Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der mista jeg feedneck skruen til min eXTCy..

Sliter også med dwellen eller noe sånt, for stiller jeg dwellen på det anbefalte for hpa så etter et par pods med reballs mister den plutselig velocity. Ballene triller nesten ut av løpet. Er nødt til å resette den og med dwellen på default så funker den fint.

 

Er forsåvidt ikke så stor forskjell på 27 og 33 på dwellen da så egentlig ikke noe problem :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lite vinterprosjekt på gang. Dyrt å kjede seg.

 

Kjøpte en billig IonXE på splat, da jeg har endel deler liggende ifra før, også ble det litt deler ifra ANSGear.

 

Bilde av ting skrudd ifra hverandre, venter på delene ifra ANSgear, så skal den settes sammen til å forhåpentligvis sloss med min andre ionXE.

 

post-86587-0-41841400-1325691644_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Total breakdown ja, måtte gå over den når jeg fikk den, selv om ca all innmaten byttes, er det greit å fjerne gammel paint og smøre stuff før det lagres.

 

Jeg kjøpte den forsåvidt ikke som ren delemarkør, men den manglet litt småting, som løp, så var mer eller mindre som delemarkør å regne.

 

Jeg hadde planer om ny body, med ny farge og styr, men ser ikke ut som at det er mulig å oppdrive billig, og body til de nye ifra gog er så klart ikke like de gamle. (var på salg på ansgear)

 

Blir vel neppe direkte unik, men jeg trengte noe å drive med, i fjor vinter var det brushless RC build, trenger å holde fingrene opptatt med noe skruing.

Lenke til kommentar

Åja okay.. Heheheh.. nei, skallene fra GOG passer nok ikke :)

 

Hehe, skjønner det.

 

Men noe som derimot er kjipt, er at boardet på GOG eXTCy'en min selvfølgelig skulle dø vettu.. forrige torsdag, var åpen dag hos Bergen Paintball Arena og tenkte å showe off til kompisene, så døde det etter jeg tok i nytt batteri. For noe bæsj.. kjøpt i september også dødt allerede.

 

Nå venter jeg bare på nytt board fra England.. i mellomtiden får jeg kanskje lånt NT eller Reflex :new_woot:

 

Kjøpte meg også Dye Throttle 68/45 med noe av pengene som kom inn til jul.. Kanontank!

Lenke til kommentar

Jeg har 2 bodyer liggende, mulig jeg prøver å modifisere en av dem for å gjøre den litt spesiell.

Evt sjekke om noen andre på web har klart å gjøre om en av Gog sine til å passe på ionXE.

 

Kjipt når ting ryker, men har i det minste original kort liggende til XE'ne.

 

Merker jeg er litt smågira på å få spilt igjen, synd det ikke er noe reball miljø her i nærheten lengre.

Lenke til kommentar

Åja okay.. Heheheh.. nei, skallene fra GOG passer nok ikke :)

 

Hehe, skjønner det.

 

Men noe som derimot er kjipt, er at boardet på GOG eXTCy'en min selvfølgelig skulle dø vettu.. forrige torsdag, var åpen dag hos Bergen Paintball Arena og tenkte å showe off til kompisene, så døde det etter jeg tok i nytt batteri. For noe bæsj.. kjøpt i september også dødt allerede.

 

Nå venter jeg bare på nytt board fra England.. i mellomtiden får jeg kanskje lånt NT eller Reflex :new_woot:

 

Kjøpte meg også Dye Throttle 68/45 med noe av pengene som kom inn til jul.. Kanontank!

 

 

Kjipt at den ble ødelagt, jeg hadde fiksa den og lagt den ut for salg og sett etter en dm8-ego7-ego8-pm8-axe.

 

Fikk NT11 idag, hvit og gull. Så det blir sikkert litt skruing på meg også.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Det er kjempekjekt å skru på paintballmarkører! Så lenge man får det til og alt går etter planen :)

 

Jeg nettopp har sendt mitt Clone VX drivetrain til Pooty51 for en polering. I tillegg har jeg kjøpt quad oringer fra oringmonkey for å få minst mulig drag, noe som skal hjelpe mye på effektiviteten og eliminerer First shot dropoff.

