Gå til innhold

Dine fysiske egenskaper


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Neeh, det er jo bare å vekte poengene det, hvis folk skulle synes det var så urettferdig. Men jeg er igrunnen enig at det kanskje er i overkant. Ville vært som om vi skulle hatt f.eks. tider på 60m, 100m, 200m og 400m og gjerne også 800m, 1500m, 3000m og 5000m :D 2-3 roøvelser burde holde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 roøvelser?!  :ohmy:  Det vil favorisere roerne noe voldsomt, synes jeg. Hva synes de andre ikke-roerne?

8039051[/snapback]

Roøvelser er vel strent tatt ikke noe alle og enhver bruker i dagligdags sammenheng som styrke og løping. Ei er det sikkert ikke alle som gidder å bruke allverdens tid på å ro så mye heller. 3 øvelser her holder i massevis.

Lenke til kommentar
4 roøvelser?!  :ohmy:  Det vil favorisere roerne noe voldsomt, synes jeg. Hva synes de andre ikke-roerne?

8039051[/snapback]

 

Skjønner litt av poenget, men etter å ha regnet så smått tor jeg ikke noen av oss roere kan ta seieren på forskudd uansett. Poenget er at disse 4 øvelsene sprer seg over et ganske stort spekter. Vi har 60" som er en ren sprint, 500m som kan kalles en mellomdistanse og 2000 som er konkuransedistansen. I tillegg har vi 5000m som er langdistansen.

 

Kan også nevne at jeg som selv er aktiv roer ble slått av en kamerat som aldri før hadde rodd på romaskin på 500m like før jul. Bør nevnes at vedkommende som slo meg er en aktiv idrettsutøver som har både god kondisjon og styrke fra før av, men dog det er mulig.

 

Vi MÅ ikke ha 4 for min del, men det er meg ikke imot heller. Med det spekteret tror jeg det vil bli en jevn og fin konkuranse uansett.

Lenke til kommentar
4 roøvelser?!  :ohmy:  Det vil favorisere roerne noe voldsomt, synes jeg. Hva synes de andre ikke-roerne?

8039051[/snapback]

Noe favorisering vil jeg ikke si det er, men jeg skjønner hva du mener. Hvis en av ro-øvelsene skal bort må det bli 60" isåfall. Vi klarer oss uten den hvis noen vil kutte fra 4 til 3 ro-øvelser.

 

Edit: 500, 2000 og 5000 holder egentlig det. 60" er ikke så veldig ulikt 500-meter. Hadde bare vært gøy å ha den med for å se hvordan de som virkelig er sterke i knebøy klarer seg på den. Ser for meg det er flere som kommer til å få 100 poeng på den(selv om jeg som er roer har et stykke igjen dit).

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Forumrekordene står i spoiler i første post.

 

Forumrekord 3000 m: 9:02:82 (Deathie)

 

Virker som kameraten din skal være overkommerlig, for noen i allefall :p

Hva er forresten din bestenotering på 3000?

8100063[/snapback]

 

9,27 ----> Som jeg ikke har klart å følge opp. Ligger vanligvis på 9.40 - 9,45. Men 9.04 eller 9.02 er bare helt utenfor rekkevidde. Fortsatt hadde det vært noe å kunne komme seg nærmere de tallene.

 

Espen driver forøvrig boksing i høy klasse så jeg forstår hans kondisjons behov.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Vi ble vel mer eller mindre enige om at vekt ikke skal ha noe å si. De som er store og sterke vil ha en fordel i styrkeløftøvelsene, mens de som er lette vil ha en fordel på løpsøvelsene. Med andre ord, vil det etter hvert jevne seg ut. Dessuten slipper vi mye unødvendig regning. :)

Lenke til kommentar

Jaja, uansett: Kva går roing ut på? Er det med robåt eller eit lite skrudd apparat som minner litt om ein tørketrommel med snorstart?.

 

Markløft og hang-ups trur eg blir mine beste øvingar, og det hadde vert enno betre om kroppsvekt var teljande. :p

 

Med kroppsvekt på knappe 60 Kg, så har eg løfta 130 Kg i markløft, no har eg litt høgre kroppsvekt, og skal mykje opp på markløft når eg er skadefri :)

 

PS: Det ville ikkje blitt mykje rekning om kroppsvekt skulle spelt inn: Løft/kroppsvekt ;)

 

Men uansett: Der det er konkurranse er det Bonnskij, så eg slenger meg med glede inn i konkurransen.

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar
Henger meg på denne jeg.

Hum...

400m: 49.68

600m:1.21,71

800m: 1.53.18

 

Hang-ups:24

O2:79.6ml/kg

 

Alle er vel "forumrekorder" unntatt hang-ups som er likt...

7974391[/snapback]

Rismyhr!

 

Morsomt å se deg her ^^. Hvordan går det med knærne? Blir det noe konkurrering i år?

 

 

Magne.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å melde meg på forum-mesterskapet selv om jeg mest sannsynlig taper hardt. Kan hende det begynner å tikke inn en del resultater nært sommeren, så får man oppdatere dem igjen når 01.01.08 nærmer seg (en del av dem stiger nok betrakelig til da :p)

 

Men hangups, finnes det noen regler for bredde på taket? Og så gleder jeg meg til å se poengrangeringene på resten av øvelsene så jeg vet hva slags mål jeg vil sette meg.

 

Jeg foreslår også å legge til strake markløft og militærpress på styrkedelen av forummesterskapet, ettersom det nå er litt få styrkeøvelser i forhold til de andre etter min mening. Jeg uttaler meg kun på bakgrunn av hva jeg føler ettersom jeg ikke følger med på sport annet enn for egen del, så om virker teit så bare se bort fra at jeg sa det.

 

På de generelle "fysiske egenskaper"-rekordene, hva er "Triceps curl" ? Jeg bruker ikke det navnet om noen øvelse, og et googlesøk gir litt forskjellig info.

 

Også litt rart at markløft og 100m ikke er skrevet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...