Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som sliter litt med at kameraet låser seg når en bruker lagring til minnekortet? Har måtte restarte tlfen minst 3 ganger fordi den hang seg like etter å ha lagret et bilde eller når jeg lukker linsedekselet.

6789010[/snapback]

 

Om jeg skal gjette så er det fordi

 

1) du har et minnekort i telefonen

2) Minnekortet er ikke "kompatibelt" med telefon .. (f.eks. twinmos 66x 1-2gb)

 

Virker som det typiske problemet med twinmos kort f.eks, og div andre.

 

Mulig FW patch kan fikse det.

 

Om du ikke har et minnekort i tlf se bort fra tipset, da er det noe annet galt ;-)

 

 

Om du har et kort stående i, og har tilgang til en pc med kortleser så prøv kortet der. Se om bildet du tok er korrupt eller fungerer på PC'n, ta gjerne også noen .jpg fra pc'n og lagre på minnekortet og prøv å lese dem på telefon, typisk er da at telefon låser seg idet den skal aksessere kortet (lese bilder e.l.)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som sliter litt med at kameraet låser seg når en bruker lagring til minnekortet? Har måtte restarte tlfen minst 3 ganger fordi den hang seg like etter å ha lagret et bilde eller når jeg lukker linsedekselet.

6789010[/snapback]

 

Om jeg skal gjette så er det fordi

 

1) du har et minnekort i telefonen

2) Minnekortet er ikke "kompatibelt" med telefon .. (f.eks. twinmos 66x 1-2gb)

 

Virker som det typiske problemet med twinmos kort f.eks, og div andre.

 

Mulig FW patch kan fikse det.

 

Om du ikke har et minnekort i tlf se bort fra tipset, da er det noe annet galt ;-)

 

 

Om du har et kort stående i, og har tilgang til en pc med kortleser så prøv kortet der. Se om bildet du tok er korrupt eller fungerer på PC'n, ta gjerne også noen .jpg fra pc'n og lagre på minnekortet og prøv å lese dem på telefon, typisk er da at telefon låser seg idet den skal aksessere kortet (lese bilder e.l.)

 

Lykke til.

6800566[/snapback]

 

Ok, jeg bruker sandisk, et merke nokia selv har uttalt er et bra alternativ som minnekort. En kompis av meg har samme problemet, kortet virker fint, har formatert det på telefonen. Får håpe ny FW fikser det, litt lei av at kameraet henger seg må jeg si. Får dessuten melding om at minnet er fullt når jeg prøver å gå inn på bildegalleriet på tross av at jeg har over 900 megabyte ledig, nettopp har restartet telefonen og bildegalleriet er det eneste programmet som kjører.

Lenke til kommentar
Ok, jeg bruker sandisk, et merke nokia selv har uttalt er et bra alternativ som minnekort. En kompis av meg har samme problemet, kortet virker fint, har formatert det på telefonen. Får håpe ny FW fikser det, litt lei av at kameraet henger seg må jeg si. Får dessuten melding om at minnet er fullt når jeg prøver å gå inn på bildegalleriet på tross av at jeg har over 900 megabyte ledig, nettopp har restartet telefonen og bildegalleriet er det eneste programmet som kjører.

6800617[/snapback]

 

Twinmos var også godkjent av Nokia iflg telebutikken her på stedet, han ringte til og med og sjekket det med leverandøren først.

 

Erfaringsmessig fra jobbsammenheng hvor vi har endel hundre nokia telefoner så tørr jeg påstå at de telefonene er noe "sære". F.eks ta et orginalt nokia kort ut av en 6230, sett det inn i en annen 6230 og det virker ikke. Ta kortet fra tlf2 og sett i tlf1 og det fungerer.. Ikke rart man stusser litt, og kanskje ikke så rart at andre minnekort sliter litt "sånn tilfeldig" heller ;-)

 

Vi får håpe ny FW fikser det og de andre bugsene ;-)

Lenke til kommentar
Ok, jeg bruker sandisk, et merke nokia selv har uttalt er et bra alternativ som minnekort. En kompis av meg har samme problemet, kortet virker fint, har formatert det på telefonen. Får håpe ny FW fikser det, litt lei av at kameraet henger seg må jeg si. Får dessuten melding om at minnet er fullt når jeg prøver å gå inn på bildegalleriet på tross av at jeg har over 900 megabyte ledig, nettopp har restartet telefonen og bildegalleriet er det eneste programmet som kjører.

6800617[/snapback]

Meldingen om at minnet i fullt får også jeg i galleriet. Dette skyldes vel RAM og ikke minnekortet. De ulike applikasjonene som benyttes spiser RAM og frigjør ikke nødvendigvis allt når de lukkes. Hender jeg må restarte telefonen pga. dette.

