Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Heisann! Bra du tenker å begynne med paintball.

 

De to dykkertankene kan fylles på hos dykkerbutikk/paintball-butikk eller lignende.

 

Den kompressoren han har er ikke kraftig nok. Den han har er nok rundt 10bar. For å fylle en dykkertank trenger du en 232/300 bars kompressor alt ettersom hvilket bar tankene er på.

Disse koster rundt 30.000,- så den han har vil ikke funke.

 

Nybegynner kit, tenker du på markør, mater, tank, maske eller lignende? Eller hva mener du?

 

EDIT: Så linken din nå. Tror ikke selve markøren er så gode saker. Alt det andre er greit. Bare merk at slike masker som i den pakken du linket til ikke har dobbelt glass, dermed vil det dugge. Så kjøp deg en skikkelig maske med en gang. Mange folk som tenker på helt andre ting enn maske når de handler, men skikkelig maske vil jeg si er det VIKTIGSTE og FØRSTE du skal handle!

 

Hva slags pris tenker du deg?

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på å begynne med woodsball (i skogen) eller speedball (på bane)?

 

Det du trenger først: markør, maske, mater og luft. Evt kne/albue-beskyttelse, løpsrenser og annet tilbehør kan du handle utenom/seinere.

 

Kan finne noe til deg, men det blir nok ikke før i morgen. :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Du har disse to GOG Envy & eXTCY pakkene.

 

eXTCY har såkalt "blackheart board" som gir deg flere avanserte funksjoner til din markør. Den har også "øyer" som "ser" når det er ball oppi og når det ikke er ball, dvs at den vil ikke skyte av dersom det ikke er ball. Er også med en on/off ASA (air-source adapter) som lar deg skru av luften slik at det ikke blir noe høyt trykk når du skrur ut tanken, altså lettere å koble fra. En kjekk funksjon.

 

Envy markøren er akkurat den samme bare uten blackhart board'et, øyer og on/off ASA. Så har du tenkt seinere å kjøpe blackheart board for å få flere avanserte funksjoner/turnerings-moduser som PSP/mil osv, så er det et slikt et du må ha.

 

Dette er to gode pakker.

 

EDIT: Ellers så har du også denne pakken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

PBgear er ingen dårlig side, det er et par andre du bør holde deg unna, f.eks PaintballNorge er det gjerne mye surr med.

 

Angående markørene, så ville jeg anbefalt extcy pakken. For 500 spenn får du mye til en lav penge. Det vil koste deg mer å oppgradere det samme senere.

Spesielt øyne og blackheart boardet er vel verdt oppgradering.

 

Det er samme pakkene som jeg har anbefalt flere ganger før, så kan stille meg 100% bak de anbefalingene Lami har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg kan med kniven på hjerte si at inspire havoc er en meget bra men rimlig markør. Du går etter pris så er den totalt verdt det. Leide den hos dem faktisk (dem bruker dem som utleie) alle skrøt. Men JEPaintball har forskjellige startpakker og kan skaffe alt dere ønsker, akkurat som PBGear og PBnorge og andre :) Gi dem en sjans, rask levering!

 

Jeg skryter mye av dem, av god grunn. Både kjenner jeg dem litt og jeg har opplevd leveringen meget hurtig. Fikk faktisk en pakke fra JEPaintball FØR PBNorge og jeg bestillte fra begge samtidig. Det merklige er at PBNorge er i samme by og JEPaintball to byer ifra! :p

 

Men anbefaler inspire, har prøvd mye derfra :)

 

edit: Inspire Havoc er noe likt spyder victor, litt mer "hardt" design men innmaten er helt lik. Tar 10 sekunder å demontere og 20 å montere for full rengjøring så og si :)

Endret av Daniel85
Lenke til kommentar

Nybegynnere burde kjøpe brukte Egoer eller axer, ikke low end crap.

 

Du vil få en markør som du slipper å sitte som et spørsmålstegn når noe er galt(egoer/axer er superenkle å teche), du slipper å bytte markør om du finner ut at dette er noe for deg, du vil faktisk få penger igjen for markøren(ingen vil ha low-end tro meg).

