nå får jeg bare mer lyst til å prøve det. Men jeg vil prøve det før jeg kjøper :/

Lenke til kommentar

RO:O er et meget bra spill, men jeg tror ikke det slår an hos alle. Mange jeg kjenner mener det er for tregt sammenlignet med feks BF2.

 

Eneste måten å finne ut om du liker det på er å prøve det. Er du uheldig møter du meg med en nyoljet kar98k i skyttergravene :evil:

Lenke til kommentar

Den er ganske sammenlignbar.

 

Flashpoint var en revolusjon på dette feltet, RO:O har bevart mange av de beste sidene ved OPF, og lagt til et par ting på egenhånd.

 

Spesielt det at man kan støtte våpen er en greie som gjør at folk oppmuntres til å spille veldig realistisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...