Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lol, det var slengt inn en \end{document} nederst i ene .tex filen, no wonder!:) Nå funka alt som det skulle, typisk det er sånne detalj-feil. Takk for hjelpen uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berre eit lite spørsmål eg har:

Kva gjer / betyr"\choose" - funksjonen i LaTeX?

Nokon som kunne forklart? :)

Takk!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror OpenOffice kan eksportere til LaTeX. Men jeg ville heller brukt LyX eller liknende om jeg absolutt vil hatt et "visuelt" program for LaTeX'ing...

OpenOffice kan også bruke LaTeX-formler rett inn i vanlige dokumenter.

Skrevet

Heisann godtfolk. Noen som vet hvordan jeg får lagt til fotnoter inne i en subsection-tag? Jeg får stygge feilmeldinger når jeg prøver følgende kommando:

subsection{blablablabla \footnote[1]{gkgaga}}

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Korleis skriver man egentlig C "€" R (C med i reelle)?

Det jeg bruker nå er $C \in \mathcal{R}$ eventuelt {C} hvis det er har sneket med seg noen i'er, men det er jo ikke riktig, blir bare en "pen" R og C

Endret av zeltex
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Morosam sak det der.

Kan nemne at Geogebra, eit program for å ma. teikne grafar og enkle figurar, no har mogelegheit for å eksportere til PGF/TikZ, i tillegg til PSTricks som det hadde frå før.

(Sida var nede for augeblikket, den norske sida er her: http://www.geogebra.no/)

Red: Har ikkje brukt det mykje, men erfaringane mine er at ein må finpusse koden litt sjølv for å få det bra.

Endret av Torbjørn T.
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp med å i det hele tatt starte min LeTeX-karriære.

Jeg har MiKTeX 2.7 med TeXnicCenter som editor.. Dessuten er også YAP GSwiev og Ghostscript installert.

Mitt problem består i at jeg (er illiterat og derfor) ikke forstår hvorledes mine skrifter kan vises som pdf. Det eneste jeg får til er å lagre dokumentene som .tex, og på denne måten torpederes meningen med LeTeX..

Jeg hadde blitt takknemlig om nogle vennelige sjele kunne gi meg en step-by-step-instruksjon for dummies på hvorledes jeg kan .pdf-e mine .tex'er med TeXnicCenter (om det i det hele tatt er den som brukes..).

På forhånd TaX :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...