 

 

Værsåsnill, hold deg unna Gog/Azodin og de billigpakkene på nettet. Og selvom venna dine har markører som ser ut som våpen, vit at det du har er lettere, smudere å holde, bruker mindre luft, brekker mindre ball osvosv

 

Brukt Ego 07 med mag/tank skaffes for 2500 kr, 500 spenn til for en 08.

Lenke til kommentar

Det er riktig at man kan få mye nice til en grei penge på bruktmarkedet på splat.

 

Om han ønsker å kjøpe NYTT, er GOG og azodin bra markører for pengene.

 

Liten vits å kalle det low end crap, både envy/extcy og blitz holder greit følge med de andre markørene i klubben.

Enkle å skru på, driftsikre, og enkel deletilgang ved behov.

 

Og nei, jeg har ikke noen av dem selv, så føler ikke noe behov for å forsvare de av den grunn.

Men at folk må ha ego eller axe for at andre ikke skal se ned på dem, eller klare å gjøre jobben sin på banen, er bare BS.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp GOG eXTCy på lørdag, fra PBgear. Foreløpig er jeg veldig fornøyd. Skyter veldig bra og enkel å ha med å gjøre. Vil ikke si at det er "low-end crap". Føles som en skikkelig markør, men veier litt mye så du merker at dette ikke er veldig dyre saker.

 

Har ikke spilt reball med den ennå, men gjør nok det i morgen så da får vi se :)

Lenke til kommentar

Det er riktig at man kan få mye nice til en grei penge på bruktmarkedet på splat.

 

Om han ønsker å kjøpe NYTT, er GOG og azodin bra markører for pengene.

 

Liten vits å kalle det low end crap, både envy/extcy og blitz holder greit følge med de andre markørene i klubben.

Enkle å skru på, driftsikre, og enkel deletilgang ved behov.

 

Og nei, jeg har ikke noen av dem selv, så føler ikke noe behov for å forsvare de av den grunn.

Men at folk må ha ego eller axe for at andre ikke skal se ned på dem, eller klare å gjøre jobben sin på banen, er bare BS.

 

Ingen ser ned på deg, men å kjøpe low end har lite for seg, om du er helt ny og kjøper en ny markør vil du tape penger. Når du skal selge vil du ha tapt penger på nye billigmarkører, og skjer det noe er det enkelt å vedlikeholde og lett å få hjelp når man har en Dm/ego/axe/Pm etcetc. Har sett flere ungdommer med billigmarkør som sitter vedsiden av fielden og plukker når de andre spiller, mye pga ingen har eid en slik markør og ikke kan hjelpe.

 

Alle er velkommen i paintball, så det er ikke det jeg mener.

 

Gratulerer med NT11 LeGranDuc, får håpe de har fikset alle problemene fra Nt10en da :) Jeg kjøpte en Dm11 under Millenuim Paris.

Lenke til kommentar

Tja, gog, eller smartparts er det nok av folk som har skrudd på. Azodin blitz er omtrent som enhver annen poppet valve å skru på, ganske rett frem.

 

Men ja, bruktsalgverdien er ikke så høy, men du trenger ikke tape så mye heller, om markøren er behandlet pent.

 

Glad min NT10 har gitt meg minimalt med problemer, ser ut til å være litt random det der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, gog, eller smartparts er det nok av folk som har skrudd på. Azodin blitz er omtrent som enhver annen poppet valve å skru på, ganske rett frem.

 

Men ja, bruktsalgverdien er ikke så høy, men du trenger ikke tape så mye heller, om markøren er behandlet pent.

 

Glad min NT10 har gitt meg minimalt med problemer, ser ut til å være litt random det der.

 

Jepp. Jeg mener det er et dårlig tegn når en så dyr markør ikke fungerer. De måtte tilbakekalles mange av de og samtlige(absolutt alle) jeg har møtt som skyter NT10 brekker ball. Det endte med at mange valgte Rec-Ball og treningsball fremfor skjør maling.

 

Og det sier litt at prisen på en Nt10 er nede i 3500-4000 kr på div forum og salgssteder. Så du har hatt griseflaks om du ikke sliter med ballbrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...