Gå til innhold

Omtale av Heroes of Might and Magic V (PC)


Anbefalte innlegg

Historien var utrolig lite inspirerende ja. Jeg er også litt delt i synet på heltenes kampdeltakelse. Jeg vet 4-ern fikk mye pepper for å la helten delta aktivt i kampen, men jeg savner dette nå. Ellers er kampsystemet bedret i forhold til tidligere versjoner, byene er mer smidige enn 3-ern og grafikken er veldig godt gjennomført.

 

Er det forresten noen som har oversikt over sys rq på spillet? Har gått over til 2,8 celly midlertidig, og spillet henger i splash-en mellom videoer og menyen (den svarte skjermen med logo bare). Finner ikk essen :blush:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det forresten noen som har oversikt over sys rq på spillet? Har gått over til 2,8 celly midlertidig, og spillet henger i splash-en mellom videoer og menyen (den svarte skjermen med logo bare). Finner ikk essen  :blush:

6145892[/snapback]

 

Supported OS: Windows® 2000/XP (only)

Processor: Pentium® 4 or AMD AthlonTM 1.5 GHz (Pentium® 4 2.4 GHz recommended)

RAM: 512 MB (1 GB recommended)

Video Card: DirectX® 9 compliant w/ 64MB RAM (128 MB recommended)

Sound Card: DirectX® 9 compliant

DirectX Version: DirectX® 9 or higher (included on disc)

CD-ROM: 12X CD-Rom or better

Hard Drive Space: 2+ GB

Multiplay: Broadband internet connection

 

*Supported Video Cards at Time of Release

NVIDIA® GeForce" 3/4/FX/6 families (GeForce 4 MX NOT supported)

ATI® Radeon® 8500/9000/X families Matrox Parhelia"

 

Laptop versions of these cards may work but are NOT supported.

 

http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc...04/m/1431073344

Lenke til kommentar
Hvor mange fraksjoner er det, og kan dere fortelle litt om de?

6141889[/snapback]

 

Det er 6 fraksjoner:

Navn - Helt type - Beskrivelse

Academy - Wizards - Arabisk inspirert, best på magi.

Dungeon - Warlocks - Undergrunns fraskjon, mørkalver, magi og angrep.

Haven - Knights - Mennesker, Best på kamp (ikke magi)

Inferno - Demon Lords - Demoner, "all around".

Necropolis - Necromancers - Vandøde

Sylvan - Rangers -Skog/alve-fraksjon, veldig raske

 

For langt bedre beskrivelser enn dette sjekk:

http://www.the-genies-lamp.com/heroes_5_main.htm og

http://www.celestialheavens.com/ (under "town details")

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Meget skuffet over HoMM5.

 

Nummer 3 er klart kongen på haugen, etterfulgt av 4.

Det er så mange nedgraderinger. feks Mills som ikke lengre gir det resurser hver uke, du må løpe ut å hente dem.

 

For meg betyr 3d i HoMM spill null. Vi spiller HoMM for story og kamp systemet.

 

Story manglet.

Kamp, totalt uengaskjerende.

Byer, rotete. Ødelagt hele sjarmen de gamle spillene hadde.

Helter, 4 hadde en genial oppsett på helte egenskaper. Den største skuffelsen, dette var for rotete.

 

I tillegg, har vi fått samme latterlige WOW grafikk i kampene.

Tror jeg ikke kan nevne en ting i 5 som er bedre enn 3 eller 4.

 

4/10

Lenke til kommentar

Synes det meste i HoMM V var bedre enn 3'eren og 4'eren, utenom AI som er ganske svak for øyeblikket (blir nok oppdatert). Lenge siden jeg har hatt denne følelsen i et spill av at jeg bare må spille noen timer til (og ja, jeg har prøvd ganske mange spill :p), rett og slett et fantastisk spill.

 

Det når ikke helt opp til HoMM 1, men det kommer nok aldri til å skje, spillet var jo fantastisk når det kom ut. HoMM V tar i hvert fall en sterk andreplass bak HoMM 1.

 

Og for de som ikke vil ha tekniske oppdateringer i spill (bedre grafikk osv), kan bare holde dere til tidligere spill i serien (selv om jeg synes 5'eren er bedre enn disse). Grafikk betyr jo ingenting?

 

Når det gjelder HoMM-serien så blir alltid alle fans sterkt angrepet av nostalgi, merkelig det der. Husker når HoMM 2 kom ut, når HoMM 3 kom ut og når HoMM 4 kom ut, alltid masse klaging fra fans og alt var bedre før...

