Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Til Symbian Pro har jeg bare en ting og si. Bli moderator eller oppfør deg... Jeg skjønner ikke hva det er med Hardware forumene som gjør at alle føler at de har rett til å være noen oppblåste dr*ttsekker.

6831544[/snapback]

Hva er det du babler om? Nå får du sannelig gi deg! Først spurte du et spørsmål. Et dumt spørsmål riktignok, men jeg svarte på normal måte. Hvorfor tror du jeg svarte? For å hjelpe deg. Jeg ga deg til og med oversikten over alle offisielle pop-port->minijack adaptere og deres funksjoner. Fikk jeg ett takk? Ikke et eneste ett. Det eneste du sa var "Mente pris på omformer da..." <- Når jeg allerede hadde linket til prisguiden. Helt utrolig hvor lat det går ann å være...

 

I tillegg sier du "Og ikke alle minnekortene i den guiden fungerer med telefonen vet du." (og gir inntrykk av at du vet alt) Noe som er FEIL. Kan du underbygge påstandene dine med at ikke alle sandisk minisd kort fungerer på N73?

 

Du er HELT ute å kjører nå. Jeg prøvde bare å hjelpe og alt jeg fikk tilbake var frekke, bedrevitende svar. Det er nok DU som må lære å oppføre deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det du babler om? Nå får du sannelig gi deg! Først spurte du et spørsmål. Et dumt spørsmål riktignok, men jeg svarte på normal måte. Hvorfor tror du jeg svarte? For å hjelpe deg. Jeg ga deg til og med ......................

6831685[/snapback]

 

 

Takker forresten for oversikten. Var ikke helt sikker på hva adapteren med mp3 kontrollknapper het.

 

Poenget med å spørre om billigste fungerende 2gb kort var at det er kaos i denne tråden om hvilke kort som fungerer ller ikke. Eneste klare meldingen er at Sandisk fungerer. Og det kan ikke sies å være det billigste kortet.

 

Hadde vært utrolig greit om alle som følte de har gjort en god handel med fungerende minnekort hadde skrevet en post med modell, pris og butikk.

 

Prisguiden gir ikke svaret på alt. Grunnen til at jeg spurte var for å få personlige erfaringer og ikke svar fra en treg omstendelig søkemotor (ikke det at jeg er for lat til å bruke den). Jeg har allerede avfeid prisguiden en gang før da noen spurte om billigste N73 med FRI120. Noen svarte Elprice som stod i prisguiden. Jeg svarte www.commit.no som ikke står i prisguiden.

 

Jeg skal selv kjøpe denne telefonen og jeg kommer til å kjøpe den for 1999,- hos Siba med Tele2 Pluss. Noe som ikke er tilstrekkelig belyst i prisguiden (ihvertfall sist jeg sjekket).

 

Jeg skjønner at det er greit med orden på forumene, men jeg synes folk har alt for lett for å være kjipe med de som ikke følger med på alle nyheter hver eneste dag (og selv om jeg egentlig gjør det kom jeg til skade for å spørre et såkalt "dumt" spørsmål som åpenbart krever et surminet standard svar)

 

Jeg oppfordrer alle til å lese litt nøyere gjennom disse "dumme" postene og tenke på hvorfor denne brukeren spør om dette.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Nå har denne posten stilnet p.g.a at det ikke er noen som spør etter FW lenger...

 

 

Er det noen som vet om det er slumremodus på alarmen på N73?

6826563[/snapback]

 

Ja, det er slumremodus. Se i åpningsinnlegget så ser du at ting har begynt å skje.

6827880[/snapback]

Ja, jeg vet, men syntes bare at tråden ble litt slappere etter det,,

Lenke til kommentar
Noen som vet av webshop som selger AD-41? Eneste MyTrendyPhone som dukker opp på prisguiden, og de har den ikke inne.

6831682[/snapback]

 

Hadde vært fint om noen kunne finne den andre plasser, jeg har selv bestilt denne fra MyTrendyPhone.dk for en uke siden... (jeg har fortsatt ikke fått den).

 

 

btw. er det noen som får til å zoome inn på bilder? Jeg får bestandig beskjed om at minnet er fullt, selv om jeg ikke kjører noen andre programmer.

Endret av neonX
Lenke til kommentar
btw. er det noen som får til å zoome inn på bilder? Jeg får bestandig beskjed om at minnet er fullt, selv om jeg ikke kjører noen andre programmer.

6834116[/snapback]

Når telefonen nylig er restartet pleier det å gå greit. Etter litt bruk av diverse tredjeparts applikasjoner blir det verre.

Lenke til kommentar
Noen som vet av webshop som selger AD-41? Eneste MyTrendyPhone som dukker opp på prisguiden, og de har den ikke inne.

6831682[/snapback]

 

Hadde vært fint om noen kunne finne den andre plasser, jeg har selv bestilt denne fra MyTrendyPhone.dk for en uke siden... (jeg har fortsatt ikke fått den).

 

 

btw. er det noen som får til å zoome inn på bilder? Jeg får bestandig beskjed om at minnet er fullt, selv om jeg ikke kjører noen andre programmer.

