Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden


Anbefalte innlegg

Du må kompilere .tex-fila. På verktøylinja i TeXnicCenter har du dette:

post-21406-1252405124_thumb.png

 

I nedtrekksmenyen, der det står LaTeX => PDF, vel du om du vil lage ei PDF-fil direkte, om du vil ha ei DVI-fil, PostScript, eller PDF via PS. Knapp nummer to til høgre for nedtrekksmenyen heiter «Build current file» (hurtigtast: Ctrl + F7), og lager PDF/DVI/PS av det noverande dokumentet. To knappar til høgre for denne igjen er «View output» (hurtigtast: F5), som viser fila du akkurat laga.

 

Lager du PDF direkte bruker du eit program som heiter pdfLaTeX i staden for LaTeX, som gjev ei DVI-fil. Det er litt forskjell på desse, ma. med tanke på kva slags biletfiler ein kan ha i dokumentet. PdfLaTeX tillet iallfall PDF, JPG, og PNG, medan LaTeX berre tillet EPS, om eg hugser rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne output profilen eksisterer ikke. Det er ingenting i denne nedtrekksmenyen. Jeg fant ut at man kan lage eller importere slike outputprofiler, men den jeg laget selv var bare bambus. Kan man importere denne LaTex => PDF profilen fra noe sted?

 

EDIT: Dessuten sliter jeg med "configuation wizard - Distribution directory". Der står: "Enter the fuill path of the directory, where the executeables (latex, tex, etc.) of your TeX-distribution are located:"

 

Har dette en sammenheng med at jeg ikke har outputprofilen?

Endret av Yngevege
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å sidestille tekst ved siden av et bilde. Litt vanskelig å forklare i tekst, men jeg har prøvd å illustrere det med ASCII her: http://pastebin.com/m709e1023. Jeg prøver altså å få til illustrasjonen på toppen, men det nærmeste jeg har kommet er illustrasjonen under.

 

Dette har irritert meg i snart to timer, og jeg blir ikke mindre frustrert av at jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg skal få det til. Hvis dere kjenner til CSS, er det jo kjempeenkelt ved at jeg bare deler hver kolonne inn i to ulike <div>-tagger, og setter float: right på den til høyre.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Haha, nå driver jeg å lager mitt første dokument, en innlevering i Kalkulus.

 

Hvorfor kommer dette fram når jeg bygger dokumentet? Hva har jeg gjort galt? Jeg kan jo vise alt jeg har skrevet på .pdf-fila mi..

 

1 Error(s), 0 Warning(s), 6 Bad Box(es), 2 Page(s)

 

Hva kan disse feilene bestå i?

 

 

EDIT: Dessuten: Er det noen lett vei å lage et koordinatsystem med to linjer i?

 

EDIT2: Det med errors fant jeg ut. Dog trenger jeg mine "Underfull \hbox (badness 10000)" siden jeg sliter med å vise noen regnestykker...

 

Altså, hvorledes kan jeg lage noe likt dette:

___________________________

| 1=1 |

| 1+3=4 |

| 1+3+5=9 |

| 1+3+5+7=16 |

|__________________________|

Det som skjer er at alt stiller seg opp mot en høyremarg eller at jeg må gjøre som under, noe som er slitsomt..

\begin{math}1=1
\end{math}\\
\begin{math}1+3=4
\end{math}\\
\begin{math}1+3+5=9
\end{math}\\
\begin{math}1+3+5+7=16
\end{math}

Endret av Yngevege
Lenke til kommentar
1 Error(s), 0 Warning(s), 6 Bad Box(es), 2 Page(s)

Hva kan disse feilene bestå i?

Umogeleg å seie utan at du poster innhaldet i .log-fila eller sjølve .tex-fila.

 

EDIT: Dessuten: Er det noen lett vei å lage et koordinatsystem med to linjer i?
Det enklaste er kanskje å bruke eit anna program som Geogebra til å lage koordinatsystemet og linjene. Du kan eksportere til ei biletfil (ma. EPS og PNG) eller til PDF om du vil inkludere det som eit bilete. Eller so kan du eksportere som Tikz- eller PSTricks-kode, som kan brukast direkte i LaTeX-dokumentet ditt. Tikz kan kompilerast med pdflatex, medan PSTricks bruker Postscript, so då må du gå vegen LaTeX --> DVI --> PS --> PDF om du vil ha PDF.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Altså, hvorledes kan jeg lage noe likt dette:

___________________________

| 1=1 |

| 1+3=4 |

| 1+3+5=9 |

| 1+3+5+7=16 |

|__________________________|

Det som skjer er at alt stiller seg opp mot en høyremarg eller at jeg må gjøre som under, noe som er slitsomt..

begin{math}1=1
end{math}
begin{math}1+3=4
end{math}
begin{math}1+3+5=9
end{math}
begin{math}1+3+5+7=16
end{math}

For det fyrste: Å skrive \begin{math}...\end{math} heile tida er unødvendig, du kan bruke dollarteikn: $ ... $. Det er kortversjonen for ting som skal skrivast på linje med teksten.

 

Du kan prøve dette:

Før \begin{document}

\usepackage{amsmath}

 

I teksten:

\begin{flalign*}

&1=1 &\\

&1+3=4 &\\

&1+3+5=9 &\\

&1+3+5+7=16 &

\end{flalign*}

 

Amsmath-pakka definerer mange nyttige miljø, som du kan lese om i dokumentasjonen til pakka. Den finn du her.

