Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål

 

Går det an å få inn referanser fra en bibliografi database uten at de må siteres synlig i teksten. Blir veldig tungvindt å lese med alle [1] [2] [3] osv i teksten, og da det er selvforklarende at f.eks spesifikasjonen for 802.15.4 vil finnes i 802.15.4 referansen til slutt.

 

Kan man f.eks bruke noe ala \cite{dittogdatt} uten at [] kommer opp i teksten.

Lenke til kommentar
Det er greiere å bare legge til

 

\setcounter{secnumdepth}{-1}

i styreblokken.

 

Se også TeX-FAQ-en.

 

Et lite spm. angående dette. Med kodeeksempelet fjernes tallet helt (hos meg iallefall). Er det mulig å få tall som vanlig ved f.eks. \section{}, men at det kommer etter teksten? Altså at \section{Hallo} vil gi "Hallo 1"?

Lenke til kommentar
Et lite spm. angående dette. Med kodeeksempelet fjernes tallet helt (hos meg iallefall). Er det mulig å få tall som vanlig ved f.eks. \section{}, men at det kommer etter teksten? Altså at \section{Hallo} vil gi "Hallo 1"?

Jeg tror du kan klare det med å bruke \renewcommand{section}. Det vil si, noe som starter som det iallefall. Er ikke helt sikker på hvordan du skriver det, men hvis du finner ut hvordan section-kommandoen er definert normalt, så burde det være (relativt) greit å skrive den om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En abstract, som gjerne står på forsiden av en vitenskapelig artikkel, er en KORT oppsummering av hva artikkelen handler om (hva man har forsket på), og noen hovedpunkter om resultatene, spesielt de interessante. Kanskje nevner man litt om hvilke metoder som ble brukt etc. også.

 

Mao. litt mer som en ingress, "bokvaskelapp", etc., ikke en innledning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...