 

Benytter selv et 2GB Sandisk nå. Dette kortet har vært helt stabilt hos meg (ferdig formatert fra Sandisk).

 

Vedrørende formatering; har hørt om kameraer og PDA'er som ikke gjør dette helt bra. Kan være en idé å prøve på PC i stedet (og kanskje FAT32 + diskkontroll).

Lenke til kommentar
Jeg vurderer denne telefonen, men er redd for at joysticken skal være til besvær og at jeg kommer til å irritere meg over tastesettet og den generelle tregheten i menyene.

 

Til dere som har hatt telefonen en stund nå, kan dere prøve å gi en nøytral kommentar til mine bekymringer? ;)

6799957[/snapback]

 

Joysticken og tastesettet er litt irriterende. Tregheten i selve menyene er ikke så værst og langt bedre enn jeg forestilte meg. Det som tar litt tid er ikke å navigere, men å gjøre ting, så som å starte kamera eller åpne en ny sms. Men ikke værre en at jeg finner det helt holdbart.

 

Alt i alt synes jeg dette er en skikkelig kongemobil, og det er lenge siden jeg har fått en så god følelse av en ny dings som jeg fikk av denne telefonen. Og før noen beskylder meg for å være partisk fanboy så henviser jeg til 6280 tråden; jeg nøler ikke med å synge ut hvis jeg føler jeg har kjøpt no dritt!

Lenke til kommentar
Ok, jeg bruker sandisk, et merke nokia selv har uttalt er et bra alternativ som minnekort. En kompis av meg har samme problemet, kortet virker fint, har formatert det på telefonen. Får håpe ny FW fikser det, litt lei av at kameraet henger seg må jeg si. Får dessuten melding om at minnet er fullt når jeg prøver å gå inn på bildegalleriet på tross av at jeg har over 900 megabyte ledig, nettopp har restartet telefonen og bildegalleriet er det eneste programmet som kjører.

6800617[/snapback]

Meldingen om at minnet i fullt får også jeg i galleriet. Dette skyldes vel RAM og ikke minnekortet. De ulike applikasjonene som benyttes spiser RAM og frigjør ikke nødvendigvis allt når de lukkes. Hender jeg må restarte telefonen pga. dette.

 

Benytter selv et 2GB Sandisk nå. Dette kortet har vært helt stabilt hos meg (ferdig formatert fra Sandisk).

 

Vedrørende formatering; har hørt om kameraer og PDA'er som ikke gjør dette helt bra. Kan være en idé å prøve på PC i stedet (og kanskje FAT32 + diskkontroll).

6801609[/snapback]

 

Men hvordan kan jeg få minnet fullt når jeg akkurat har skrudd på tlfen og ikke brukt andre programmer? Om ejg formaterer via pcen, da blir jo ikke nokias katalogstruktur riktig, vil kortet da fungere slik det skal?

Lenke til kommentar
Men hvordan kan jeg få minnet fullt når jeg akkurat har skrudd på tlfen og ikke brukt andre programmer? Om ejg formaterer via pcen, da blir jo ikke nokias katalogstruktur riktig, vil kortet da fungere slik det skal?

6801687[/snapback]

Noen spørsmål; Hvor mange bilder og videofiler har du? Kan du ha installert applikasjoner/temaer fra 3. part som skaper problemer? Hvor mye minne er tilgjengelig når telefonen nettopp er startet?

 

Aner ikke om telefonen klarer å vedlikeholde katalogstrukturer selv.

Lenke til kommentar

Ja, jeg viste han ikke kunne gi bort start-innlegget til andre, men bare redigere det, men da er det veldig enkelt send en PM til en moderator med en oversikt med hva som dere vi ha inn 1.post også redigerer han det inn, evnt så ber dere han stenge denne også oppretter dere en ny :)

 

BTW, OT har vi nok av her nå :)

Lenke til kommentar
Ingen som har en Nokia lader til overs?  Klart å miste 2 stk :-( Finnes disse evt på elkjøp eller lignende?
Du får Hurtiglader AC-4 til rundt hundrelappen inkludert porto hos MyTrendyPhone.

 

Men hvordan i huleste går det ann å miste to ladere? Er du mye på reise eller har du bare et rotete hus? :p

6801335[/snapback]

 

Jeg er jævlig rotete, mildt sagt. Var på tur til Lillehammer (firjuling). Der bodde vi på hytte og det var litt stress, so it went to hell :p den andre ble vel bare borte hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...