Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

Alle rekordene er fra jeg var 17år, drev/driver med friidrett, men litt satt ut av kyssesyken for øyeblikket.

182cm og 73kg sånn ca.

 

Edit tar foresten Beep/Bip testen også når jeg tenker meg om: Nivå15 Level 12

7974544[/snapback]

Jonas Modin Rismyhr? :p Hatt kyssesyken lenge? Sesongen din i fjor var var jo ikke akkurat som håpet på forhånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager. Jeg må ha oversett spørsmålet. Joda, satte ny pers på NM. Enda en god del å gå på, så under 6:50 bør gå til neste år, eller kanskje allerede i sommer.

7970734[/snapback]

Trener du målrettet mot inne-roing?

 

Blir første-side fremdeles oppdatert? Isåfall kan du skrive inn O2-opptak på meg: 76,02ml/minkg

7970909[/snapback]

Hvilken form for trening driver du?

7973998[/snapback]

Terrengsykling - dvs. sykler ikke så mye terreng nå på vinteren da. Sykkel på rulle, og skiturer. Testen tatt på Desember. Vet ikke om jeg skal teste i vår, men det hadde vært morro å sett om jeg har passet 80 da.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Beklager. Jeg må ha oversett spørsmålet. Joda, satte ny pers på NM. Enda en god del å gå på, så under 6:50 bør gå til neste år, eller kanskje allerede i sommer.

7970734[/snapback]

Trener du målrettet mot inne-roing?

Trener ikke så veldig målrettet at det gjør noe. I alle fall ikke mot innendørs-roing. Har drevet med roing noen år, men det er vel først i løpet av det siste årene jeg har trent noen lunde greit. Innendørs-roing er bare en bra treningsmåte for å opprettholde formen til sesongen på vannet starter.

7974437[/snapback]

Under årets sesong trente jeg ikke romaskin mellom mai og oktober, men klarte likevell å perse bra på romaskin tidlig på høsten. I år skal jeg bli flinkere til å legge inn noen maskin økter mellom øktene på vannet så persen skal bli enda bedre. Målet mitt er å komme under 7 minutter i løpet av året.

7975747[/snapback]

Pleier ikke å ro på romaskinen i sommer-månedene jeg heller, men det er vel graden av seriøsitet som skinner igjennom.. :innocent:

 

Hvor langt unna 7min er du nå da?

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Alle rekordene er fra jeg var 17år, drev/driver med friidrett, men litt satt ut av kyssesyken for øyeblikket.

182cm og 73kg sånn ca.

 

Edit tar foresten Beep/Bip testen også når jeg tenker meg om: Nivå15 Level 12

7974544[/snapback]

Jonas Modin Rismyhr? :p Hatt kyssesyken lenge? Sesongen din i fjor var var jo ikke akkurat som håpet på forhånd?

7975863[/snapback]

Æsj, ja, hehe, stemmer nok det, holder en knapp på at du er Vidar Dahle jeg...?

Hele sesongen i fjor ble ødelagt ja + den som kommer. Så prøver å komme tilbake om enda et år...

Du da, trener bra om dagen? Mål for sesongen?

Lenke til kommentar

Det er korrekt! Trener bra for tiden ja med unntak av sist uke grunnet influensa. Ellers i god driv mot utesesongen nå. Første mål er hoved NM kravet på 1.55.00. Men håper å komme meg ned på 1.52-1.53 i år. Andre krav er ned på 3-tallet på 1500, samt medaljer i Junior NM og UM.

 

Blir det ikke til at du konkurrerer noe i det hele tatt i år da eller?

Lenke til kommentar

Jeg har løpt mer enn 3400 meter på cooperen.

Var i fjor vår da jeg løpte 9 X 400 M runder på 12 min

Det året hadde jeg ikke annen trening enn gym og valgfag idrett,

hadde drevet med terrengsykling tidligere, sensommeren året før.

 

Etter sommeren i fjor, begynte jeg på fotball igjen, etter 4 års pause,

så kondisen er forhåpentligvis gått opp, får se når jeg tar den til våren igjen.

Trener 3 ganger i uken + kamp, om vinteren.

 

Tok noe som heter 7-minutters testen også på fotballen for ikke så lenge siden.

Den går ut på å løpe frem og tilbake en strekning på 30M (altså 60M)

Det tilsvarer en runde. Så mange runder du klarer på 7 min.

halve runder osv teller ikke, bare hele.

Jeg tok 28 runder denne gangen, kunne klart mer...

 

7-mins testen: 28 runder

Cooper-testen: 3600M

 

Jeg er 17 år, 194 cm, 70 kg

 

 

Petter

Lenke til kommentar
Pleier ikke å ro på romaskinen i sommer-månedene jeg heller, men det er vel graden av seriøsitet som skinner igjennom.. :innocent:

 

Hvor langt unna 7min er du nå da?

7975928[/snapback]

 

Nå er jeg 16 sek unna. Håpet å komme ned mot 7.10 under NM, men ble satt ut av sykdom.

7987740[/snapback]

 

Ok. Da er du ned mot 7min ganske snart ;)

 

7:12 til 7:02 gikk overraskende lett for min del, men det er vel nå det begynner å bli vanskelig. Har som mål og komme ned på 6:40, men ser ikke for meg at det skjer med det første.

Lenke til kommentar
Føler at 7.10 skal være innen rekkevidde, neste testuke. Men mye avhenger av dagsform osv. har håp om at noen ekstra timer i styrkerommet skal hjelpe meg nedover.

7992852[/snapback]

Noen sekunder pers innen tre uker bør være oppnåelig det.

