Gå til innhold

Omtale av Heroes of Might and Magic V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uoriginal historie?

6132580[/snapback]

Ikke uoriginal, bare kjedelig og uengasjerende fortalt. :)
KATASTROFAL score... Har anmelder i det hele tatt *PRØVD* single player custom games? Og har han sjekket AI her? Campaign varer så så lenge, og så er det custom games... [...] Spillet er bra, men veldig ubalansert, og med total manglende AI burde det i allefall ikke fått mer enn 7...

6133725[/snapback]

Ja, jeg har det. Og jeg har sjekket AI-en. Merket ingen problemer, men så er jeg ingen HoMM-veteran (har spilt 2 og 3 en del, men det begynner å bli en stund siden). Slet en del i løpet av kampanjene også, selv om jeg skal være enig i at det ikke er noen Deep Blue vi har med å gjøre. Men, igjen... HoMM5 står (dessverre?) ikke tilbake for andre spill det er naturlig å sammenligne med i AI-avdelingen, så jeg så ingen grunn til å trekke for det.

Nå vet selvfølgelig ikke jeg noe om hvilken bakgrunn du har for å kalle AI-en "ikke-eksisterende", men fra mitt synspunkt (hvor jeg etterstreber objektivitet), fant jeg ikke dekning for å si noe i nærheten av dette. Håper det forklarer litt hvorfor nieren ble utdelt. :)

Er det noen her som hvet vor jeg kan laste ned eller få tak i I eller II??
Dersom du betaler for Deluxe Edition av HoMM5, følger HoMM2 med på DVD-en. Da vet du det, iallfall. :) Endret av Yetipants
Lenke til kommentar
Er det muligheter for Hot Seat? Elsket denne funksjonen i de tidligere spillene.

6135753[/snapback]

Hot seat er mulig :thumbup:

 

Men.

Kor i F! er alle de custom game?

jeg er en av de få som nesten ikke har fullført campaign men holder jo på nu for tia på de gamle men kor e custom game?

uff har jo ordna noe bullshit men da er det mye tøv

og baneutvalget? :!: :!: :!:

L O L store bokstaver her altså!

vet folk kan lage egne baner å poste dem på ei sånn sia menne:/

liksom det er ikke det samme:( man får ikke den proffølelsen man får når man spiller noe produsentene har laget:'(

Lenke til kommentar

Fyfaderullan ;) Dette har jeg ventet lenge på og fikk beskjeden i går fra gamezone at de sendte spillet til meg :) Spilte demoen til jeg smeltet grafikkortet (ingen spøk faktisk, kostet meg dyrt å få nytt), og nøt hvert eneste sekund fra demoen. CE av spillet er selvfølgelig bestilt og jeg sitter nå og oppfordrer mine kjære lærere til å starte revolusjon og utvide den streiken litt slik at jeg med sikkerhet kan kaste meg inn i en verden som tar en tid å komme seg bort fra ;)

 

PS: For alle dere HOMM veteraner sjekk detteHOMM Pakke

Lenke til kommentar
Er det med map editor til spillet?

6136960[/snapback]

Nei, men det kommer.

In the couple of months following the release, we'll offer updates containing notably :

- 10 more multiplayer maps

- the map editor

Of course these updates will squeeze unforeseen bugs and improve the balance, but besides this and what i listed, we are planning more content, although i wont detail it now.

Ref: http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=1683

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Er litt overrasket av scoren. Her er hvertfall mine erfaringer. AI er __utrolig__ dårlig. Veteraner som har spilt siden heroes 1 (kremt meg), raser gjennom dette uten problemer. En ting jeg personlig la merke til var at AI kompenserer vanskelighet ved å ha growth på noen av heroene, spesielt de du må ta, hvilket jeg føler er helt latterlig. 3 byer greier ikke å pumpe ut mer enn 1 hero har alene i growth.... Når jeg samtidig da kan lage en hero som beveger seg diagonalt motsatt en av maskinas heroer, og maskina blindt følger etter, blir det dumt, VELDIG dumt. Er jo bare å avlede med dem!! (spiller hardcore btw...)

 

Når det gjelder flerspiller:

Utrolig dumt at man som i heroes IV ikke kan gå inn i bygninger og titte, planlegge fremtidige trekk. Samtidig er map'sa som følger med elendig egnet for multiplayer, da creaturerne er altfor sterke og en ender opp med å sloss mot PC istedet for hverandre. Ubalansert er dette og, håper det kommer updates fort og veteraner lager maps asap.

 

En annen ting er at gråsonene ikke eksisterer lenger. Det vil si at du bare kan sende ut en fersk hero, løpe rundt og så har du totalt oversikt over mappet. Fienden kan umulig snike seg inn... Trenger da vitterlig ikke noe forsvar, rekker alltid å komme hjem om du er flink nok med å scoute.

 

En ting jeg savner fra !anmelder!, merket ingen kommentar angående "nye måten" å bygge på. Jeg personlig hater den, da det er så uoversiktlig og vanskelig å fortutse hva som skal komme. Samtidig så står det ingen beskrivelse av artifactsene hero har equipped......?? Opplevde du aldri buggen som gjør at du ofte ikke treffer ting du skal plukke opp?

 

Det ubisoft har gjort med dette spillet er rett og slett å konvertert i 3D. Dette har de vitterlig greid bra! Imidlertid virker d som fokuset var kun der. For det meste ellers er på et ganske lavt nivå. Historien som heroes IV og heroes II presenterte er borte vekk, istedet får vi servert noen middelmådige videoer hvor heroene lyser opp og annenhver setning er noe så klisjè fylt at jeg blir flau. Musikken er også H4 underlegen.

 

Dette var virkelig et skritt tilbake når det gjelder alt annet enn grafikk.

 

Anmelder sier selv at han ikke har spilt serien så mye, og jeg kan forstå at dette virker nytt, spennende og bra da. Imidlertid, en som har vært borti serien vil finne det ekstremt irriterende å se at mange, mange gode elementer er borte vekk. Se bare på antall spells. -og hvor er .pdf fila med creaturene og bygningene?

 

 

6/10 max. :cry:

 

Victurus!

Lenke til kommentar

likte ikke spillet i det hele tatt, alt det gjorde var at jeg fikk lyst til å spille 3'eren igjen. syns "Creaturs" man kan kjøpe var veldig kjedelige. og hadde ikke noe personlighet.

og hva er dette med at vampyrene som bruker sverd veldig rart.

 

syns også grafikken i byene var dårlig. ikke noe stemnig i det hele tatt.

byene i 3eren var jo bare drit kule. mens her er de lite oversiktlige og kjedelige.

 

nei, dette var ikke noe bra. syns det var like dårlig som 4eren

Lenke til kommentar
har du en by, er standar i heroes spillene at man har en uke på seg å skaffe en by ellers taper man

6139948[/snapback]

Ja du må ta den innen en uke. Som gunfreak19 må man på det fleste kart ha en by ved hver overgang til ny uke for å ikke tape. Om man må skaffe seg en by vil dette stå i en av objective tekstene.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...