Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Stikk tilbake til danmark om du absolutt ikkje likar det språket som faktisk er norsk.

7361849[/snapback]

Folk som ikke følger med i norsktimen.

7362976[/snapback]

 

No skal eg ikkje ta den diskusjonen igjen, men kva blir vel meir norsk enn norske dialekter samla og omgjort til eit skriftspråk? :)

 

 

co2 under her: Men det er heitl greit for bokmålsfolket å rakke ned på og hate nynorsk uten noko godt grunnlag for det?

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stikk tilbake til danmark om du absolutt ikkje likar det språket som faktisk er norsk.

7361849[/snapback]

Folk som ikke følger med i norsktimen.

7362976[/snapback]

 

No skal eg ikkje ta den diskusjonen igjen, men kva blir vel meir norsk enn norske dialekter samla og omgjort til eit skriftspråk? :)

7363335[/snapback]

Et språk som ikke er en sammensmelting av noen få utvalgte dialekter basert på én manns syn på hva som er "norsk", slått sammen til å bli et hybridspråk som ikke passer noen av dialektene. Norrønt er ekte norsk, nynorsk er en blanding av noen norske dialekter og bokmål er et resultat av den norske historien.

Selvsagt ikke det rette stedet å ta diskusjonen, og jeg er som ofte den som forsvarer retten til å velge, men akkurat som bokmålere er dårlige representanter for bokmål hvis de påstår at bokmål er mest korrekt, så er nynorskere dårlige representanter for nynorsk når de påstår at nynorsk er noe det ikke er.

 

Jeg lar meg selvsagt irritere like mye, om ikke mer, av de som klager på at nynorsk suger og må ut av skolen, uten å begrunne det eller forstå historien til språket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Irriterer meg fælt over folk som går på fortauet og ser rett ned i bakken. Spesielt ille om to stykker går ved siden av hverandre og begge gjør det. Sykler daglig nesten ned personer som er overuoppmerksomme.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å gå over fortauet og bli påkjørt av en syklist som tror han slipper å stoppe for rødt lys? Har vanvittig lyst noen ganger. Kanskje bare sneie borti styret hans så han får seg en tannlegeregning eller noe. Han vil jo ikke ha noe som helst han skulle ha sagt, i hvert fall ikke hvis det ser noenlunde ut som et uhell.

Lenke til kommentar
Er du på hjul så er du kjørende, og kjørende hører hjemme i veien.

7365996[/snapback]

 

 

Mener du at syklende hører hjemme på veien?det er det mest irriterende jeg vet om,syklister som tar seg til rette på veien.bruk fortauet for faen,det er det er der for...hvis de skal på død og liv sykle på veien så hold fartsgrensa..

Lenke til kommentar

Ifølge loven (nei, jeg gidder ikke finne frem paragrafen) så er ikke syklister fotgjengere, og skal derfor IKKE være på fortauet!

Sykkel er regnet som kjøretøy, og skal derfor være på veien.

 

Irriterer meg at syklister tror de eier fortauet, og klager på at folk ikke flytter seg. Greit nok at barn sykler på fortauet, men voksne kan pelle seg vekk.

 

Og hva med folk som sykler i gågater? Det ligger i navnet, folkens. gate!

 

Og jeg irriterer meg grenseløst over folk som ikke takler å forstå at det skal være mellomrom etter "prikketegn" (. , ! ? : ; etc).

Endret av BarteX
Lenke til kommentar

Ok, jævla sytekopper. Syklistene, så lenge de betaler skatt som normale nordmenn, eier veien like mye som enhver jævla hobbyråner som får nervøse rykninger i tutern med en gang det ligger en muskeldreven tohjuling foran en. Og ikke kom trekkende med veiavgiften, den er en dråpe i skattehavet, og pengene blir uansett ikke øremerket veier. Tro det eller ei, men det er LOV til å sykle "midt i veien". Jeg sier ikke at man IKKE skal bruke sykkel- og gangvei om det er tilgjengelig, men ofte er det snakk om en ren gangvei. På disse er det faktisk ikke beregnet å sykle så fort man vil, derfor vil de raske syklistene gjerne trekke over på hovedveien.