 

Kom på en ting her nå. Vi burde ha en slik ranking i denne tråden på samme måte som vi har i ro-miljøet. Hadde vært gøy å se en ranking over folks fysiske egenskaper og ikke bare rekordene.

Lenke til kommentar
Noen sekunder pers innen tre uker bør være oppnåelig det.

 

Kom på en ting her nå. Vi burde ha en slik ranking i denne tråden på samme måte som vi har i ro-miljøet. Hadde vært gøy å se en ranking over folks fysiske egenskaper og ikke bare rekordene.

7993694[/snapback]

Det kunne blitt bra, kunne vært interesant om vi kunne plukket ut noen "obligatoriske" øvelser og om noen av oss kunne finne en metode for å regne ut poeng. Tenker allerede så smått på saken, håper vi får til noe sånt.

Lenke til kommentar
Noen sekunder pers innen tre uker bør være oppnåelig det.

 

Kom på en ting her nå. Vi burde ha en slik ranking i denne tråden på samme måte som vi har i ro-miljøet. Hadde vært gøy å se en ranking over folks fysiske egenskaper og ikke bare rekordene.

7993694[/snapback]

Det kunne blitt bra, kunne vært interesant om vi kunne plukket ut noen "obligatoriske" øvelser og om noen av oss kunne finne en metode for å regne ut poeng. Tenker allerede så smått på saken, håper vi får til noe sånt.

7994233[/snapback]

Tenker på sånn (eksemelvis), Termometer, 7. best på 800 m og nest best på roing = et visst antall poeng?

 

kan bli mye jobb å drive, men helvetes morsomt. Da måtte man vel nesten lage et program for det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Noen sekunder pers innen tre uker bør være oppnåelig det.

 

Kom på en ting her nå. Vi burde ha en slik ranking i denne tråden på samme måte som vi har i ro-miljøet. Hadde vært gøy å se en ranking over folks fysiske egenskaper og ikke bare rekordene.

7993694[/snapback]

Det kunne blitt bra, kunne vært interesant om vi kunne plukket ut noen "obligatoriske" øvelser og om noen av oss kunne finne en metode for å regne ut poeng. Tenker allerede så smått på saken, håper vi får til noe sånt.

7994233[/snapback]

 

Meget god idé! Det hadde gjort det hele litt morsommere.

Lenke til kommentar

Bra det er flere som likte idèen :)

 

Jeg kan finne ut hvordan prosentene blir regnet ut for roere en dag jeg får tid.

 

Jeg frykter det kan bli vanskelig å finne en rettferdig måte å gjøre dette på. I alle øvelser som dreier seg kun om styrke, utholdenhet og bevegelse får man jo en poengsum som sier noe om prestasjonen i forhold til høyde og vekt. Der vil det jo være mulig å finne en slik sum, men ikke når vi skal ta med alle andre rekorder folk har her inne. 2 sek bedre enn alle andre på 400 løping vil da tilsvare en sum, men om en annen er 8 sek bedre enn alle andre på 5000 romaksin, hvordan vil det da være i sammenligning?

 

En løsning på dette hadde jo vært å dele resultatene inn i de allerede inndelte gruppene vi har i dag (På treningsstudio/styrke, Friidrett, Andre løp/ritt og Annet). Det hadde vært rimelig mye lettere. Hvordan utregningen blir innad i hver gruppe er jo også noe som blir en smakssak. Vi som ror (halv-)aktivt er jo kjent med prosentvektingen på de øvelsene vi tar, men om dette gir et godt nok bilde på alle øvelsene i denne klassen er jeg ikke sikker på. Har ikke sett så mye på det enda. Termometer, hva tror du?

Lenke til kommentar

Vil dere som ror ha en egen kategori for det, eller skal vi slenge det sammen med treningsstudioøvelsene?

 

Jeg skal ned på treningsstudioet på mandag. Jeg kan prøve å finne representative øvelser for de fleste store muskelgruppene, slik at det er de som gjelder i allround-FM (Forummesterskap). Vi kan la mesterskapet gå fram til 01.01.08, og dermed kåre en forummester. Høres det greit ut?

Lenke til kommentar

Det er det samme for meg om vi som ror kjemper mot alle andre. Noen som er uenige? Bare vektingen mellom alle øvelsene blir riktig, så er jeg fornøyd :)

 

Jeg trener eller er kjent med alle øvelsene(unntatt Curler strikt) som ligger under kategorien "På treningsstudio/styrke", så å få testet meg mot alle de andre i den kategorien blir bra :)

 

Regner ikke med jeg har så mye å stille opp med i de fleste styrketestene akkurat, så å dra inn romaksin-distansene synes jeg er en bra ting. (Det er ikke lett å oppnå styrken til en vektløfter og utholdenheten til en marathonløper) :)

Lenke til kommentar

Da er det egentlig bare det å finne en måte å beregne poengene. Det vi kan gjøre, er å lage poengintervaller. Hvis vi for eksempel lar 100 poeng være maks i hver øvelse, blir det en enkel måte å regne ut på.

 

Eksempel for 500 meter på romaskin:

 

1:20-1:24 - 100 poeng

1.25-1:29 - 95 poeng

1:30-1:34 - 90 poeng

1:35-1:39 - 85 poeng

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Vi kunne jo f.eks tatt militærøvelsene da, armhevninger, situps, 3000 m, kroppshev etc. og gitt poeng som de gjør det i militæret. Styrkeøvelser bør vel strengt tatt gå i % av kroppsvekt, ellers blir det fort urettferdig. Det hadde jo selvsagt vært morsomt med en egen jentekonkurranse, men aner ikke hvor mange som hadde giddet å være med på det. Jeg får vel slå meg til ro med at i denne konkurransen vil jeg stort sett konkurrere mot meg selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...