Gå til innhold

Final Fantasy er vært ps3 alene syns jeg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JO dere får kose dere med FF. Og viss du kjøper PS3 bare får dette spillet, jo så versegod.  FF er jo bare kjedeligt. Rollespill skal ikkje vere slik, vente på tur å drit.

6439173[/snapback]

Sant; akkurat det med å vente på tur er kjipt. Her gjør spill som Grandia-serien og Tales-spillene det mye bedre. Tales of Legendia var knall...nå venter jeg på Tales of the Abyss :)

Endret av enl
Lenke til kommentar

Synd for dere som ikke liker FF. Men kan dere virkelig ikke innrømme at dette ser utrolig bra ut?

928790_20060508_screen002.jpg

 

For min del vil dette være verdt det i seg selv. Gleder meg :yes:

 

JO dere får kose dere med FF. Og viss du kjøper PS3 bare får dette spillet, jo så versegod. FF er jo bare kjedeligt. Rollespill skal ikkje vere slik, vente på tur å drit.

 

Hvem sier at rollespill ikke skal være sånn?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Nei jeg mener heller ikke at man skal kjøpe spill etter grafikken, og dersom du ikke liker turbaserte kamper, så er vel valget enkelt. Jeg liker dette systemet, og ingenting tyder på at jeg skal skifte mening heller. ;)

 

Edit: Og den filmen var forresten utrolig bra! :D

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det endres i FF 12, der skal de prøve med et mer real-time-aktig system, er litt usikker på hvordan det fungerer, men.

Mens i FF 13 vil det visstnok gå mer tilbake til det gode gamle Final Fantasy igjen, der målet deres er å kunne overføre kampene fra filmen Advent Children til in-game (med tanke på grafikk o.l.)

Men alt vil selvsagt være bare spekulasjoner, siden vi vet svært lite om nr. 13 enda. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er "på tide" at Final Fantasy kvitter seg helt med turbasert-systemet. Det har vært en del av serien helt siden dens start i 1987, og det er en av de tingene man virkelig forbinder med Final Fantasy. Vi som liker Final Fantasy, liker også dette systemet, og da tror jeg det vil tapes mye på at de plutselig skal få spillene til å ligne mer og mer på andre ordinære rollespill.

 

Selvsagt må man tenke nytt, og jeg syns det er bra at de fornyer ting og sånn, men vil ikke at de skal gå helt bort i fra dette kampsystemet. Da kan de like greit gi spillene andre navn.

Lenke til kommentar

Ganske enig med Nevnarion her. Turn-based systemet er det enkelte forbinder med FF spillene og det er strategisk slåssing på høyt plan. Hadde de hatt Materia systemet på FF 13 så hadde det selvfølgelig vært en drøm, men på en eller annen måte så drar Square-Enix systemet lenger vekk fra det vi er vant til og det kan skape furore.

 

Men pga. en nydelig historie og vakre omgivelser/karakterer så er det ikke så farlig. Tross alt historien som binder folk til FF spillene. Jeg mener også at FF XIII er verdt en Ps3 alene, men skal ha andre titler på drømmemaskinen min. Har FF XII nå på Japansk, men EU/PAL versjonen skal jeg kjøre på Ps3 så snart jeg får den og spillet:)

Lenke til kommentar
JO dere får kose dere med FF. Og viss du kjøper PS3 bare får dette spillet, jo så versegod.  FF er jo bare kjedeligt. Rollespill skal ikkje vere slik, vente på tur å drit.

6439173[/snapback]

Skal ikke Rollespill være slik? Spilt mye brett-rollespill eller? Kaste en terning, flytte. neste mann, kaste en terning, møte en finende, bestemme action, kaste en terning, utfall av action, fiende gjør ditt og datt på grunnlag av din action, kaste en terning for å finne utfallet av fiendenes action..

 

Høres turn-based ut for meg.

 

Og ellers så fungerte ATB systemet helt ypperlig for meg. Eneste som ble litt kjedelig i lengda var splash-screens'a når en gikk i kamp.

En kombinasjon med Materia-systemet, og ability-systemet i FFIX så hadde ting blitt meget bra IMHA.

 

OG i mine øyne er FF værdt PS3 alene, akkurat som FFX var værdt PS2 alene :)

Lenke til kommentar
Skal ikke Rollespill være slik? Spilt mye brett-rollespill eller? Kaste en terning, flytte. neste mann, kaste en terning, møte en finende, bestemme action, kaste en terning, utfall av action, fiende gjør ditt og datt på grunnlag av din action, kaste en terning for å finne utfallet av fiendenes action..

 

Høres turn-based ut for meg.

6444231[/snapback]

 

Dette er bare tilfelle fordi de ikke fant på noe bedre.

Lenke til kommentar
Skal ikke Rollespill være slik? Spilt mye brett-rollespill eller? Kaste en terning, flytte. neste mann, kaste en terning, møte en finende, bestemme action, kaste en terning, utfall av action, fiende gjør ditt og datt på grunnlag av din action, kaste en terning for å finne utfallet av fiendenes action..

 

Høres turn-based ut for meg.

6444231[/snapback]

 

Dette er bare tilfelle fordi de ikke fant på noe bedre.

6444274[/snapback]

Og poenget her er? Utsagnet var "dette er ikke rollespill", det impliserer at alt som tok ibruk turn-based systemer IKKE er rollespill.

 

Spill som Oblivion,Wow,Guild Wars slikt kamsystem er rollespill! Og det er jo det som er gøy!

Hver sin smak, personlig så synes jeg hack'n slash mentaliteten i Morrowind/Oblivion er så som så. I morrowind er den urealistisk. Wow har jeg bare sett på, og kan vel si jeg liker bedre, og Guild Wars har jeg ikke prøvd, men går utifra at den er lik wow

Lenke til kommentar

Og poenget her er? Utsagnet var "dette er ikke rollespill", det impliserer at alt som tok ibruk turn-based systemer IKKE er rollespill.

6444471[/snapback]

 

Det mener jeg er tilfelle i dag ja, det var annerledes for 10 år siden. Turnbased er utrangert og det finnes mange bedre løsninger. Et skjult turbasert system er også en gunstig løsning (bruker seg ikke turene og de blir utført i bakgrunnen, slik at spillet føles realtime ut).

Lenke til kommentar
Da får du samme problemet som i WoW hvor animasjonene ser helt på trynet ut . Nye Final Fantasy river seg totalt vekk fra dette og gir deg ordentlig 100% realtime slåssesystem. Systemer som i WoW er eldgamle.

6444666[/snapback]

 

Det jeg påpekte er at det meste er bedre enn turbasert-slossing som i de tidligere FF-spillene. At et ekte realtime system er det beste er jeg selvfølgelig enig i.

Lenke til kommentar

Jeg så den videoen av FF13, har en anelse om at kan bli som Tekken bare med våpen.

 

Spill som Oblivion,Wow,Guild Wars slikt kamsystem er rollespill!  Og det er jo det som er gøy!

6444306[/snapback]

 

Da har du ikke prøvd så mange andre rollespill. Baldurs Gate 2 f.eks, er turbaserte regler i det spillet selv om du ikke ser så mye til dem. Eksistert turbaserte rollespill lenge før realtime rpg eller hva de kaller det. Selv synest jeg Wow og Guild Wars er eksempel på "dårlige" rollespill selv om jeg spiller dem selv. Spillene er gode nok de, men vil ikke legge dem i samme kategori som f.eks Baldurs Gate ol.

 

Har en liten tvil på at FF13 blir som vist i videoene/bilder. Har dere sett videoene til Wow så skjønnere dere hva jeg mener ^^

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...