Gå til innhold

Det motsatte valg mai/juni 2006


Det motsatte valg: Gi din minusstemme  

225 stemmer

  1. 1. Det motsatte valg: Gi din minusstemme

    • Demokratene (2.14%)
      2
    • Det Liberale Folkeparti (1.60%)
      1
    • Fremskrittspartiet (22.99%)
      76
    • Høyre (5.35%)
      5
    • Kristelig Folkeparti (27.27%)
      32
    • Kystpartiet (0.53&)
      1
    • Pensjonistpartiet (0.53%)
      1
    • Rød Valgallianse (5.35%)
      7
    • Senterpartiet (1.07%)
      3
    • Sosialistisk Venstreparti (21.39%)
      74
    • Venstre (0,53%)
      0
    • Norges Kommunistiske Parti (2.67%)
      6
    • Det Norske Arbeiderparti (2.67%)
      9
    • Blankt (1.07%)
      1
    • Ville ikke stemt (4.28%)
      6


Anbefalte innlegg

Med andre ord: Det skal ikke lønne seg å være produktiv. Er du det, så skal du straffes.

6116210[/snapback]

Leste du innlegget mitt skikkelig? Les nye en gang til så kankje du får svar på det du spør om:

Vis vi skal opprettholde velferdsnivået samtidig som vi ikke slåser bort oljepengene må vi ta litt mer fra de som er produktive og tjener mest (både bedrifter og privatpersoner). Alternativet hadde blitt å tatt mer penger fra de fattige og/eller de vanlige i samfunnet.

Jeg skjønner argumentet ditt, men så lenge de får en økonomisk gevinst av å være produktive (og ikke tar hele kaka) ser jeg ikke på det som et problem.

De som er produktive tjener på det, og for å opprettholde/bedre skole- og sykehjemstilbudet ol. uten å ta mer fra de som har minst, kan vi ikke lette skattene for denne gruppen slik at de tjener enda mer enn det de allerede gjør.

Og nei, jeg er ikke for å bruke mer penger fra oljefondet slik jeg har forklart i tidligere poster.

Alternativet hadde blitt å tatt mer penger fra de fattige og/eller de vanlige i samfunnet.

De fattige blir ikke fratatt noe. De mottar bare. De skaper ikke verdier, men mottar dem fra de som faktisk skaper dem.

Ok, jeg uttalte meg dårlig. Jeg mente ikke trygdesnylterne (de syns jeg godt kan kjenne at de ikke får seg jobb, slik at lysten i å få den tilbake blir større).

Det jeg tenkte på var alenemødre med en dårlig betalt jobb og et stort lån. Og etter min mening er det bedre at privatpersoner som tjener mange milioner ikke skal få enda mer skattelette, enn at en alenemor skal få et enda stramere budsjett.

 

Bedrifter derimot som har lyst til å bruke penger på forskning og nyskapning bør derimot bli belønnet, men de skal fortsatt betale ganske mye skatt slik at vi kan opprettholde/skape en god skole, helsevesen og skaffe nok politifolk så vi kan redusere kriminaliteten i samfunnet og få oppklart flere saker.

 

vestentlig deler av befolkningen greier ikke å konkurere med oss før de får kunnskap og teknologi til å drive mer effektivt.

Jo det gjør de, for alt er billigere og lønningene er mye lavere i disse landene.

Hvordan kan du si at folk som knapt driver en stor nok jordflekk til å skaffe mat nok til seg og sin familie, og som ofte får avlingene ødelagt pga. tørke siden de ikke har moderne vanningssystemer og som ikke har plantevern middel slik at skadedyr kan spise opp avlingene deres, kan konkurere mot store internasjonale bedrifter.

 

Hva så? Hvorfor skal mine penger gå med til å betale for bedrifter som ikke klarer å overleve selv?

Fordi vi trenger litt matproduksjon i dette landet.

 

Vi klarer ikke å produsere nok mat selv uansett, så dette er ikke et gyldig argument.

Men det er bedre å ha litt mat enn igjenting.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Max 10 quotes pr post.

6117668[/snapback]

Takk for tipset. Er det en mulighet for å gå rundt denne regelen. (annen en den jeg bruker nå)

 

I dette tilfellet er det veldig plagsomt.

Velger derfor å legge dette i en annen post.

Regner med at jeg ikke gjør noe ulovlig nå, siden jeg faktisk bruker Quote på en fornuftig måte.

 

 

Og vis vi ikke vil ha en voldsom sentralisering må vi bevare de få arbeidsplassene utkantsnorge har.

Hvorfor?

Fordi jordbruket utgjør en viktig del av arbeidsplassene i distriktsnorge. Og det er alt for få arbeidsplasser i distriktsnorge allerede siden bedriftene heller søker til store tettsteder der det er en større arbeidsmasse slik at de kan få den beste personen til arbeidsplassen.