6834116[/snapback]

 

Jeg kjøpte AD-41 på Ebay og med frakt kom det meg på 150 kr. Lurer litt på om den er fake dog, til den prisen. Men jeg valgte det billigste alterenativet og det er mange andre tilbydere også, til rundt 18-20 dollar + frakt.

 

Men den funker ihvertfall kjempebra. Oppdaget i går at jeg kunne bruke den til å koble mobilen til stereoen også, det låt en del bedre enn med mobilens høyttalere, kan ikke si jeg er helt imponert over de.

 

Ellers er jeg ganske frustrert over at mobilen går tom for batteri uten å gi noe varsel. Noen som vet om det er mulig å stille inn at man ønsker det? Kan ikke finne det på mobilen så jeg regner ikke med det da... Når min s700i slo seg av så kunne jeg slå den på igjen og skvise opp til en halv dag til ut av den, om jeg ikke brukte den noe særlig, mens denne er fullstendig død når den har slått seg av pga tomt batteri :(

 

Hadde det ikke vært for SE sine elendige kalendre så hadde jeg holdt meg til dem. Nå har jeg jo til og med måttet betale for programmer som er standard på SE-telefonene

Endret av lipo
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle holde dere oppdatert på blåtann headsetbiten.

 

MSI har visstnok laget et program som gjør A2DP mulig, men virker som om det er lagt inn en sperre på det slik at avspilling kun fungerer med deres egne headset (bruker man det med et annet vil det skru seg av etter ca 5 sek), men står det da kun på late programutviklere siden ingen hobbyhacker har laget et fritt program enda?

 

Er det forresten slik at trådløse headset fortsatt fungerer til N73, men kun i mono? Er det kun stereobiten som forsvinner eller blir kvaliteten også dårligere?

Lenke til kommentar

Begynner å tvile på om jeg har kjøpt katta i sekken jeg. Betalte 4000 kroner for denne mobilen. Valget mitt stod mellom denne og K800i.

Dårlig klokkealarm, tregt grensesnitt, ustabilt kamera, svært ustabil 3G (mulig det er telenor, men jeg bor midt i Trondheim), lite minne, dårlig kamera i mørke (elendig "blitz"), dårlig equalizer (min K750i hadde jo "MegaBass"), radioen er uten RDS, snodig støy når jeg tar opp video (slags buzzing)...

 

Og jeg har bare hatt mobilen siden torsdagen....

 

:hmm:

Endret av neonX
Lenke til kommentar
Begynner å tvile på om jeg har kjøpt katta i sekken jeg. Betalte 4000 kroner for denne mobilen. Valget mitt stod mellom denne og K800i.

Dårlig klokkealarm, tregt grensesnitt, ustabilt kamera, svært ustabil 3G (mulig det er telenor, men jeg bor midt i Trondheim), lite minne, dårlig kamera i mørke (elendig "blitz"), dårlig equalizer (min K750i hadde jo "MegaBass"), radioen er uten RDS,  snodig støy når jeg tar opp video (slags buzzing)...

 

Og jeg har bare hatt mobilen siden torsdagen....

 

:hmm:

6839134[/snapback]

Grunnen til at det går så tregt er vel fordi den nye firmwaren ikke har komt ut enda..

Lenke til kommentar

Så langt meget fornøyd med min Nokia N73.

 

Har koblet på Philips øreplugger med god bass og bra frekvenser på en AD-41, lydkvaliteten blir meget god etter en runde i equalizeren (medfølgende øreplugger HS-20 gav god lydisolering fra eksterne lydkilder, men hadde ikke god nok bass IMO).

 

Kjøpte meg Kingston 1GB fra DataKjeden i Oslo da jeg ikke klarte å vente på å bruke mp3spilleren, har ikke merket noe problemer.

 

Men som jeg har skrevet tidligere, savner jeg mer software til telefonen, da den har et stort potensiale. Telefonen har ikke hatt systemproblemer så langt, men den har en generelt tregere responstid enn min tidligere K750i, uten at det byr på problemer for meg.

 

Har brukt 3G og EDGE uten problemer, telefonen har en vesentlig bedre dekning (kraftigere antenne?) enn K750i og Nokia 6111 som vi har her.

Lenke til kommentar
Begynner å tvile på om jeg har kjøpt katta i sekken jeg. Betalte 4000 kroner for denne mobilen. Valget mitt stod mellom denne og K800i.

Dårlig klokkealarm, tregt grensesnitt, ustabilt kamera, svært ustabil 3G (mulig det er telenor, men jeg bor midt i Trondheim), lite minne, dårlig kamera i mørke (elendig "blitz"), dårlig equalizer (min K750i hadde jo "MegaBass"), radioen er uten RDS,  snodig støy når jeg tar opp video (slags buzzing)...

 

Og jeg har bare hatt mobilen siden torsdagen....

 

:hmm:

6839134[/snapback]

 

Har det som deg, men visste det meste av dette da jeg byttet fra K750i til N73. Ustabil 3G skyldes operatøren sier både netcom og nokia for min del, men tror ny FW, kan gjøre den mer stabil. Kameraet blir ustabilt om du formaterer minnekortet i mobilen, formater det i windows istedet, da blir det bedre. Lite minne fikser du med minnekort, akkurat som K750i. Lyden kunne vært bedre, kjøp f.eks HS-20-headsettet og sett på det du selv vil, da blir du nok fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...