Gå til innhold

Synes dere det er for lite fokus på Linux?


Synes dere det er for lite fokus på Linux?  

171 stemmer

  1. 1. Synes dere det er for lite fokus på Linux?

    • Nei, Linux interesserer meg ikke
      36
    • Jeg synes det er passe nå
      18
    • Ja, det er litt for lite
      40
    • Ja, det er alt for lite stoff om Linux
      77


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen peiling på Linux, men finnes det Norsk Linux som kjører på amd cpu? har ikke finni noe som gjør det.

og hva er GUI?

øh? alle?

 

GUI: Graphical User Interface, altså det du ser.

6143231[/snapback]

 

 

har bare sett linux som kjører på Intel, eller så er det bare jeg som har misforstått det.. :hmm:

6143337[/snapback]

 

Bare deg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, det trengs et MYE større fokus på open source og "ikke-Microsoft"-programvare. Alt dreier seg om sikkerhetshull i IE, kritisk feil i Windows, Vista utsettes for 58 gang, Windows-meg-langt-inni... ja.

 

Jeg syns det burde skrives fyldige guider for Windows/Mac-folk som har lyst til å konvertere til Linux, valg av distro, hvordan sette opp ting og tang, etc... Mange muligheter her, og mange særdeles kompetente brukere som har tonnevis av kunnskap å komme med. La forumbrukere delta i større grad.

Mange ser Linux som noe skummelt og vanskelig, hva med å bidra til å rive ned den muren? Mer info og nyheter vil gjøre underverker for den generelle oppfatningen om GNU/Linux

 

Det skjer enormt mye innen open source, men det skrives altfor lite om det. Dere kunne med fordel ansatt en egen open source-ansvarlig, og han/hun hadde vært en travel person.

 

Hilsen Windowsbruker. :)

Lenke til kommentar

Jeg kunne også ønsket mer stoff om linux. Har forsøkt å installere suse linux på fujitsu siemens laptopen min men kommer bare opp i ledetekst modus og der er jeg like ubehjelpelig som ei ku på glattisen :D

Vet at det bare er å få installert skjermkortdriver til ati chipen og at det står sikkert mange guider på dette på diverse nettsider men hadde vært kjekt om man kunne bruke litt norske sider sånn som hw.no for å utvide horisontene litt.

Nå som vista er like rundt hjørnet...sikkert med en haug med DRM shit blir linux eller ett annet OS mer og mer fristende for min del. Drev å utforsket BeOS endel for noen år tilbake og det finnes en haug med andre løsninger der ute. Bare synd at microsoft skal ha sånt et klamt balletak på it næringa og hjemmebrukere.

Lenke til kommentar

det eg sleit med var å få til lyd drivere da eg installerte Ubuntu og SUSE, og så er allt ditta kompilerings skitet..fant endel sånne installeringspakker til div greier, men ingen ting hjalp....savnet EXE da eg var i linux:P når eg skal installere, så vil eg kunne laste ned eller putte cd i maskina, trykke på fila, velge kor den skal installerast, og så bruke det:P ikkje måtte herje gjennom en jungel av kommandoer som eg ikkje har oversikten over:P og det var manglende tutorials å finne på korleis å installere sånne fancy desktop programmer etc=) er jo muligheter for å gjere det så riktig lekkert =)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at siste versjon Ubuntu er såpass bra at jeg mener man er 95% på vei til å ha en Linux distro som kan erstatte Windows for de alle fleste. Det eneste som vel mangler er samme spill støtten som man har i Windows og bedre multimedia støtte, det siste punktet er det jeg har slitt mest med. Dvs finne en god allround avspiller og riktige codecs.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at siste versjon Ubuntu er såpass bra at jeg mener man er 95% på vei til å ha en Linux distro som kan erstatte Windows for de alle fleste. Det eneste som vel mangler er samme spill støtten som man har i Windows og bedre multimedia støtte, det siste punktet er det jeg har slitt mest med. Dvs finne en god allround avspiller og riktige codecs.

6187988[/snapback]

Tenker du på Ubuntu versjon 5.10 nå eller 6.06 som er like rundt hjørnet?

 

Personlig er jeg svært fornøyd med Ubuntu til kontorarbeid, surfing, lynmeldinger osv. Men så trenger jeg ikke så mye multimediastøtte eller spillstøtte på den PCen jeg bruker det på så jeg har ikke merket noe til svkheter på de områdene.

Lenke til kommentar

Eg synes absolutt at det er altfor lite fokus på Linux. Eg er utroleg imponert over Dapper Drake nå. Den første release candidate som er ute nå viser enorm framgang sidan Breezy. Eg forventer at HW.no stiller opp med ein test av Dapper Drake den dagen final er ute :)

 

Det er utroleg lett å innstallere og med tilleggsprogrammet Automatix så er alt av multimedia, java, p2p osv oppe og kjører det neste kvarteret. Grunnen til at desse tilleggsprogramma ikkje følgjer med er jo grunnet veldig strenge lisenser som gjer at det blir vanskeleg å inkludere i ein ferdig pakke.

 

Eg får ein ferdig up-to-date innstallasjon gjort på under 1 time.

 

Når det gjelder drivere så har det og blitt stor framgang. Framleis så er Intel og Ati fæle på driverfronten. Intel sine prossesorer fungerer utmerka men resten av skjermkort og wifi er slappe i forhald til Windows. Synes det er utroleg synd at spessielt Intel skal vera så vanskeleg og øydeleggja eit så godt OS for mange :(

Me får alle bare sende mail og mase på Intel om skikkelege drivere for Linux.

Lenke til kommentar
Det er absolutt ikke for mye fokus på hw.nos redaksjonelle del, men til gjengjeld er forumene overfylt av entusiastiske forkjempere for unixderivater. Så det går nok opp i opp.

6229381[/snapback]

Tyder heller på et misforhold da spør du meg.

 

 

Eller så kan man jo dra det litt lengre. Siden det er så mange som liker både Windows, OSX, og GNU/Linux, kanskje man heller skulle skive mye om Amiga OS for å veie opp litt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...