Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg irriterer meg grenseløst over at jeg må skrive på et standard QWERTY-tastatur!

Det moderne tastaturet ble utviklet SPESIELT for å skrive så SAKTE som mulig. Det ble utviklet til de gamle skrivemaskinene, for at stemplene/armene (eller hva det nå heter ...) ikke skulle henge seg opp i hverandre.

Men i dag er jo det ikke noe problem, så HVORFOR bruker det FORTSATT?

 

Og det ALLER VERSTE med saken, er at vi må lære å skrive FORT på dette ubrukelige tastaturet!

Det er som å ... som å ... som å stappe en blyant i øret, og så lære seg å skrive like fort med den, som du ville gjort med hendene. Det GÅR, men er VANSKELIG og UPRAKTISK.

 

Det finnes mange, BEDRE alternativer, som som Dvorak og Colemak. Dessuten er det mye mer behagelig å skrive på et Maltron-tastatur, fordi du slipper å bøye hendene på en vond måte!

 

NEI til QWERTY, JA til [insert Dvorak, Colemak or Maltron here]!

Bare flytt på tastene, og sett opp PCen for bruk med Dvorak tastatur. :dremel:

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg grenseløst over at jeg må skrive på et standard QWERTY-tastatur!

Er det et slikt gammelt mykt tastatur, eller med bokstaver som "stikker ut" litt og lager bråker du skriver??

(ja, jeg er god til å forklare).

Jeg skriver sinnsykt fort på det sistnevnte ! Jeg er helt rå :cool:

Lenke til kommentar
Kjøp dere Dvorak-, Colemak- eller Malton-tastatur, da vel. Jeg vurderer det. Det sier seg selv at det vil være alt for dyrt å bytte ut et så veletablert verktøy som QWERTY-tastaturet nå.

 

Problemet er likevel der. Greit, man kjøper seg et Dvorak-tastatur hjemme. Overalt hvor man går er det fortsatt QWERTY-tastaturer. Jeg har ikke sett mange laptops med innebygd Dvorak-tastatur heller. Jeg gidder hvertfall ikke drasse rundt på et stort eksternt tastatur for å skrive fortere.

 

Venner man seg til å skrive på et Dvorak-tastatur blir møtene med tradisjonelle tastaturer enda mer irriterende.

 

Er det et slikt gammelt mykt tastatur, eller med bokstaver som "stikker ut" litt og lager bråker du skriver??

(ja, jeg er god til å forklare).

Jeg skriver sinnsykt fort på det sistnevnte ! Jeg er helt rå :cool:

Søtt.

 

Se på tastaturet ditt. Den øverste bokstavremsa starter med "QWERTY". På et Dvorak-tastatur ser oppsettet annerledes ut.

 

Hardheten, lyden og lignende er individuelle egenskaper.

 

 

Edit: Skrev noe galt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Irriterte meg grenseløst over noe som hørtes ut som et pinnsvin/mus/stalker/gigantisk insekt utenfor vinduet mitt da jeg skulle sove i natt. Og hver gang jeg gikk bort til vinduet, forsvant lyden. Utrolig forstyrrende. Og til alt lavmål oppdaget jeg en halvtime seinere at det var en nattsvermer som hadde rotet seg ned i søppelbøtta mi, og flakset med vingene blant masse papir o.l, som lagde lyden. Nå er jeg irritert over meg selv for at jeg hisset meg sånn opp for å finne dyret, når det bare var et harmløst insekt.

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar
Nettopp lastet ned en sak med en hel haug små .rar filer og når jeg har pakket dem ut så fikk jeg en iso fil på nesten 8gb.. Unødvendig bruk av plass heter det. Det betyr bare enda en stor fil å pakke ut.

en ISO-fil er ikke en pakket fil. Det er et "bilde" av en CD som du bruker et program som emulerer CDrommer på. Resultatet er at du har en "ekstra" CD/DVD-rom med DVDen du nettopp har lastet ned i.

 

Ok?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...