Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I «LaTeX for nybegynnere», som du finn link til i fyrsteposten, er det nemnt ein dokumentklasse som heiter privatbrev. Etter litt leiting fann eg ein stad der ein kan laste den ned: ftp://ftp.ifi.uio.no/pub/tex

 

Privatbrev.cls altso.

 

Redigert: Eg har ikkje prøvd den sjølv, so akkurat korleis det vert sjåande ut veit eg ikkje.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
I «LaTeX for nybegynnere», som du finn link til i fyrsteposten, er det nemnt ein dokumentklasse som heiter privatbrev. Etter litt leiting fann eg ein stad der ein kan laste den ned: ftp://ftp.ifi.uio.no/pub/tex

 

Privatbrev.cls altso.

 

Redigert: Eg har ikkje prøvd den sjølv, so akkurat korleis det vert sjåande ut veit eg ikkje.

Funka desverre ganske dårlig (i hvertfall den som lå på uio maskinene)

Lenke til kommentar
Du kan leggje inn ein \text:

E_{f\text{ø}r}

 

Om det finst andre, eventuelt betre, måtar, veit eg ikkje, men den fungerer.

 

Redigert: Eller

E_{\text{før}}

 

Eller, om du vil ha den i kursiv:

E_{\text{\emph{før}}}

 

Hmm. Takk for tipset, men jeg kan ikke si jeg får det til å funke. Var denne metoden jeg tenkte på i utgangspunktet, men det gir ikke resultater.

Lenke til kommentar
Funka desverre ganske dårlig (i hvertfall den som lå på uio maskinene)
Om ingen andre har tips, og ikkje anna fører fram, kan du kanskje sende ein epost til han som har skrive nemnte PDF, Dag Langmyhr. Om det finst noko vil det ikkje overraske om han veit om det.
Hmm. Takk for tipset, men jeg kan ikke si jeg får det til å funke. Var denne metoden jeg tenkte på i utgangspunktet, men det gir ikke resultater.
Hm, det fungerer fint hjå meg, i Vista, og her. Får du nokon feilmeldingar?
Lenke til kommentar
Funka desverre ganske dårlig (i hvertfall den som lå på uio maskinene)
Om ingen andre har tips, og ikkje anna fører fram, kan du kanskje sende ein epost til han som har skrive nemnte PDF, Dag Langmyhr. Om det finst noko vil det ikkje overraske om han veit om det.

Evt. spørre han neste gang jeg er på forelseningen hans ;) Har prata med han et par ganger før om div. LaTex, og det han ikke vet om temaet tror jeg ikke er verdt å vite.

Lenke til kommentar
Hmm. Takk for tipset, men jeg kan ikke si jeg får det til å funke. Var denne metoden jeg tenkte på i utgangspunktet, men det gir ikke resultater.
Hm, det fungerer fint hjå meg, i Vista, og her. Får du nokon feilmeldingar?

 

Hehe. Bare en liten slurvefeil som jeg gjentok i det uendelige, hvilket er helt utrolig :p

Fikset nå. Takk så mye :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bilder i tables

 

Heisann folkens!

 

Sitter å jobber litt med noen skjemaer i texnic-senter her nå og har følgende problem:

 

Teksten på en row, der den ene cella inneholder et bilde, flyttes nedover i cella. Ønsket er at teksten skal stå på topp i hver celle. (se bilde)

 

282346.jpeg

 

Noen forslag til hvordan dette kan ordnes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...