Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

Vi kunne jo f.eks tatt militærøvelsene da, armhevninger, situps, 3000 m, kroppshev etc. og gitt poeng som de gjør det i militæret.

8015873[/snapback]

Jeg vet ikke helt med situps. Jeg vet av erfaring at folk har tusen ulike metoder å ta dem på, og da kan resultatet fort bli veldig missvisende. De andre der bør gå greit.

 

Styrkeøvelser bør vel strengt tatt gå i % av kroppsvekt, ellers blir det fort urettferdig.

8015873[/snapback]

Sant nok, men det blir fort mye regning for lite betydning.

 

Det hadde jo selvsagt vært morsomt med en egen jentekonkurranse, men aner ikke hvor mange som hadde giddet å være med på det. Jeg får vel slå meg til ro med at i denne konkurransen vil jeg stort sett konkurrere mot meg selv..

8015873[/snapback]

Det er dessverre fare for det. AnAnAs har vel et par innlegg her, så det får bli deg vs. ho. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tja det du løfter/kroppsvekt er vel ikke så vanskelig å regne ut :) men jeg skjønner hva du mener. Samtidig syns jeg det kan ha litt å si i øvelser som benk, benpress, knebøy, markløft og liknende øvelser

Lenke til kommentar
Tja det du løfter/kroppsvekt er vel ikke så vanskelig å regne ut :) men jeg skjønner hva du mener. Samtidig syns jeg det kan ha litt å si i øvelser som benk, benpress, knebøy, markløft og liknende øvelser

8016197[/snapback]

Det vil jo aldri bli helt rettferdig, da vi ikke har noen mulighet til å sjekke at man faktisk har utført rekordene.

 

Men om man konkurrerer i mye forskjellig, kommer kroppsvekten til sin rett. eksempel på øvelser som kan være med;

roing: 2000 m. teller 20% av total poengsum

løping: 5000 m, 400 m. teller 30%

styrke: knebøy, benkpress og bicepscurl, teller 30%

sykling: 10 km e.l., teller 20%

 

Dette er bare et eksempel (mangler f.eks friidrettsgrener, styrke med kroppsvekt o.l.) og jeg mener at det er naturlig at de basiske ferdighetene som løping og vektløfting teller mer enn mer spesialiserte sporter som sykling og roing.

 

I tillegg mener jeg det er viktig at alle kan ha mulighet til å gjøre flest mulig poenggivende øvelser, så o2-test o.l. ikke skal være tellende.

Lenke til kommentar

Jeg er med!

 

Må allikevel spørre om et par småting:

  • Det er jo flere nivåer på roingen, hvilket skal man ha på når man skal sette rekorden sin?
  • Skal man bare finne et sted å sykle 10000 meter, kupert eller ikke?
  • Hva er lårpress?

Mulig det har vært oppe før, men denne tråden begynner å bli lang. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Vel, hvor tungt man har har på romaskinen det innvirker jo ikke på resultatene vel, om man har det på kjempelett kommer man vel seg ikke noe særlig fremover :) Hvis det fungerer noenlunde som en sykkel, ikke at jeg er helt sikker, har ikke tatt i en romaskin på årevis, kan bli moro. 10 000 meter kommer jeg til å ta på ergometersykkel, av den enkle grunn at jeg ikke har noen sykkel å prøve på ellers :wee:

Lenke til kommentar
Jeg er med!

 

Må allikevel spørre om et par småting:


  •  
  • Det er jo flere nivåer på roingen, hvilket skal man ha på når man skal sette rekorden sin?
     
  • Skal man bare finne et sted å sykle 10000 meter, kupert eller ikke?
     
  • Hva er lårpress?
     

Mulig det har vært oppe før, men denne tråden begynner å bli lang. :innocent:

8020777[/snapback]

1. Hviket nivå man har på roingen er vel opp til hver enkelt. Det blir vel som Smårips eier sier.

2. Jeg tenkte ergometersykkel, da det er eneste måten å få det rettferdig på.

3. Jeg husker ikke det eksakte navnet, så jeg bare kalte det "lårpress". Jeg tenker på denne øvelsen.

 

Gjør det noe med en lang tråd, da? :whistle:

 

Vet ikke om jeg skal bli med på denne saken da jeg ikke trener kondisjon, men her har man i allefall "rekordene" mine for styrkedelen:

 

Benkpress: 120 kg

"Lårpress": 310 kg

Biceps curl: 65 kg

Hang-ups (overtak): 10

8021038[/snapback]

Det virker som at du kan klare deg greit uten altfor gode resultater i kondisjonsøvelsene. :wee: Men konkurransen skal ikke basere seg på tidligere rekorder, men resultater satt mellom 25.02.07 og 01.01.08.

 

Savner 3000m siden det er en øvelse alle i forsvaret (også vernepliktige) går gjennom. Det er lang større sjangse for å få resultater på 3000m her inne enn det er på 1500m og 5000m :)

8021092[/snapback]

Jeg er i grunn enig, selv om det hadde vært en mulighet å løpe på mølla. Vi sier 3000 meter i stedet, da. :)

Lenke til kommentar

Skal man benytte seg av en benpress så må i såfall samtlige bruke en med frivekter og ikke en med tau og trinser.

 

Så at resultatene skulle gjelde i det intervallet. Kommer sikkert med noen nye i løpet av året.

 

Forresten, hva skjedde med standardøvelser som markløft og knebøy? Curls er ikke akkurat en øvelse som inngår i styrke/vektløftingskonkurranser.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Savner 3000m siden det er en øvelse alle i forsvaret (også vernepliktige) går gjennom. Det er lang større sjangse for å få resultater på 3000m her inne enn det er på 1500m og 5000m :)

8021092[/snapback]

Jeg er i grunn enig, selv om det hadde vært en mulighet å løpe på mølla. Vi sier 3000 meter i stedet, da. :)

8021337[/snapback]

Nei og nei. Kan jo ikke bare fjerne en løpsøvelse. :ohmy: Det er et stort sprang fra 400m til 3000m, alt for stort. 1500m må være med.

Lenke til kommentar
Jepp, med alt for mange distanser blir det alt for enkelt for friidrettsgutta, det må være noe balansert :) (også for oss som ikke eier kondis, kremt)

8022709[/snapback]

Hei, vi sliter nok i styrken(i alle fall jeg), så det skal du ikke være redd for. Er fornøyd om jeg klarer 60 i benken med formen jeg er i pr. dags dato. Men med litt spesifikk benk-trening framover skal jeg vel klare å øke litt. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jaja, kusinen min har jo vunnet en del friidrett så kanskje vi har noen felles gener og jeg kan få en bra tid på 100 meter :ph34r:.

 

Tider på alt lenger enn 400m vil bli patetisk... :wee:

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...