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har et sterkt ønske om å bosette seg i leiren til alvene? :) Hver gang jeg trykker på alveleiren med den magiske musikken og det utrolig flott konstruerte treet med alveboligene så kommer jeg i en go stemning :love:

 

HoMM V er et av de spillene som jeg har likt best i år.. Som noen har poengtert, greide utviklerne å komme seg tilbake på den gode gamle stilen feks 3ern hadde. Dermed kommer også spillbarheten. AI`en er litt dårlig kanskje, men forhåpentligvis blir dette fixet i patchene fremover..

 

Det eneste jeg ikke helt liker er den brå slutten man får når man har fullført et oppdrag. Kunne ønske de hadde laget statistiske tabeller over hvordan spillet har utviklet seg. For eksempel en tidslinje, hvor mye resursjer man hadde brukt, hvor mange borger og hero`s man hadde++. Blir liksom litt kjedelig å få opp en melding som sier "you have won" for så å hoppe til hovedmenyen..

Endret av Dunah
Lenke til kommentar
(...)

En ting jeg savner fra !anmelder!, merket ingen kommentar angående "nye måten" å bygge på. Jeg personlig hater den, da det er så uoversiktlig og vanskelig å fortutse hva som skal komme. Samtidig så står det ingen beskrivelse av artifactsene hero har equipped......??

(...)

 

6139325[/snapback]

 

Hvis du vil se hele building treet, er det en scroll nederst til høyre du kan klikke på i build menyen. Merk også at noen bygninger krever "town level" dvs antall bygninger du har bygget, til å være en viss verdi. (dette for å unngå at man kan gå rett til å bygge krafige units på veldig kort tid, som i 3'ern ;) )

 

De fleste artifacts har detaljerte infos hvis du høyreklikker på dem. Virker som det er et par som mangler description, må være en bugg.

 

Kommer en patch snart, skal fikse mange bugs og sånnt. Kanskje det blir fikset da.

 

Jeg for min del kose meg med spillet og gleder meg til de 10 nye mapsa, map editor, og forhåpentligvis noen team maps.

 

Og jeg håper også ryktene om random map maker stemmer. :)

Lenke til kommentar
Hvor mange fraksjoner er det, og kan dere fortelle litt om de?

6141889[/snapback]

 

Det er 6 fraksjoner:

Navn - Helt type - Beskrivelse

Academy - Wizards - Arabisk inspirert, best på magi.

Dungeon - Warlocks - Undergrunns fraskjon, mørkalver, magi og angrep.

Haven - Knights - Mennesker, Best på kamp (ikke magi)

Inferno - Demon Lords - Demoner, "all around".

Necropolis - Necromancers - Vandøde

Sylvan - Rangers -Skog/alve-fraksjon, veldig raske

 

For langt bedre beskrivelser enn dette sjekk:

http://www.the-genies-lamp.com/heroes_5_main.htm og

http://www.celestialheavens.com/ (under "town details")

6146387[/snapback]

 

Takk takk :) Var litt sløv og gadd ikke å sjekke Mr Google ;)

Lenke til kommentar

HeroesV er fett.

 

HeroesIV var fett det også.

 

HeroesIII var rett og slett konge.

 

sliter litt med å skjønne at noen mener HeroesIII er bedre enn de to nyeste.

det er jo mange generasjoner med grafikkoppgraderinger og spillbarhet i mellom.

 

nostalgiske grunner kanskje? det kan jo forståes.

men spillbarhet og histori osv i feks HeroesIV er jo veldig overlegent nr III.

 

har vel spilt både III og IV i noen uker i strekk så kjenner jo spilla rimelig ut og inn.

 

synest at HeroesV har fått med seg veldig mye av det klassiske "good-stuff" fra nr III samt oppgradert grafikk osv mye bedre enn men allikevel inspirert av IV'rn.

 

musikken på både III,IV og V er jo kjempebra. ser ikke at det er oppgradert vesentlig på en måte. seff er det bedre teknologi som blir brukt og med det penere lyd osv, men allikevel samme stemningen i forhold til spillet.

 

er enig med en av forumulurene at det er et savn den "totale" oversikten som fantest i IV. men ikke krise.

noe jeg savner mer fra nr IV er at "stakk" fra heltens arme ikke lenger kan operere på egenhånd igjen. og også kjiipt at vi igjen må ut i creap-dwellings for å hente ekstra-creatura. burde vært mulig å sendt "caravans" istedenfor.

 

ai er blitt vesentlig forbedret. ikke bare motstandsmessig men også "creeps" rundt omkring på kartet har fått mer iq. "autocombat-mode" fungerer også mye bedre nå. gjennstår jo fortsatt en del, men kult med knappen som gjør det mulig med replay for å fikse en "broken" krig og rette opp slik at en feks ikke mister et par hundre enheter uten grunn.

