Gå til innhold

Beste filmkarakter, FINALE.


Dotten

Hvilken filmkarakter er best?  

474 stemmer

  1. 1. Hvilken filmkarakter er best?

    • John Mcclane - Die Hard
      103
    • James bond (i Sean Connery sin skikkelse)
      85
    • Tyler Durden - Fight Club
      94
    • Blondie - The Good, the bad and the ugly
      45
    • Jack Sparrow - Pirates of the Caribbean
      112
    • Alexander de Large - A clockwork orange
      35


Anbefalte innlegg

Det er vel nettopp det mange her på forumet gjør også når de stemmer Sparrow?

6066315[/snapback]

Pirates vil garantert være den filmen som folk flest i aldersgrunnen <15 har sett, og derfor vil valget være enkelt for dem. Jeg er nok trangsynt, men jeg kan ikke se for meg at en person har sett alle de nominerte filmene og funnet Depps tolkning den beste.

6066373[/snapback]

Enig der... men nå har jo de fleste unge i dag ser jo relativt lite gode klassikere, men mere nye "dårlige" filmer (i forhold såklart...).

 

Er selv bare 18 år... men ser nok en 100-150 filmer i året og 1/3 av dem er sikkert 15 år ++

 

Er sikkert ikke mange her som f.eks. har sett den gamle "Mytteriet på Bounty" fra 30-tallet med Clark Gable...

 

Men nok OT... kan man vente noe annet resultat når det er flest unge medlemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ganske sikker på at det er karakteren Jack Sparrow jeg liker. Treffende kommentarer, eksepsjonell fremførelse og en herlig fyllestemme :)

 

EDIT: Gleder meg til Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest :D

6066356[/snapback]

Depp står jo for to av tre ting du liker med Sparrow, da. :shrug:

6066380[/snapback]

Da tror jeg du missa poenget mitt litt (sikkert dårlig forklart fra min side):

eksepsjonell fremførelse: med det mener jeg at jeg liker måten Jack Sparrow uttrykker seg på.

herlig fyllestemme: Johnny Depp har ikke sånn stemme til vanlig, derfor er det karakteren Jack Sparrow som får æren.

 

Blondie er barsk og rå; han er den mystiske helten det er umulig å ikke like - og i tillegg er han hovedpersonen i en av filmhistoriens viktigste trilogier, Dollars-trilogien. Clint som Blondie er dessuten en rolletolkning de fleste vil huske til de dør, og Blondie er vitterlig den ultimate 'mannen uten navn som kommer å ordner opp' - slik kommer det alltid til å være.

1. Det er Clint som er barsk.

2. Vi snakker ikke om en hel trilogi, men om én film.

3. En rolletolkning er det vel selve skuespilleren som skal ha ære for, ikke Blondie.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Da tror jeg du missa poenget mitt litt (sikkert dårlig forklart fra min side):

eksepsjonell fremførelse: med det mener jeg at jeg liker måten Jack Sparrow uttrykker seg på. 

herlig fyllestemme: Johnny Depp har ikke sånn stemme til vanlig, derfor er det karakteren Jack Sparrow som får æren.

Ja, da forstår jeg.

 

Blondie er barsk og rå; han er den mystiske helten det er umulig å ikke like - og i tillegg er han hovedpersonen i en av filmhistoriens viktigste trilogier, Dollars-trilogien. Clint som Blondie er dessuten en rolletolkning de fleste vil huske til de dør, og Blondie er vitterlig den ultimate 'mannen uten navn som kommer å ordner opp' - slik kommer det alltid til å være.

1. Det er Clint som er barsk.

2. Vi snakker ikke om en hel trilogi, men om én film.

3. En rolletolkning er det vel selve skuespilleren som skal ha ære for, ikke Blondie.

6066465[/snapback]

1. Clint er barsk i rollen som Blondie, og Blondie-karakteren er også barsk.

2. Clint/Blondie er hovedpersonen i tre filmer; A Fistful of Dollars; For a Few Dollars More; The Good, the Bad and the Ugly.

3. Rolletolkningen gir jeg all honør til Clint for, men det er fortsatt karakteren og regissørens visjon som gjør at han spiller slik han gjør.

Lenke til kommentar
1. Clint er barsk i rollen som Blondie, og Blondie-karakteren er også barsk.

2. Clint/Blondie er hovedpersonen i tre filmer; A Fistful of Dollars; For a Few Dollars More; The Good, the Bad and the Ugly.

3. Rolletolkningen gir jeg all honør til Clint for, men det er fortsatt karakteren og regissørens visjon som gjør at han spiller slik han gjør.

6066546[/snapback]

Forstår 1 og 3, men det er fortsatt den ene filmen (The Good, the Bad and the Ugly) karakteren Blondie baser seg på i denne avstemningen. Men men, du stemte sikkert på ACO uansett ;)

Lenke til kommentar
1. Clint er barsk i rollen som Blondie, og Blondie-karakteren er også barsk.

2. Clint/Blondie er hovedpersonen i tre filmer; A Fistful of Dollars; For a Few Dollars More; The Good, the Bad and the Ugly.

3. Rolletolkningen gir jeg all honør til Clint for, men det er fortsatt karakteren og regissørens visjon som gjør at han spiller slik han gjør.

6066546[/snapback]

Forstår 1 og 3, men det er fortsatt den ene filmen (The Good, the Bad and the Ugly) karakteren Blondie baser seg på i denne avstemningen. Men men, du stemte sikkert på ACO uansett ;)

6066577[/snapback]

Fordi det er den folk flest har sett. Det er en karakter, ikke en film. Grunnen til at en film oppgis er fordi ikke alle vet hvilken film Travis Bickle var karakter. James Bond-karakteren bedømmes fra alle Connery-filmene, Neo fra alle Matrix-filmene, Blondie fra sine 3, McClane fra sine 3, osv osv osv.

Lenke til kommentar

Vanskelig det der, Bond, Captain Jack, Tyler D. eller Blondie...

 

Det ble Captain Jack.

 

Jack Sparrow: You, sailor.

Mr. Gibbs: Cotton, sir.

Jack Sparrow: Mr. Cotton. Do you have the courage and fortitude to follow orders and stay true in the face of danger and almost certain death?

[pause]

Jack Sparrow: Mr. Cotton. Answer, man.

Mr. Gibbs: He's a mute, sir. Poor devil had his tongue cut out, so he trained the parrot to talk for him. No one's yet figured how.

Jack Sparrow: Mr. Cotton's... parrot. Same question. :!:

Parrot: [squawk] Wind in the sails. Wind in the sails.

Mr. Gibbs: Mostly, we figure, that means 'yes.'

 

En genial figur som aldri blir kjedelig...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

hvordan noen kan sette Jack Sparrow over McClane er ufattelig

Jack var passe festlig i en film, han var ikke så morsom i den andre og kommer sikkert ikke til å ble noe mer festlig.

 

McClane har levert i 3 filmer og kommer sikkert til å levere i den neste også

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...