 

Planen er å skifte ut de dynamiske oringene med quad oringer for en mye lettere glid. Når jeg har fått alt og skiftet ut oringene så skal jeg gjøre en test og se hva slags effektivitet jeg får visst noen er nysgjerrige. Gleder meg!!

 

EDIT: Synes forresten der er flotte greier at Paintballnorge har fått ny eier! Endelig går det ann å handle der å faktisk få det man bestiller, å i tillegg få god service. Dette var en gladnyhet. Jeg kommer ikke til å nøle med å handle derifra nå, noe som jeg gjorde før.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Ja det var søren meg på tide. Jeg skal prøve å¨fjerne grøssningene inni meg når jeg tenker på de :) Jeg handler alltid hos pbgear, og fortsetter med det uansett nye eiere eller ikke.. Er det noe pbgear ikke skaffer eller at jeg får bedre pris et annet sted prøver jeg heller å gjøre en deal med han. Men jeg ønsker de nye eierne lykke til og håper de klarer å drive butikk.

 

Å skru på Nten blir nok ikke noe problem, har hatt DM10 og DM11 tidligere, samt andre spoolies. Men det er ikke noen Ego, så noe vedlikehold regner jeg med det blir on field også. Til reball gidder jeg ikke å bruke NTen, da blir det en Creed som får slite :) Creeden har jeg ikke skutt ennå, så det blir spennende. Helt utrolig digg board på den og den føles herlig i de relativt store henda mine.

 

For all del, post videre utvikling ang Clonen..

Lenke til kommentar

Joda, men det skal vel ikke mye til å gjøre det bedre enn det var :) Det tror jeg de fleste hadde greid, det var jo bare helt på trynet før.

 

Det er visst noen ildsjeler som har gjort mye for paintballen i arendal, ganske kjente fjes i paintballmiljøet der, så tror de skal greie seg ganske bra. Jeg leste bare av en tråd på splat som kunngjorde det i november.

 

Pbgear er en finfin butikk ja.

 

Å skru på dagens markører er igrunn ganske lett generelt, enten det er spool valve eller poppet. NT er VELDIG enkel å skru på. Dm er litt verre menne det er igrunn ganske enkelt for de som har vært borti en markør før. Jeg synes faktisk det er digg å sette seg ned å smøre markøren etter en dag med spilling.

Lenke til kommentar

Det synes jeg og, jekla til mye mas med vedlikehold osv når det er snakk om en max 5 min etter hver spilling :) Det er bla Jon fra Inglorious Badgers om jeg leste riktig. De fikser sikkert biffen, men de må jo ha et helvete med ordre og fikse opp i. Pbnorge mottok jo mange ordre de aldri leverte. Tok betaling også.

 

Dm er easypeasy. Jeg bytta pakninger når det var sår i de og brukte ganske lite grease. Overgreaser du DM/nt får man jo drit utover i løpet etterhvert. Da skyter man særdeles dårlig(fant jeg ut på npl 1 i år)

Lenke til kommentar

Om folk gidder å bruke 5-10min (si 15-20 totalt på alt gear) på vedlikehold etter hver spilling, vil de ha pent og funksjonelt utstyr i mange år.

Skjønner ikke hva folk tenker på når de lar markører ligge med paint innvendig og masker med paint osv, men ikke mitt gear.

 

Men, markøren jeg lekte med nå er ferdig, og den ble faktisk mer smooth enn min rette Xe, skal bli gøy å teste i faktisk spill.

 

IonXE med:

M7 Dynasty Board

CCM No-Rise Clamping Feed Neck

Shocktech Superfly Bolt

Warrior Paintball SL Trigger

Custom Products Razor Drop Forward

Custom Products Dovetail On/Off ASA

 

Grunnen til såpass brutal drop forward, er at jeg har planer om å bruke min 90CI tank på den, greit å få markøren litt balansert.

 

http://dl.dropbox.co...sjekt/IonXe.jpg

http://dl.dropbox.co...prosjekt/CP.jpg

http://dl.dropbox.co...ekt/Trigger.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...