 

for dem som ikke liker hverken ageIII eller warcraftIII osv så er antakelig ikke dette spillet for deg. men liker du å plundre og pusle litt og er fan av flott graffikk, samt har 2gb ram så er dette et spill for deg. (lagger ved 1gb minne, swapdriven blir aktivert ved kamera-"floating".

 

og er du en slik III-lover så er blir du iallefall fornøyd.

de som likte IV'rn bedre en III'rn vil nok bli litt skuffet over et par mangler men vil nok se at dette er til di grader compansert for i gameplay, oversikt og grafikk generellt.

 

peace.. char: 8/10 ?? (8 pga tørt å satse på III formularet.

Lenke til kommentar
Og forresten... de som klager over at AI ikke oppgraderer byene? Spiller akkurat nå på et custom game på letteste vanskelighetsgrad (normal) og har nettopp tatt over to byer på lvl 33 (maks utenom capitol), så jeg ser ikke helt hva som har skjedd i de spillene dere spiller...

6149186[/snapback]

 

Det skjer alt for ofte at den ikke gjør det. Har mine mistanker om at grunnen er fordi AI er for feig til å gå i combat hvis ikke oddsene er vesentlig store for å vinne. Har spillet gjennom et helt kobbel av games nå, og tendensene er klare, selv i campaign.

 

Derfor er det på veldig mange games at wood og ore mines ikke blir tatt fordi computern ikke har nok overveldede styrker for å ta ut forsvaret. De får derfor da heller ikke oppgradert byene sine noe særlig (da wood og ore er grunnsteinen), og er da stuck med sine low lvl byer og creatures.

 

Computern får jo flere lavlevel styrker etterhvert, men samtidig øker også antall nøytrale creatures, så han klarer aldri å få et stort nok overtak.

 

Dette skjer litt avhengig av hva slags rase computer er, samt hva slags type neutral creatures som guarder mines.

 

Har lagt merke til i campaign at computer er veldig sløv med å ta ok / godt beskyttede skatter og mines selv om han har mer enn nok styrker for å ta dem, spesielt på 3. brettet på campaign 2 (med demons), hadde computern selv med den beste byen fullt oppgradert (i nordøst), ikke tatt alt rett rundt byen da jeg tok den siste byen dems.

Lenke til kommentar
Det har vert snakk om at AI'en trenger å gjøres mere agressiv. tror kanskje det kan være at noen AI'er gjøres mere/mindre agressive enn andre. Møtte en AI i custom game som hadde byggd opp en kjempe army og hadde herja ganske godt med de andre...

6151781[/snapback]

 

I det custom spillet jeg holder på med så utryddet den ene computeren alle de andre mens jeg byge opp by og hær og vandret rundt på kartet :p (holdt også på å tape en kamp hehe, mast en god del titalls arch devils der ja)

Lenke til kommentar
Hvis du vil se hele building treet, er det en scroll nederst til høyre du kan klikke på i build menyen. Merk også at noen bygninger krever "town level" dvs antall bygninger du har bygget, til å være en viss verdi. (dette for å unngå at man kan gå rett til å bygge krafige units på veldig kort tid, som i 3'ern  )

 

aha! :thumbup: rart jeg ikke har lagt merke til den.. :hmm:

 

Men uansett så har jeg ikke helt klart å ta opp spillet igjen etter å ha fullført campaignene. Tror nok det blir EQ multiplayer inntil det kommer noen mod eller fin oppgradering som gjør noe med alle småelementer som plager meg.

 

Det eneste jeg ikke helt liker er den brå slutten man får når man har fullført et oppdrag. Kunne ønske de hadde laget statistiske tabeller over hvordan spillet har utviklet seg. For eksempel en tidslinje, hvor mye resursjer man hadde brukt, hvor mange borger og hero`s man hadde++. Blir liksom litt kjedelig å få opp en melding som sier "you have won" for så å hoppe til hovedmenyen..

 

Ganske enig. Savner rankinglista! var jo halve grunnen til at en spilte opptimalt. Nå går det hele rett og slett ut på å greie det. Hvilket er altfor lett (mener nå jeg da..)

 

Skulle gjerne ønske jeg digga Heroes V, men det gjør jeg ikke i det hele tatt. Likte alle de andre spillene i serien når dem kom, og Heroes IV fikk en god ranking pga den varme historien den serverte. Jeg savner det så inderlig i heroes V. Heroes III var ypperlig til multiplayer, og det er ikke min erfaring ennå. Får håpe på en expansion som løser alle problemer! :ermm:

 

victurus!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...