Gå til innhold

Beste filmkarakter, FINALE.


Dotten

Hvilken filmkarakter er best?  

474 stemmer

  1. 1. Hvilken filmkarakter er best?

    • John Mcclane - Die Hard
      103
    • James bond (i Sean Connery sin skikkelse)
      85
    • Tyler Durden - Fight Club
      94
    • Blondie - The Good, the bad and the ugly
      45
    • Jack Sparrow - Pirates of the Caribbean
      112
    • Alexander de Large - A clockwork orange
      35


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke all dette fuzzet rundt Blondie, jeg. Jo visst er han kul, men ikke på langt nær så rå som de Large eller Durden.

6062284[/snapback]

Helt enig. Blondie er en smule uttrykksløs og lite sjarmerende.

6063227[/snapback]

 

omg, Clint Eastwood er jo historiens tøffeste mann. Steinansiktet hans i GBA er historisk . Jeg er sinna! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det var beste filmkarakter vi egentlig snakket om, virker mer som det plutselig ble endret til tøffeste, men men *sukk*.

Og dessuten varte semifinalene alt for kort tydeligvis, jeg har ikke fått med meg at de var en gang :(

 

Egentlig bør jeg sørge for å få sett "The good, the bad and the ugly" før jeg stemmer da jeg faktisk ikke har sett den.

 

Valget står nå mellom Tyler og Jack. Alle filmene er selvsagt bedre en POT , men karakteren og tolkningen er herlig. Tyler er jo en mye mer interessant karakter og mer filosofisk, noe jeg definitivt liker... *arg* vanskelig.

Skal tenke på det ut kvelden før jeg stemmer.

 

Hva John Mcclane har på en slik liste å gjøre er for meg helt hinsides og en skam mot de andre på listen.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg ikke helt hvorfor man ikke skal få lov til å ha "tøff" som et kriterium? :dontgetit:

 

Foretrekker en tøffing fremfor en filosoferende hobbypsykolog.

 

Mcclane er godt spilt, morsom, har glimt i øyet og er enkel å forholde seg til. Og ja, så er han tøff. Noe som bare gjør han mer komplett.

 

I forhold til den rollen han er ment å fylle så er han komplett og som skapt for rollen.

 

John Mcclane er blitt et idol og et klenodium når det kommer til actionhelter. Selvsagt har han noe på en slik liste å gjøre.

Lenke til kommentar
Folk tror tydligvis det står Tøffeste filmkarakter, hadde det vært beste så burde egentlig ikke McClane være der. Når folk som Pacino og DeNiro ikke er der, men John McClane  :hmm:

6064212[/snapback]

Hverken Pacino eller DeNiro er filmkarakterer, de er høyst virkelige mennesker. Savner dog Indiana Jones og Shaft. Hva Jack Sparrow angår, mener jeg Stifler fra American Pie-filmene har mer å gjøre på lista.

Lenke til kommentar
Folk tror tydligvis det står Tøffeste filmkarakter, hadde det vært beste så burde egentlig ikke McClane være der. Når folk som Pacino og DeNiro ikke er der, men John McClane  :hmm:

6064212[/snapback]

Hverken Pacino eller DeNiro er filmkarakterer, de er høyst virkelige mennesker. Savner dog Indiana Jones og Shaft. Hva Jack Sparrow angår, mener jeg Stifler fra American Pie-filmene har mer å gjøre på lista.

6064447[/snapback]

Scarface kom nesten med, og De Niro har for mange gode til å velge én. Ingen vil klare å bestemme seg om de liker Travis, Jimmy eller Vito best, og da sitter han igjen unominert.

 

Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

Lenke til kommentar
Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

6064507[/snapback]

Men å nominere Truman til beste filmkarakter er greit? OK, han er en strålende figur, men at han skal kunne hamle opp med disse karakterene i finalen (usett: Blondie) er vel også ganske latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

6064507[/snapback]

Men å nominere Truman til beste filmkarakter er greit? OK, han er en strålende figur, men at han skal kunne hamle opp med disse karakterene i finalen (usett: Blondie) er vel også ganske latterlig.

