Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fartsgrense på moped?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Pegout streetfight 2 og den går lett opp i 60-65km/h på flat vei. Det jeg lurte på var om jeg kan få problemer med purken siden grensen for moped er 45km/h. For jeg har ikke trimmet den, jeg kjøpte den sånn fra "motorcenteret" helt ny. ble litt surrete :hrm:

 

MVH Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke den har lov til å være i stand til å gå fortere. Siden en moped ikke skal kunne gå fortere enn 45, kan det klassifiseres som en "mangel" i henhold til kjøpsloven at den går for fort, altså må selgeren sponse plomberinga.

6241294[/snapback]

 

 

hmm...det skjønte jeg ikke helt :hmm: mener du at jeg må betale for og få den til å gå tregere?

Lenke til kommentar
Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

 

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

Det tror jeg og er 99% sikker i min sak at ikke er lov. :)
Lenke til kommentar
Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

 

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

Det er nok ikke lov.. finner ikke fram til loved på nettet nå, men uansett så er fartsgrensen satt og da hjelper det ikke hva det går i originalt. ;)

Lenke til kommentar
Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t.

 

Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå :ermm:

6243106[/snapback]

Det er nok ikke lov.. finner ikke fram til loved på nettet nå, men uansett så er fartsgrensen satt og da hjelper det ikke hva det går i originalt. ;)

6243405[/snapback]

Søren også! :mad: Heldigvis bor jeg på landet :innocent:

Lenke til kommentar

2 ting som skal nevnes:

 

1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden.

2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. :)

Lenke til kommentar

Skaff deg en GPS, og test toppfart via den. Om den ikke gjør mer enn 50 - 55 km/t da, så ser Politiet igjennom fingrene om du blir stoppet, så pirkete er de ikke. Det er Statens Vegvesen som er værst. Bare sørg for å hold deg unna veien når du ser en klynge med Statens Vegvesen-folk og Politimenn, for da er de på trallejakt, en mopedists værste mareritt.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...