 

Red.: Skal du ha ein enkelt likning eller noko slikt som skal står for seg sjølv, ikkje på linje med teksten, bruk \[ ... \]. Dette er kortform for \begin{displaymath} ... \end{displaymath}

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Så over til området der jeg sliter aller mest: det praktiske, data-tekniske, området...

 

Jeg har unzippa amsmath-mappa jeg lasta ned, men hva gjør jeg deretter?

 

(Jeg fant en guide som forklarte hvorledes man gjorde med .ins og .dtx, men jeg finner kun .sty- filer, som guiden sier er svært utdatert..)

 

EDIT: Jeg fant noen .dtx-filer, men ingen .ins-filer... Huff, jeg behersker jo ingenting....

Endret av Yngevege
Lenke til kommentar

Det er godt mogeleg at Amsmath-pakka er installert, har du prøvd å berre leggje til det eg nemnte over, og kompilere dokumentet?

 

Viss ja, og Amsmath ikkje er installert, kva operativsystem/LaTeX-distribusjon bruker du? Om du bruker MikTeX i Windows installerer du pakker med pakkebehandlaren. I MikTeX-mappa i start-menyen finn du noko som heiter Settings. Opne denne, og gå til fana Packages, og klikk Start package manager. Her kan du søke etter pakker, og installere dei ved å høgreklikke og velge Install. Etter å ha installert ynskja pakker, gå attende til General-fana og klikk på dei to knappane oppe til høgre (Refresh FNDB og Update formats).

 

Manuell installasjon av pakker veit ikkje eg akkurat korleis ein gjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan sjå ut som du prøver å konvertere frå DVI til PDF, utan å fyrst ha laga DVI-fila. Denne får du om du kompilerer med LaTeX.

 

Men det er fleire ulike måtar å få ut ei PDF-fil frå ei .tex-fil på:

1) pdflatex: Å kompilere med denne gjev deg PDF direkte frå kjelda.

2) latex -> dvipdfm: I denne sekvensen kompilerer du fyrst med LaTeX, som gjev deg ei DVI-fil. Denne konverterer du til PDF med dvipdfm.

3) latex -> dvips -> ps2pdf: I denne sekvensen kompilerer du fyrst med LaTeX, so konverterer du DVI-fila til PostScript med dvips, og so frå PS til PDF med ps2pdf.

 

Eg har i det siste gått over til å bruke kun pdflatex, då eg synst det er det greiaste, og vil anbefale deg å gjere det same. Du seier ikkje kva editor (skriveprogram) du bruker, men i dei fleste trur eg pdflatex er tilgjengeleg frå meny/verktøylinje.

 

Attende til dei tre alternativa over:

Det er litt forskjell på kva ein kan ha i dokumenta, alt etter kva metode ein nytter, hovudsakleg mtp. bilete. Med pdflatex kan du bruke PNG-, JPEG- og PDF-filer, medan dei to andre alternativa kun tillet EPS-filer. Andre forskjellar finst, men det er kanskje den fyrste ein vil møte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker å se på dokumentet underveis i en skriveprosess. Finnes det enkle programmer som lar meg se produktet uten at man må kompilere manuelt hele tiden? «Live» splitscreen er å foretrekke med editor og oppdatert produkt side om side. Har ikke noe problem med å skrive kommandoene i editoren (vil altså ikke ha et tradisjonelt WYSIWYG-program).

Lenke til kommentar
Det er litt forskjell på kva ein kan ha i dokumenta, alt etter kva metode ein nytter, hovudsakleg mtp. bilete. Med pdflatex kan du bruke PNG-, JPEG- og PDF-filer, medan dei to andre alternativa kun tillet EPS-filer. Andre forskjellar finst, men det er kanskje den fyrste ein vil møte på.

God forklaring på bruk av de ulike verktøyene for å kompilere dokumentet. Jeg kan legge til at dersom du har .eps-filer du ønsker å bruke i dokumentet uten å gå veien om tex->dvi->pdf, så kan du kjøre "epstopdf" på eps-fila først. Da bevarer du vektor-grafikken, samtidig som du kan bruke pdflatex for å kompilere dokumentet.

Lenke til kommentar
Du har LYX, som baserer seg på WYSIWYM (What you see is what you make) :)

Jeg liker LyX skikkelig godt. Etter å ha lært å bruke det litt effektivt, frister det ikke lenger så mye å bruke tid på å lære seg LaTeX «the hard way», siden resultatet blir så bra med LyX også.

 

Red.: Og, forresten - What You See Is What You Mean! :)

Endret av GeO
Lenke til kommentar

Takker v3g4rd.

 

Liten notis: WYSIWYM = What You See Is What You Mean. LyX er vel heller ikkje akkurat det Fredrik spør etter. Noko anna alternativ veit eg ikkje om, men kan godt vere det finst. Sjølv har eg nyleg byrja å bruke TeXWorks. Du må kompilere for å sjå endringane, men det er fort gjort med Ctrl + T. Det er og forbindelse mellom PDF-visinga og kjelda, so ved å Ctrl-klikke i PDF-en kjem du til den staden i dokumentet.

 

Red.: Sånn går det når ein venter eit kvarter etter å ha opna fana med å svare ...

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...