Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Haha for et forferdelig hjernedødt utsagn over her!  :thumbup:

6455309[/snapback]

Nei, faktisk ikke.

 

Jeg er imot folk som sier at metall (for eksempel) er dårlig musikk fordi de selv ikke liker det. Jeg er imot techno fordi det faktisk ikke er ordentlig musikk. Ordentlig musikk skal a trommer, bass, gitar osv. Ordentlig musikk skal lages på samme måten som den alltid har gjort (fram til technoen dukket opp).

 

Techno er ikke ordentlig musikk.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha for et forferdelig hjernedødt utsagn over her!  :thumbup:

6455309[/snapback]

Nei, faktisk ikke.

 

Jeg er imot folk som sier at metall (for eksempel) er dårlig musikk fordi de selv ikke liker det. Jeg er imot techno fordi det faktisk ikke er ordentlig musikk. Ordentlig musikk skal a trommer, bass, gitar osv. Ordentlig musikk skal lages på samme måten som den alltid har gjort (fram til technoen dukket opp).

 

Techno er ikke ordentlig musikk.

6455472[/snapback]

Du er selvfølgelig fullstendig klar over at man ikke lager elektronisk musikk på 1 2 3? Jeg gjør begge tinga. Det vil si den måten du liker over her, pluss digital musikk. Det er akkurat det samme å lage begge stilene. Sekvensene settes sammen på akkurat samme måte, og det er akkurat like komplisert å lage begge tingene. Det eneste som skiller trance fra "gitar"-låter er tekster.

 

Ja thats right. Instrumenter er instrumenter samme hvordan man mekker det. Om man sitter og plunkrer på en gitar eller en synth er da ei hette og ei diger badehette - resultatet blir det samme med forskjellig sound. Tromme-sekvenser til trance kan ikke gjøres live, pga. at det kreves ekstrem presisjon for å ikke komme off-beat - mens synth og effekter legges til live via. mixere, compressorer osv. Det er betraktelig mer moro å spille inn med 100% virkelige instrumenter, men det er på ingen måte lettere.

 

Så digital musikk er like genialt, på en helt annen måte.

God trance er klassisk musikk med trøkk ... Beethoven med kick og vsti ja ;)

Lenke til kommentar
Etter din mening vel og merke, Cutthroat Bill.  Din mening er ikke fasiten, er den det? :]

6455484[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Men med tanke på hvor lenge musikk har blitt laget med ordentlige instrumenter, så kan man knapt sammenlingne techno med vanelig musikk.

 

@ SkyMarshall: Jeg er klar over at det kan ta mye tid og hardt arbeid for å lage techno lingnende musikk, jeg sier bare at det ikke kan sammenlingnes med ordentlige instrumenter.

 

Redigert: Ok da, smak og behag spiller nok inn litt her. ;)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Etter din mening vel og merke, Cutthroat Bill.  Din mening er ikke fasiten, er den det? :]

6455484[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Men med tanke på hvor lenge musikk har blitt laget med ordentlige instrumenter, så kan man knapt sammenlingne techno med vanelig musikk.

 

@ SkyMarshall: Jeg er klar over at det kan ta mye tid og hardt arbeid for å lage techno lingnende musikk, jeg sier bare at det ikke kan sammenlingnes med ordentlige instrumenter.

6455522[/snapback]

Det ER ordentelige instrumenter .... ;)

Samme hvordan du definerer det ...

Lenke til kommentar
Det ER ordentelige instrumenter .... ;)

Samme hvordan du definerer det ...

6455526[/snapback]

Du har vel rett, men selv mener jeg bass, gitar osv når jeg sier "ordentlig" intstrumenter.

6455539[/snapback]

Kassegitar blir miccet opp for å få "Johnny Cash"-lyden, men man mikker ikke opp en el-gitar. Den plugges igjennom forsterker/mixer... da har man et digitalt signal. Og når den har et digitalt signal kan den manipuleres, og er ikke noe annet enn det en "synth" er. (som også spilles live for å få mindre statisk lyd btw)

 

Så nei ... uenig!