6065872[/snapback]

 

Det synes ikke jeg. All denne rosen av Blondie er for meg helt uforstående, egentlig.

Lenke til kommentar
Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

6064507[/snapback]

Men å nominere Truman til beste filmkarakter er greit? OK, han er en strålende figur, men at han skal kunne hamle opp med disse karakterene i finalen (usett: Blondie) er vel også ganske latterlig.

6065872[/snapback]

Jeg valgte å nominere en personlig kandidat framfor en av de jeg visste noen andre ville velge. Innen jeg fant tråden var både Alex, Tyler, Travis, Tony og Jack Torrance nominert, og da valgte jeg å heller gå for en som jeg personlig synes er fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg stemte selv på McClane fordi det er enkelt underholdning og han er kul og tøff ja..

 

Blondie er også genial, men valigte McClange isteden da jeg liker den typen film litt bedre. (enn så lenge...).

 

Kan også si at hvis noen av Al Pacino sine figurer eller noe hadde kommet opp skal du ikke sett bortfra at jeg hadde stemt på en av de.

Lenke til kommentar
Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

6064507[/snapback]

Men å nominere Truman til beste filmkarakter er greit? OK, han er en strålende figur, men at han skal kunne hamle opp med disse karakterene i finalen (usett: Blondie) er vel også ganske latterlig.

6065872[/snapback]

 

Det synes ikke jeg. All denne rosen av Blondie er for meg helt uforstående, egentlig.

6065886[/snapback]

La oss si the slik, wh1te: Blondie er barsk og rå; han er den mystiske helten det er umulig å ikke like - og i tillegg er han hovedpersonen i en av filmhistoriens viktigste trilogier, Dollars-trilogien. Clint som Blondie er dessuten en rolletolkning de fleste vil huske til de dør, og Blondie er vitterlig den ultimate 'mannen uten navn som kommer å ordner opp' - slik kommer det alltid til å være.

Endret av sep
Lenke til kommentar
Jack Sparrow er selvfølgelig latterlig, ja.

6064507[/snapback]

Men å nominere Truman til beste filmkarakter er greit? OK, han er en strålende figur, men at han skal kunne hamle opp med disse karakterene i finalen (usett: Blondie) er vel også ganske latterlig.

6065872[/snapback]

Jeg valgte å nominere en personlig kandidat framfor en av de jeg visste noen andre ville velge. Innen jeg fant tråden var både Alex, Tyler, Travis, Tony og Jack Torrance nominert, og da valgte jeg å heller gå for en som jeg personlig synes er fantastisk.

6066199[/snapback]

Det er vel nettopp det mange her på forumet gjør også når de stemmer Sparrow?

Lenke til kommentar
Det er vel nettopp det mange her på forumet gjør også når de stemmer Sparrow?

6066315[/snapback]

Men er egentlig Sparrow en god karakter, eller er det Depp man liker, egentlig? Jeg går personlig for sistnevnte.

6066337[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at det er karakteren Jack Sparrow jeg liker. Treffende kommentarer, eksepsjonell fremførelse og en herlig fyllestemme :)

 

EDIT: Gleder meg til Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest :D

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Det er vel nettopp det mange her på forumet gjør også når de stemmer Sparrow?

6066315[/snapback]

Jeg forstår godt at han nomineres, men med så mange sterke kandidater må jeg nesten tvile på hvor mange andre av filmene de som stemmer Depp har sett. Så langt har det vist seg at de som stemmer på Depp, ikke har sett særlig mange av de andre filmene, og det er ikke særlig overraskende.

 

Pirates vil garantert være den filmen som folk flest i aldersgrunnen <15 har sett, og derfor vil valget være enkelt for dem. Jeg er nok trangsynt, men jeg kan ikke se for meg at en person har sett alle de nominerte filmene og funnet Depps tolkning den beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...