Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg syns ikke fontene(evt. kanskje anit-aliasingen e.l.) er helt bra.

Det er fordi mimeTeX ikke bruker LaTeX. mathTeX gir penere formler (som på Wikipedia), men forutsetter at LaTeX er installert på systemet. Det blir neppe satt opp om ikke systemansvarlig har erfaring med LaTeX. :(

Du får ta det opp med Ueland direkte, eventuelt poste her.

 

Eg var ikkje klar over at mimeTeX ikkje bruker LaTeX. Er einig i at det ikkje ser like fint ut, men eg må seie det vart mykje meir behageleg å skrive svar i trådar som matteassistansetråden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ang. PDF-latex: Jeg har "alltid" (dvs. et par-tre år nå) brukt "vanlig" LaTeX i diverse varianter. PDF-LaTeX virker fristende, men:

 

Hva gjør man med vektorgrafikk?

 

"Alt" eksporterer jo til eps, eller kan konverteres til eps, men hvordan fungerer dette med pdf-latex? Grafer etc. i EPS sikrer jo virkelig god utskriftskvalitet, det å ha punktgrafikk-grafer der hvor det ikke er nødvendig er ikke noe alternativ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter med \include-pakken og contents. Har delt opp et prosjekt i flere .tex-filer, og skal bruke \include{filnavn} i et hovuddokument for å komplimere. Men når jeg komplimerer, vil bare den første filen som er \includa bli skrevet ut til .dvi-filen, mens resten ikke kommer med. Samtidig vil Contents komme opp tomt uten noen ting. Koden ser slik ut:

\documentclass[11pt,english,a4paper]{article}
\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{ulem,a4wide,babel,graphicx,mathpple,textcomp,varioref,fancyhdr,multirow}

\title{Energy system development planning\\ \texttt{ } \\ TET4135 \\ Energy System Planning and Operation}
\author{}

\pagestyle{fancy}
\lhead{}
\chead{}
\rhead{}
\lfoot{}
\cfoot{}
\rfoot{\thepage}
\renewcommand{\headrulewidth}{0.4pt}
\renewcommand{\footrulewidth}{0.4pt}

\begin{document}
\include{Introduction}
\include{task1}
\include{task3}

\end{document}

 

Her kommer bare task1.tex med, mens contents er tom. task1 og task3 begynner med \section{...} og er skrevet som vanlige kapittler. Noen som spotter umiddelbare feil?

Lenke til kommentar

Takk for svar, men det var nok ikke så enkelt. Simplifiserte litt der jeg bruker kun "latexmalen", der jeg kun vil lage contents og inkludere to filer:

 

\documentclass[11pt,norsk,a4paper]{article}
\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{ulem,a4wide,babel,graphicx,mathpple,textcomp,varioref,multirow}

\title{}
\author{}

\begin{document}
\tableofcontents{}
\newpage{}

\include{task1}
\include{task3}
\end{document}

 

Som gir samme problemet, null innhold, og bare task1 i filen, uavhengig av hvor mange ganger jeg kjører komplimeringen. Funker heller ikke om jeg komplimerer til .pdf. Snodig, noen pakker man må importere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...