Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bikkja har bursdag (2 år!) så jeg tenkte å kjøpe en id-brikke ("dogtag") til å ha i halsbåndet hans, gravert med navn og telefonnummer.

Noen som har noen tips om hvor jeg kan få kjøpt dette (på nett)?

Her hadde de stort utvalg :)http://nettdyret.no/hund/id-brikker-tags.html

 

Jeg har kjøpt i store kvanta fra ebay. Bikkjene har sikkert ti hver, skulle hatt flere :p Bra du kjøper tags, er så mye enklere hvis hunden stikker av eller roter seg bort.

Lenke til kommentar

 

Underlig sak.. Kan være blanding av ymse.

 

Javel. Så det er vanskelig å si hvilke raser som kan være inne i bildet.

 

Har et bilde til av hunden, som kanskje viser ansiktet litt bedre.

 

attachicon.gifFoto-04.jpg

 

 

Du, er dette gamle bilder? Jeg tenker en tidlig utgave av shcæferrasen, eller noe i den retninga?

 

Kanskje hvis du bytter ut poteten du bruker med et faktisk kamera...?

 

:rofl::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Jeg har aldri hatt hund før men samboer og jeg har forelsket oss i pomeranians. Samboer har vokst opp med hund.

 

Vi er veldig klare og motiverte for å få oss en slik Pomeranian-hund, og jobber for tiden med å lese oss opp for å få mer kunnskap slik at vi kan gjøre oss verdige ansvaret med en slik vakker krabat.

 

I denne anledning lurte jeg på om noen av dere som er her inne vil gi oss noen tips, gjerne mange? :) Vi leser selvf også rundt på nettet. Både når det kommer til generelle ting og spesielt opp mot Pomeranians. Hva de krever, hva som er viktig for å få rolige (hørt at hundene kan være spesielt bjeffete/gneldrete), balanserte, glade hunder? Hvordan lære bort kommandoer? Vi vil vite alt.

 

Har noen erfaring ift Pomeranians og allergi? Er nemlig allergisk, men har lest at det er en allergikerhund.

Lenke til kommentar

Bruk god tid på å plukke ut oppdretter, jeg kan tenke meg at det finnes mye rart når det gjelder slike hunder. Pass på at stamtavle osv er i orden. Så gjelder det å undersøke at opphavet er gode hunder. Jeg vet ikke hvor arvelig lynnet er, men jeg tror ikke det skader å velge en hund med snille foreldre. I følge wikipedia sliter de også med diverse arvelige sykdommer og lidelser, jeg ville nok sjekket litt opp i det, og tenkt over om det kanskje ville vært bedre å velge en annen rase.

 

Bjeffing og bråk må du nok leve med, men her kommer lynnet inn igjen. Prøv å unngå hunder som er redd eller skeptisk til fremmede. Sosialer valpen godt, dra på valpetreff osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...