Gå til innhold

Omtale av Heroes of Might and Magic V (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg level jekka opp Cedrik (eller hva han heter) på siste brett i første campaign med en liten cheat. Etter å ha spilt en stund fant jeg et fort som jeg angrep.. Der var det 1k Arch Devils, 4k Imps osv. Jadda, her snakker vi få smekk på pung for å ha juksa ;)

Bare å begynne på nytt.

6161945[/snapback]

 

Det brettet du snakker om, og det fortet, der ER det så mange uansett om du juksa eller ikke... Det er ikke meningen du skal ta den borga som ligger innenfor der. Du skal gå i det andre fortet som er rett sør når du får quest update for det :)

6164746[/snapback]

 

Ikke noe problem å ta den borgen, bare bruk gode gamle dimension door :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har kommet til 3 brett med hun første dama oger i lv. 15, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg får tak i eller bruker spells. kan noen hjelpe meg?

6161200[/snapback]

 

tips for spell bruk

 

nede i høyre hjørnet på skjermen (ps bruker 1280x1024, bruker du mindre oppløsning kan den hende du må scrolle ned litt og litt til høyre?)

anyway ned i hjørnet har du alle funksjonene du kan styre med.

en slags sekskantet sirkelting. (rart forklart, men du skjønner når du gløtter på det)

eller slags blomst er mulig bedre forklart??

på den ene sirkelen er det bilde av en bok.. hm wonder could it be?? yes det er spellboken.. klikke på denne så får du tilgang til spells.

 

"in combat" er det det samme symbolet du skal bruke men da står det litt lenger opp på den samme blomsten nede i høyre hjørnet.

 

håper du finner ut av det.

 

peace.

Lenke til kommentar

Spilte det litt, egentlig jækla kjedelig synes jeg.

 

Graver heller fram 2ern igjen. (Som er det beste av HoMM spilla)

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, har ikke testet så mye. Men alt er for overdådig. De makser grafikk. Byene er uoversiktlige (uvant byggesystem) Litt problemer med å bevege meg i terreng.

Kampene er kjedelige, ihvertfall de få jeg har vært borti.

 

Menmen, kanskje det bedrer seg. Ser ikke helt behovet for å lage en total newbiecampaigndel.

 

Og hvorfor forklarer omtalen så altfor mye hva du kan gjøre? Det er et HoMM-spill. Vi vet alle hva det går ut på. Hadde håpet at det hadde blitt litt mer anmeldelse og litt mer kritikk.

 

Dette spillet fortjener ikke tittelen klassisk (9/10). Det er sikkert morro. Men de eneste som kan nå klassisk i denne serien, utenom muligens 1ern som jeg ikke har spilt. Er 2 og 3. Der 2ern er VELDIG STERK og 3ern er svak.

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med mission 3 "The conquest" med Inferno (Campain 2) Jeg sliter noe forferdelig med den

 

Her må du ut og herje meget fort. Heroen som du må ta har growth og mappet florerer med gode creeps. Jeg lot være å bygge i byen jeg startet med, og konsentrerte meg om å få skyttere i de byene jeg tok over. Løp ut og ta dem så fort du kan. PC'en vil fort sende ut en ganske sterk hero til å ta deg, nøkkelen er å lokke han til en by med masse forsvar.

 

Håper dette hjelper.

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Har egentlig kun spilt multiplayer (LAN) til nå, men allerede har spillet klikket 2-3 ganger. Dette lover ikke bra, er det noen andre som har samme "problem" ?

 

Jeg har collectors edition btw.

 

Det jeg har opplevd en del ganger er at spillet kræsjer når en medspiller angriper. Motparten har gått i fight, mens jeg ikke har blitt angrepet. Så resultatet har blitt at kampen ikke kan starte, pga motspiller venter på at jeg skal plassere ut army (tactics). Har vel opplevd d ca 4-5 ganger. Ellers har det gått greit.

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Har bare fått spilt det en gang. Når jeg prøver og starte det no kommer det bare opp en feil melding. Har prøvd og laste ned no-CD Crack men det hjalp ikke.

Det jeg har spilt til no virker no bra. Liker at det var små videoer mellom oppdragene.

