Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fartsgrense på moped?

Anbefalte innlegg

2 ting som skal nevnes:

1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden.

2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. :)

6248159[/snapback]

Speedometere viser vel 10% for mye. Ikke 10 km/h. Den står vel på 0 så lenge peden/scootern står i ro.

Videoannonse
Annonse
2 ting som skal nevnes:

1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden.

2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. :)

6248159[/snapback]

Speedometere viser vel 10% for mye. Ikke 10 km/h. Den står vel på 0 så lenge peden/scootern står i ro.

6257722[/snapback]

Ikke bit deg i nesa på at det er akkurat 10%, det varierer en hel del.

Finnes jo gamle MT5'er med effektanlegg og sylinderkit som viser 150 km/h toppfart på flatmark, er fullstendig usannsynlig. :wee:

Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

Det stemmer det.. Men da det kom regler ang. 45 km/t ble det ikke lov til å selge mopeder som går fortere i Norge..

Mopeder som kom før den tiden gikk gjerne i alt fra 50-75

Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

Det stemmer det.. Men da det kom regler ang. 45 km/t ble det ikke lov til å selge mopeder som går fortere i Norge..

Mopeder som kom før den tiden gikk gjerne i alt fra 50-75

6268300[/snapback]

Så da har jeg lov til å kjøre i 60km/t på min moped siden den er orginal?

Da må i så fall snuten stoppe deg, og på en eller annen måte bevise at moppen er i stand til å gjøre 60. Det gidder de garantert ikke, med mindre de er ute på moped-tokt. Jeg tror ikke det er direkte bot du får, men de tar skiltene, og de koster det penger å få tilbake.

6269194[/snapback]

Hvor mye ca? er det snakk om undre 1000 spenn, eller flere tusen? :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...