 

Flere seriøse syklister jeg kjenner har helt sluttet å sykle lange distanser på vanlige veier alene, det er for farlig. De må sykle to og to, og ved siden av hverandre, så bilene må gjøre en skikkelig forbikjøring om de skal forbi. Hvorfor? Fordi Ola Trailersjåfør-Nordmann og Per Hobbyrånerjævel ELSKER som regel å kjøre forbi de enslige stakkarene med så liten margin at vi snakker om velt av dragsuget alene. "Grr, de tror jo de eier veien!"

 

For min del, hvis man først skal klage på syklistene, hvorfor stoppe der? Her er andre grupper mennesker jeg irriterer meg MYE OFTERE over i trafikken:

Mopedister, eldre, yngre, de som ikke kan grunnleggende vanlige trafikkregler, folk som ikke holder vikeplikten, de som aldri bruker blinklys, de som ikke reagerer raskt nok på grønt lys, de som kjører 10km/t under farstsgrensa bare på grunn av en fotoboks, osv. En vanlig straff er ikke mild nok for disse, still dem opp mot veggen og skyt dem. Alle sammen.

Lenke til kommentar

Flere seriøse syklister jeg kjenner har helt sluttet å sykle lange distanser på vanlige veier alene, det er for farlig. De må sykle to og to, og ved siden av hverandre, så bilene må gjøre en skikkelig forbikjøring om de skal forbi. Hvorfor? Fordi Ola Trailersjåfør-Nordmann og Per Hobbyrånerjævel ELSKER som regel å kjøre forbi de enslige stakkarene med så liten margin at vi snakker om velt av dragsuget alene. "Grr, de tror jo de eier veien!"

 

 

7366881[/snapback]

 

Jeg er en av de..

Lenke til kommentar

Se for dere detta, da:

Man kjører hjem fra Notodden, og har ganske lyst tilå komma seg hjem.

Så kommer man bak en syklist. Greit nok, vi kan jo kjøre forbi an bare vi ser at det er klart, så man kjører bak syklisten i samme fart som an sykler.

Plutselig vrenger denna syklisten på styret og sykler på tvers av veien, uten noen form for signal om at han hadde tenkt til noe lignende.

Er ikke dét litt idiotisk da?

Lenke til kommentar

Flere seriøse syklister jeg kjenner har helt sluttet å sykle lange distanser på vanlige veier alene, det er for farlig. De må sykle to og to, og ved siden av hverandre, så bilene må gjøre en skikkelig forbikjøring om de skal forbi. Hvorfor? Fordi Ola Trailersjåfør-Nordmann og Per Hobbyrånerjævel ELSKER som regel å kjøre forbi de enslige stakkarene med så liten margin at vi snakker om velt av dragsuget alene. "Grr, de tror jo de eier veien!"

 

 

7366881[/snapback]

 

Jeg er en av de..

7366899[/snapback]

Du formulerer deg som et søppelhue. Hvis du a) er en av de som har måttet slutte å sykle alene, ok. Hvis du b) er en av de som liker å presse syklister ned i grøfta, så håper jeg at du glemmer å blinke en gang jeg møter på deg i trafikken. Jeg skal så gladelig ofre bilen for å kjøre inn i sånne mennesker som deg :)

 

Se for dere detta, da:

Man kjører hjem fra Notodden, og har ganske lyst tilå komma seg hjem.

Så kommer man bak en syklist. Greit nok, vi kan jo kjøre forbi an bare vi ser at det er klart, så man kjører bak syklisten i samme fart som an sykler.

Plutselig vrenger denna syklisten på styret og sykler på tvers av veien, uten noen form for signal om at han hadde tenkt til noe lignende.

Er ikke dét litt idiotisk da?

7366902[/snapback]

Selvfølgelig er det idiotisk, og vitner om at syklisten ikke har hverken særlig lyst til å følge normale trafikkregler(gi signal) eller overleve. Men å bruke dette som argument? "Alle pc-brukere tror de eier Internett, veit om en nemlig som hacket en server." Endret av egeulf
Lenke til kommentar

Nei, ska jo ikke skjære alle over en kam, men når det har skjedd flere ganger, på flere forskjellige steder - Da må man innrømme at det begynner bli litt irriterende.

Og egentlig begynte jeg å tale mot irrierende syklister på veien kun som en motvekt for irriterende syklister på gangfelt. Egentlig ikke noe som irriterer meg veldig i hverdagen. (;

Og som sagt: det har skjedd utelukkende under Tour de France..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...