(men skjønner seff hva du vil frem til da)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Kassegitar blir miccet opp for å få "Johnny Cash"-lyden, men man mikker ikke opp en el-gitar. Den plugges igjennom forsterker/mixer... da har man et digitalt signal. Og når den har et digitalt signal kan den manipuleres, og er ikke noe annet enn det en "synth" er. (som også spilles live for å få mindre statisk lyd btw)

 

Så nei ... uenig!

(men skjønner seff hva du vil frem til da)

6455545[/snapback]

Sant det, men samtidig så er det forskjell på en liten mikrofon på en gitar, og et keyboard/synth.

 

Mener jeg. ;)

 

Uansett, kanskje skal vi la dette ligge ettersom det er meget "offtopic"?

 

----------

 

En ting som irriterer meg er når RC-bilen min ikke funker som den skal. Drittbil... :thumbdown:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Haha for et forferdelig hjernedødt utsagn over her!  :thumbup:

6455309[/snapback]

Nei, faktisk ikke.

 

Jeg er imot folk som sier at metall (for eksempel) er dårlig musikk fordi de selv ikke liker det. Jeg er imot techno fordi det faktisk ikke er ordentlig musikk. Ordentlig musikk skal a trommer, bass, gitar osv. Ordentlig musikk skal lages på samme måten som den alltid har gjort (fram til technoen dukket opp).

 

Techno er ikke ordentlig musikk.

6455472[/snapback]

 

Gitar og trommer osv, er IKKE svaret på ordentlig musikk! Selv foretrekker jeg musikk med instrumenter. Men HVORDAN musikken lages har ingen ting med om det er musikk eller ikke. Musikk er lyd som klinger bra (rytme, toner osv).

 

Er så lei av å se sånne dumme kommentarer om at datalagd musikk ikke er musikk. Dere tror dere er så profesjonelle som sier slikt og at musikk er livet deres, da har dere misforstått hele opplegget med musikk.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Alle har vel forskjellige kriterier til hvilken type musikk de liker. Man trenger ikke å skjønne hvorfor andre liker en spesiell type musikk, bare respektere det.  :)

6455890[/snapback]

 

Det er noe annet.. Da er det snakk om hva slags musikk man liker, ikke om techno er musikk eller ikke.

Lenke til kommentar
Alle har vel forskjellige kriterier til hvilken type musikk de liker. Man trenger ikke å skjønne hvorfor andre liker en spesiell type musikk, bare respektere det.  :)

6455890[/snapback]

 

Det er noe annet.. Da er det snakk om hva slags musikk man liker, ikke om techno er musikk eller ikke.

6455905[/snapback]

 

Var ikke kommentar angående den diskusjonen. Var med tanke på hva som fikk denne diskusjonen denne veien, nemlig at noen sier til meg at jeg hører på dårlig musikk, f.eks. at jeg hører på metall og få at jeg er satanist i trynet.

Lenke til kommentar

Det er en musikk-kategori jeg nesten ikke synes fortjener å kalles musikk. Og det er representert i denne tråden over de siste sidene. Instrumentene og stemmen brukes nesten kun til å lage mest mulig støy. Et av musikklippene var veldig bra og det var Finntroll :)

Av musikk så liker jeg mye. Fra klassisk til heavy. Fra Carpenters til Eminem.

 

Lettere å liste opp de jeg ikke liker: Jazz, sånn derre 30-40 talls musikk (dixie?)

og jeg har et stekt brennendes HAT for denne fyren:

justin_timberlake.jpg:sick::sick::mad::sick:

 

Justin Timberlake..... æææææææsj

Lenke til kommentar
Det er en musikk-kategori jeg nesten ikke synes fortjener å kalles musikk. Og det er representert i denne tråden over de siste sidene. Instrumentene og stemmen brukes nesten kun til å lage mest mulig støy. Et av musikklippene var veldig bra og det var Finntroll :)

Justin Timberlake..... æææææææsj

6456396[/snapback]

Kanskje du ikke skal uttale deg om ting du ikke forstår da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...