Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fartsgrense på moped?


Anbefalte innlegg

2 ting som skal nevnes:

 

1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden.

2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. :)

6248159[/snapback]

 

Speedometere viser vel 10% for mye. Ikke 10 km/h. Den står vel på 0 så lenge peden/scootern står i ro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nyere mopeder har ikke lov og gå fortere en 45kmt.. gamle mopeder som tsx har lov til og gå 65kmt.

 

dersom du har en speedfight så skal den egentlig ikke gå fortere en 45, men trur virklig ikke politiet bryr seg så lenge du kjører pent..

Endret av Naksi
Lenke til kommentar
2 ting som skal nevnes:

 

1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden.

2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. :)

6248159[/snapback]

 

Speedometere viser vel 10% for mye. Ikke 10 km/h. Den står vel på 0 så lenge peden/scootern står i ro.

6257722[/snapback]

 

Ikke bit deg i nesa på at det er akkurat 10%, det varierer en hel del.

Finnes jo gamle MT5'er med effektanlegg og sylinderkit som viser 150 km/h toppfart på flatmark, er fullstendig usannsynlig. :wee:

Lenke til kommentar
Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

 

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

 

 

Det stemmer det.. Men da det kom regler ang. 45 km/t ble det ikke lov til å selge mopeder som går fortere i Norge..

 

Mopeder som kom før den tiden gikk gjerne i alt fra 50-75

Lenke til kommentar
Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

 

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

 

 

Det stemmer det.. Men da det kom regler ang. 45 km/t ble det ikke lov til å selge mopeder som går fortere i Norge..

 

Mopeder som kom før den tiden gikk gjerne i alt fra 50-75

6268300[/snapback]

Så da har jeg lov til å kjøre i 60km/t på min moped siden den er orginal?

Lenke til kommentar

Da må i så fall snuten stoppe deg, og på en eller annen måte bevise at moppen er i stand til å gjøre 60. Det gidder de garantert ikke, med mindre de er ute på moped-tokt. Jeg tror ikke det er direkte bot du får, men de tar skiltene, og de koster det penger å få tilbake.

Lenke til kommentar
Da må i så fall snuten stoppe deg, og på en eller annen måte bevise at moppen er i stand til å gjøre 60. Det gidder de garantert ikke, med mindre de er ute på moped-tokt. Jeg tror ikke det er direkte bot du får, men de tar skiltene, og de koster det penger å få tilbake.

6269194[/snapback]

 

Hvor mye ca? er det snakk om undre 1000 spenn, eller flere tusen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...