 

...Hvor er solidariteten din mot disse fattige?

Som jeg har presisert i tidligere poster vil jeg selsakt hjelpe de fattige, men jeg er også for at vi skal ha bønder i dette landet.

 

 

 

 

 

 

De rødgrønne ønsker større offentlig kontroll på alt.

De gjør de absolutt ikke. Sett deg mer inn i de rødgrønnes politikk så finner du med en gang ut det.

6114971[/snapback]

De ønsker helt/delvis å forby private skoler, private sykehus, private eldretjenester og ønsker privatisering av Telenor, Posten og NSB (litt variert fra SV til AP, de er ikke enig her, som mye annet ;) ).

6115020[/snapback]

Ok, beklager tenkte mest på bedrifter som ikke driver med viktige tjenesterytende virksomheter.

Men det er fiktig at staten kan styre visse markeder. Noe kan kanskje styres ved hjelp av forskrifter, men ikke alle. Se f.eks. for deg at visse strekninger på jernbanen skulle konkuranseutsettes. Da ville konkurentene satse på de lønnsomme strektningene. NSB som må finansiere noen av bilettinntekene fra ulønnsomme strektninger vil da selfølgelig bli konkurert ut av "konkurenten" og NSB sitter igjen med de ulønnsomme og taper enda mere penger.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Skal man fjerne et parti er det aldri vanskelig å velge.

KRF skal vekk. Politikk og religion har ingenting sammen å gjøre.

6119010[/snapback]

Denne forum kategorien heter "Politikk, religion og samfunn" så det kan faktisk blandes.

 

Når det kjelder KRF syns jeg de for dems egen del burde byttet navn.

Men jeg ser ikke på det som en grunn for å ikke stemme KRF. Det vesentlige er jo faktiske hvordan de har lyst til å styre landet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ettersom Sv og Frp gjør strålende resultater, synes jeg de skulle danne en rødblå flertallsregjering, med undertittelen "De mobbede populistpartiers koalisjonsregjering". Regjeringen vil snu opp ned på enhver lov som viser seg å ha uheldige bieffekter, for så å snu opp ned på loven igjen når de uheldige bieffektene av oppnedsnuelsen kommer for en dag. Regjeringen vil basere all sin politikk på informasjon fra media, i hovedsak VG og Dagbladet.

6113393[/snapback]

Genialt skrevet.

 

SteffyBoy, kan du vise meg konkrete sitater fra et norsk parti som har rasisme på programmet?

6127395[/snapback]

Hmm, ikke direkte rasisme, men mer fremmedfrykt o.l.

 

Ja, jeg tenker på FrP.

 

Har møtt på flere fornuftige FRP-folk, faktisk. Men har møtt på enda flere rasister. Har litt med velgermassen deres å gjøre. Hvilket inntrykk de gir. Oooog en del av politikerene deres som ser det som sitt største mål i livet å spre fremmedfrykt. Ingen sitater e.l., bare personlige erfaringer. :)

 

FRP fikk min stemme. Rett og slett fordi jeg ikke liker politikken deres, fremmedfrykten deres og populismen deres.

 

Selv to parti kunne jeg aldri stemt for i denne pollen, DNA (på tross av LO-dominans, liker jeg politikken. So what hvem som påvirker politikken så lenge politikken virker rett for meg?) og Venstre. Venstre er faktisk det eneste høyrevridde partiet jeg kunne stemt på. Venstre er fornuftige.

Lenke til kommentar
SteffyBoy, kan du vise meg konkrete sitater fra et norsk parti som har rasisme på programmet?

6127395[/snapback]

Hmm, ikke direkte rasisme, men mer fremmedfrykt o.l.

 

Ja, jeg tenker på FrP.

Hvor ble det av de konkrete sitatene fra partiprogrammet?

6400624[/snapback]

 

Hvit Valgallianse (vet ikke om de eksisterer lenger, fantes på slutten av 90-tallet hvertfall) var et parti med klare rasistiske trekk.

Lenke til kommentar
Hvit Valgallianse (vet ikke om de eksisterer lenger, fantes på slutten av 90-tallet hvertfall) var et parti med klare rasistiske trekk.

6401517[/snapback]

 

http://nn.wikipedia.org/wiki/Hvit_Valgallianse :w00t:

 

Edit: Partiet stilde til stortingsvalet 1997 med lister i Oslo, Buskerud og Akershus, og fekk til saman 463 stemmer. :!: (nynorsk, wtf?)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
I valprogrammet sitt hadde det mellom anna skrive at «fremmed» i «blandede parforhold», eventuelle ungar dei måtte ha og adopterte frå utlandet skulle steriliserast eller sendast ut av landet. For denne utsegna blei Kjuus dømd av Høgsterett for rasediskriminering etter § 135 a i straffeloven.

 

HAHA, vet ikke om jeg skal le eller grine...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...