 

Hvordan feilmelding får du opp? hvis det er noe med .dll fil, som mange jeg kjenner har vært borti prøv dette:

 

legg dll fila som ligger her: http://home.no/fat-b/d3dx9_25.zip i c:/windows/system eller system32. Dette har løst problemet til mange som jeg kjenner hvertfall.

 

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Da har jeg lest rundt på forumer rundt omkring og sett at det er relativt vanlig at spillet klikker i multiplayer. veldig synd, da multiplayer er det som er morro i heroes. Er også alt for få maps, hva tenkte de på?

 

Noen som vet når det kommer en patch som forhåpentligvis fikser multiplayer bugs og ikke minst flere maps?

Lenke til kommentar
Da har jeg lest rundt på forumer rundt omkring og sett at det er relativt vanlig at spillet klikker i multiplayer. veldig synd, da multiplayer er det som er morro i heroes. Er også alt for få maps, hva tenkte de på?

 

Noen som vet når det kommer en patch som forhåpentligvis fikser multiplayer bugs og ikke minst flere maps?

6183085[/snapback]

 

Ja, det kommer en patch som fikser dette etter det jeg har lest. Tror det er snakk om flere maps, map editor og/eller random map generator. Samt en easy vanskelighetsgrad for de av oss som suger i strategispill :p

Lenke til kommentar
Jeg likte spillet ganske så godt. Eneste problemet var at jeg ikke fikk det til å kjøre i Windows vista...ingen som har samme problemet ? :hmm:

6181551[/snapback]

Hvis du kjører Vista er det i så fall en beta og da kan man kanskje ikke forvente at alt mulig skal funke? ;)

6184389[/snapback]

 

det er sant...men har ingen problemer med andre spill... :hmm:

Lenke til kommentar

Må si at etter å ha spilt X antall helseskadelige timer med de foregående titlene i denne spillsjangeren, Heroes V tar seg bra ut i 3d. MEN, jeg personlig savner faktisk 2d feelingen, liksom dette som var Heroes of might and magic, et enkelt og lettfattelig spill men som gir deg en helt utrolig spillfølelse. 3d og gameplayen som følge av dette ble litt rotete og uoversiktlig, en må liksom være mer konsentrert på å ha den rette kameravinkelen og oversikten enn å i det hele tatt få med seg hva som skjer og nyte spillet. Det ser flott og fint og fancy ut, men spillegleden min forsvant i kamerasurr og mitt forsøk på å kontrollere dette. Jeg satt litt igjen med feelingen at nå har Ubisoft hoppa etter Wirkola, og de tryna på kullen..mulig det er jeg som bare er nostalgisk her som ønsker å beholde Heroes titlene i 2d, men jeg har aldri spilt dette spillet for grafikkens skyld, da hadde jeg kjøpt meg en xbox og en pose med cheeze doodles for lengst, dette er en spillserie som har en helt utroli gameplay, som gir deg endeløse netter med kompiser over Hotseat,gamle grandiosastykker og cola, fyrstikker under øya for å holde deg våken og som en narkoman på jakt etter mere dop. Derfor, ble litt skuffa over Heroes V, må innrømme det, 3d funka ikke for meg:( men men, har jo 4 andre titler å spille på..Musikk-upgraden i dette spillet var heller ikke noe særlig, vel, de har i det minste ikke med den VANVITTIGE operathemen som du fikk i borgene i Heroes 2..Litt reduserte custom game muligheter er og ikke noe pluss, da en ekte heroes fantast kjapt runder campaigns, jeg har da heller aldri vært noe fan av campaigns grunnet level-roofene...Min erfaring med Heroes V er da at det er litt sjel-løst, og gjemmer seg bak et bra utseende med en gameplay som ikke tilsvarer de tidligere utgivelsene. Savner å kunne slåss med Characterne, men dette er vel Homm3=Homm5, AI`en er jo latterlig,eneste brukanes AI er den de hadde i Homm2 etter min mening.Eneste som teller med HOMM serien, er gameplay gameplay gameplay og med Heroes V har Ubisoft etter min mening pakka hundedritt inn i konfettipapir og servert det.Ser pent ut,smaker dritt.

Endret av SuperBonden
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...